2022-07-18, 10:54
Avstängd
GIMP-SUITs avatar
Se bara följande artikel: https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/JxaapJ/smabarnsmamman-har-knappt-rad-med-mat
Citat:
Efter att ha arbetat ett par år utomlans återvände Maria till Sverige. Samtidigt lämnade hon en relation som hon beskriver som destruktiv. Planen var att läsa på universitet och börja bygga upp ett nytt liv med sonen i Sverige.

– Jag satte gång och vi fick en studentlägenhet, men jag kom till en punkt där jag kände att det var mer än jag klarade med stressen från uppbrottet, ett litet barn och plugg på natten. Jag kraschade helt och hållet och fick avbryta studierna. Jag blev sjukskriven och stöttade upp med sparade pengar, men till slut fanns inget alternativ och jag fick söka försörjningsstöd.
I artikeln skriver Aftonbladet om en ensamstående mamma som har svårt med ekonomin. Jag som är en man och därmed van vid att arbeta för mitt uppehälle blev genast fundersam över det fetmarkerade. Vad betyder det? Hon hade gjort slut med sin kille och på grund av det så fick hon hoppa av studierna, för hon blev "stressad från uppbrottet" och "kraschade helt"?

Ska vi känna sympati här mot mamman eller vad är grejen? Om jag fick bidrag och hade ett barn att ta hand om och ingen annan inkomst så skulle jag hålla fast vid det där bidraget för kung och fosterland. Denna kvinna blev dock "stressad" och "kraschade helt" och hoppade därför av skolan vilket tydligen var hennes enda sätt att få in pengar till sig själv och barnet? Hur fan kan man resonera så? Okej om man är 14 år gammal och får sitt hjärta krossat, då kan jag förstå om man inte vill gå till skolan på måndag. Men här är det för fan en mamma till ett barn som resonerar likadant.

Vad hoppas hon på här av denna artikel? Att vi ska känna snyft för hennes skull och slänga in en halv mille genom brevinkastet och kalla henne för årets mamma?

Jag må vara en incel, men att se dessa vuxna kvinnor bete sig som om dom fortfarande gick i högstadiet oroar mig väldigt mycket. Är det verkligen en bra idé att feminisera hela samhället, när så många kvinnor är på det här sättet? Detta är ingenting att hylla, kvinnan är inte stark, hon är inte mindre patetisk än en 25-årig man som bor hemma och spelar datorspel.

Bonusfråga: Hur har dessa kvinnor tänkt att klara av inflationen? Att hålla fast vid sin partner är deras bästa och enda chans.
Citera
2022-07-18, 10:56
Medlem
Keldons avatar
Att ensam ansvara för ett litet barn är jobbigare än att spela dataspel ja.
Citera
2022-07-18, 11:00
Moderator
Humbugs avatar
Att det kan vara påfrestande för psyket med uppbrott är inte ovanligt. Ett krossat hjärta kan göra rejält ont. Kombinera detta med heltidsstudier och ett barn så kan jag mycket väl förstå att hon inte kunde fullfölja studierna.

Att studera tar upp enormt mycket av ens tid och jag har svårt att tänka mig att särskilt många skulle klara av den situation hon befann sig i.
Citera
2022-07-18, 11:02
Medlem
Av bilderna att döma, ser det inte ut som om svälten slagit till riktigt än.
Citera
2022-07-18, 11:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GIMP-SUIT
Se bara följande artikel: https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/JxaapJ/smabarnsmamman-har-knappt-rad-med-mat

I artikeln skriver Aftonbladet om en ensamstående mamma som har svårt med ekonomin. Jag som är en man och därmed van vid att arbeta för mitt uppehälle blev genast fundersam över det fetmarkerade. Vad betyder det? Hon hade gjort slut med sin kille och på grund av det så fick hon hoppa av studierna, för hon blev "stressad från uppbrottet" och "kraschade helt"?

Ska vi känna sympati här mot mamman eller vad är grejen? Om jag fick bidrag och hade ett barn att ta hand om och ingen annan inkomst så skulle jag hålla fast vid det där bidraget för kung och fosterland. Denna kvinna blev dock "stressad" och "kraschade helt" och hoppade därför av skolan vilket tydligen var hennes enda sätt att få in pengar till sig själv och barnet? Hur fan kan man resonera så? Okej om man är 14 år gammal och får sitt hjärta krossat, då kan jag förstå om man inte vill gå till skolan på måndag. Men här är det för fan en mamma till ett barn som resonerar likadant.

Vad hoppas hon på här av denna artikel? Att vi ska känna snyft för hennes skull och slänga in en halv mille genom brevinkastet och kalla henne för årets mamma?

Jag må vara en incel, men att se dessa vuxna kvinnor bete sig som om dom fortfarande gick i högstadiet oroar mig väldigt mycket. Är det verkligen en bra idé att feminisera hela samhället, när så många kvinnor är på det här sättet? Detta är ingenting att hylla, kvinnan är inte stark, hon är inte mindre patetisk än en 25-årig man som bor hemma och spelar datorspel.

Bonusfråga: Hur har dessa kvinnor tänkt att klara av inflationen? Att hålla fast vid sin partner är deras bästa och enda chans.

Maria i artikeln hade lika gärna kunnat vara en ensamstående pappa. Och då hade du inte suttit här och spytt ut ditt förakt mot kvinnor. Du hade troligen inte ens reagerat.
Citera
2022-07-18, 11:08
Medlem
ayeflatowls avatar
Tanken är väl inte att man ska vara en förälder som tar hand om ett barn, men det är ju jag som är galen här.

Sedan kan kvinnor inte ta ansvar någonsin, de har skaffat barn med en person som de i efterhand säger är "destruktiv", låter som om det vore ett dåligt val. Kan kvinnor inte ta ansvar för vem de skaffar barn med? Nästan så omyndigförklaring vore på sin plats. Fanns en anledning till varför man i alla tider gifte bort kvinnor och att de inte hade rösträtt.

Singelmödrar är vidriga, egoistiska äckel som förstör barn. Barnen blir bögar, kriminella och narkomaner.
Citera
2022-07-18, 11:10
Avstängd
GIMP-SUITs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Maria i artikeln hade lika gärna kunnat vara en ensamstående pappa. Och då hade du inte suttit här och spytt ut ditt förakt mot kvinnor. Du hade troligen inte ens reagerat.
Länka gärna en ensamstående pappa som skiter helt i sin egen förmåga att ta hand om sitt barn pga ett uppbrott.
Citera
2022-07-18, 11:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ayeflatowl
Tanken är väl inte att man ska vara en förälder som tar hand om ett barn, men det är ju jag som är galen här.

Sedan kan kvinnor inte ta ansvar någonsin, de har skaffat barn med en person som de i efterhand säger är "destruktiv", låter som om det vore ett dåligt val. Kan kvinnor inte ta ansvar för vem de skaffar barn med? Nästan så omyndigförklaring vore på sin plats. Fanns en anledning till varför man i alla tider gifte bort kvinnor och att de inte hade rösträtt.

Singelmödrar är vidriga, egoistiska äckel som förstör barn. Barnen blir bögar, kriminella och narkomaner.

I så fall är väl alla de frånvarande fäderna lika stora egoistiska äckel. Som gör sina barn till bögar, kriminella och narkomaner.... Hur fan man nu ens kan överge sina egna barn till att börja med.... Dessa borde också omyndigförklaras.
Citera
2022-07-18, 11:11
Medlem
Daniel501s avatar
Lika mycket som kvinnor inte klarar sig utan män klarar män sig inte utan kvinnor.

Vad skulle motivationen vara för en man att arbeta hela livet om han inte hade en kvinna och/eller en familj att försörja?

Problemet är inte Maria i artikeln per se, problemet är systemets hets mot män och kvinnor där båda könen ställs mot varandra.
Citera
2022-07-18, 11:13
Medlem
ayeflatowls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
I så fall är väl alla de frånvarande fäderna lika stora egoistiska äckel. Som gör sina barn till bögar, kriminella och narkomaner.... Hur fan man nu ens kan överge sina egna barn till att börja med.... Dessa borde också omyndigförklaras.

Fast nu är det nästan alltid att kvinnorna drar ifrån männen och inte tvärtom. Varför kan ni kvinnor inte ta ansvar för någonting någonsin för? Ni bara avleda precis allting. Vi diskuterade singelmödrar här. Men ja, om en man drar ifrån sitt ansvar så är han också ett äckel, men inte på samma sätt då kvinnor bestämmer vad som lever och inte, abort är ju en grej och liksom dussintals olika preventivmedel.
Citera
2022-07-18, 11:14
Medlem
Jag undrar om hon röker.. Ett vanligt fenomen bland ensamstående mödrar. Och hon borde kunna dra ner en hel del på sitt kaloriintag.
Detta är ett typexempel på en person som räknar med att samhället ska stå för henne och hennes barns kostnader.
Citera
2022-07-18, 11:14
Medlem
Kennethkvartings avatar
Ja, det är jobbigt att vara förälder, det är det definitivt, men, det finns barnomsorg och vård och omsorg skriker efter personal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in