2022-07-18, 09:21
Medlem
Det rysstrollen "glömmer" när de hävdar att Ukraina dödar massor i Donbas sedan 2014 är att när Putler tog Krim satte han även igång ryssarna som fanns i Donbas för att starta upp oron där. Ukraina svarade bara på de oroligheterna som ryssarna där startade då. ALLT är och förblir Putins fel.
Citera
2022-07-18, 09:21
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
humanlife länkar till en propagandasajt som kontrolleras av den ryska säkerhetstjänsten FSB (dvs fd KGB). Allt som finns där är rysk statlig propaganda.
Tack för tipset!
Men vet redan vilka som tillhör statspropagandan och bygger luftslott.
Citera
2022-07-18, 09:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ForumsHack
Ni ukrainska extremisttroll kommer att behöva ta itu med verkligheten en dag, det kanske inte är nu eller om 10 år men så småningom måste ni komma till besinning och se att Ryssland vinner hårt.

Ryssland verkar redan ha vunnit.

Man visat omvärlden en gång för alla att man verkligen är en vapenmakt att räkna med. De forsar ju fram i Ukraina och intar stad på stad.

Senaste månaden har man väl intagit en stad som är åtminstone lika stor som Borlänge?

Man har också visat omvärlden vilket försprång man har när det gäller militär materiel. Tänk, de är så långt före väst att de kan använda stridsvagnar och fordon från andra världskriget!

För att inte tala om de högteknologiska drönarna de använder. Det såg man ju i videon. Avancerade ryska komponenter rakt igenom.

Nej, det här blir ett kort krig. Max 3 dagar.
Senast redigerad av Invektiv72 2022-07-18 kl. 09:26.
Citera
2022-07-18, 09:23
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VladTheImpotent
Ryssarnas urskillningslösa krigföring tyder på annat, likaså vill inte Ukrainarna kallas broderfolk till Ryssland.

Ca 10.000 civila har dött än så länge, det kallar inte jag "urskillningslös krigsföring".

Rent statistiskt löper du 10 gånger större chans att dö om du har en Ukrainsk uniform på dig, vilket måste vara rekord (om man bortser från 1700-talets linjekrig).

Vilket bevisar att Ryssens mål är att undvika civila offer, som aldrig helt kan undvikas. Ännu mindre när UAF gör allt i sin makt för att dra med sig så många civila de kan till döden.
Citera
2022-07-18, 09:23
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Jag tror Ryssarna kommer vilja ta Kiev och skapa en buffertzon väst om Dniepr för att sedan "låta" Polen t ex gå in och plocka västra Ukraina.

Polen kommer aldrig att göra det. Det här är desinformation som ryska troll sprider.

Citat:
Har hört liknande analyser från andra.

Analyser från ryska propagandatroll?
Citera
2022-07-18, 09:27
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
För att historiskt tillhör bl a Lvov Polen, man behöver från väst en cassus bellis för att gå in i Ukraina. En "vi måste säkra de forna Polska områderna från Rysk terror" låter bättre än "Fuck it, ni (unga vita män) ska dö för demokrati (analsex, feminism, massinvandring m.m).
Hur långt tillbaka i tiden vill Du gå med omändrad gränsdragning i Europa?
Får Sverige tillbaka allt, Finland Karelen etc?
Återkom med årtal, så ska jag se efter om jag är nöjd.
Ta gärna en paus från våld under tiden...
Citera
2022-07-18, 09:29
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VladTheImpotent
Hur långt tillbaka i tiden vill Du gå med omändrad gränsdragning i Europa?
Får Sverige tillbaka allt, Finland Karelen etc?
Återkom med årtal, så ska jag se efter om jag är nöjd.
Ta gärna en paus från våld under tiden...

Hur långt tillbaka jag vill gå är oväsentligt, det är Ryssen som kommer sätta nya (gamla) gränser lille vän.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Galicia_(Eastern_Europe)
Citera
2022-07-18, 09:30
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Ryssland verkar redan ha vunnit.

Man visat omvärlden en gång för alla att man verkligen är en vapenmakt att räkna med. De forsar ju fram i Ukraina och intar stad på stad.

Senaste månaden har man väl intagit en stad som är åtminstone lika stor som Borlänge?

Jo. Ryssland har haft stora framgångar den senaste månaden. De kontroller 80 kvadratkilometer mindre yta idag än för en månad sedan. Det måste ses som en stor framgång.

Kod:
Område som Ryssland kontrollerar
De senaste 30 dagarna har Ryssland totalt sett minskat området med 80 kvadratkilometer.

Förändring sen 30 dagar
Oförändrade områden:  128 820 km²
Nya ryska områden:        860 km²
Ukraina återtagit:        940 km²
Differens:                −80 km²
Citat:
https://www.svt.se/datajournalistik/kartor-om-kriget-i-ukraina/
Citera
2022-07-18, 09:31
Bannlyst
Citat:

Ca 10.000 civila har dött än så länge, det kallar inte jag "urskillningslös krigsföring".

Rent statistiskt löper du 10 gånger större chans att dö om du har en Ukrainsk uniform på dig, vilket måste vara rekord (om man bortser från 1700-talets linjekrig).

Vilket bevisar att Ryssens mål är att undvika civila offer, som aldrig helt kan undvikas. Ännu mindre när UAF gör allt i sin makt för att dra med sig så många civila de kan till döden.

Klart det kan undvikas. Helt.

Ge fan i att angripa era fredliga grannländer! Ge fan i att bomba helt oskyldiga människor!
Citera
2022-07-18, 09:33
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Klart det kan undvikas. Helt.

Ge fan i att angripa era fredliga grannländer! Ge fan i att bomba helt oskyldiga människor!

14.000 mördade och betydligt fler skadade i Donbass håller inte med din bild av "fred".
Citera
2022-07-18, 09:35
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:

Nähä, var går din gräns då?
Rent statiskt så är Ryssland ansvarig för 100% av alla som dött sedan 220224.
Citera
2022-07-18, 09:35
Bannlyst
Citat:
14.000 mördade och betydligt fler skadade i Donbass håller inte med din bild av "fred".

Det där påståendet är redan debunkat i tråden.

Många gånger om.

Det blir inte mer sant bara för att det är du som sätter på dig clown-näsan och papegoj-struten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in