2022-07-17, 21:47
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Och varför har föräldrarna till barnet inte bättre koll om tjejen hotat med att döda h*n innan..?

Kanske bad de till sin gud och det räcker för dem? Och socialen kidnappar dessutom muslimska barn enligt radikalmuslimernas omvärldsanalys. Och det är tabu och skam att ha psykisk sjukdom inom släkten och klanen, varför man håller det så dolt det bara går. Socialen kan inte trolla med knäna.
Citera
2022-07-17, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comeundone
Ja men orosanmälan kommer till soc. De skriver en remiss till BUP om föräldrar inte söker själva. Och i flera fall som jag känner till så har remissen uteblivit. Både för unga med LVU och utan. För att man tror att man själva kan reda ut problemen. Har du t ex en vårdnadshavare som inte godkänner en ansökan till BUP så tar de ej emot dig. Sker förvånansvärt ofta vid vårdnadstvister t ex.

Du tänker att BUP accepterar remiss från soc alltid? Ger gräddfil till de ungdomarna?

Hur skulle BUP för övrigt orosanmäla soc? Menar du en anmälan till IVO?
Citera
2022-07-17, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spitilinkkon
Jag fetade. Tycker det ser ut som helikoptern står på parkeringen ovanför tunnelbanan (vid busstorget). Akutläkarbilen ser ut att stå nedanför parkeringen i höjd med tunnelbanan, på början av Bräckegatan 2-20?

Kan hon ha blivit knuffad framför tunnelbanan? Det är ju inomhus!
Citera
2022-07-17, 21:49
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lil-sis
Varför gissa när svaren redan finns i tråden och i media?

Som framgår av mitt svar fick jag frågan: vet du mer? Sedan hade det runnit undan medan jag var borta några timmar. Brydde mej inte om att läsa i kapp. Det borde jag ha gjort eller låtit bli att svara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Ja. Vad gör soc? Så litet som möjligt antagligen.

Vilka möjligheter tror du soc har?
Citera
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelkungen125
Nån med namn eller bild på MGM? Svenskt ursprung? Nån här bör veta såhär dags vem/vilka detta handlar om? Alltid nån som känner nån som vet.
Svenskt ursprung???? Tror du på det själv? Har du någonsin hört talas om en svensk tjej som tagit livet av sin lillebror???? Ärligt talat. Den här samhällsutvecklingen är för mycket!!!!!
Citera
2022-07-17, 21:50
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Det pratas ständigt om orosanmälningar som om de skulle fixa problemen, men vad görs mer än att läsa dem?
Det säjs ju att anmälningshögen blir större och större men personalen blir inte fler.
Ungefär som hos polisen.
Citera
2022-07-17, 21:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Svenskt ursprung???? Tror du på det själv? Har du någonsin hört talas om en svensk tjej som tagit livet av sin lillebror???? Ärligt talat. Den här samhällsutvecklingen med alla psyksjuka är för mycket!!!!!

Har du hört talas om någon tjej som tagit livet av sin lillebror öht??
Citera
2022-07-17, 21:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det säjs ju att anmälningshögen blir större och större men personalen blir inte fler.
Ungefär som hos polisen.

Kommunerna prioriterar ned soc och ger mindre till skolorna. Istället höjer man sina egna arvoden mm
Citera
2022-07-17, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Svenskt ursprung???? Tror du på det själv? Har du någonsin hört talas om en svensk tjej som tagit livet av sin lillebror???? Ärligt talat. Den här samhällsutvecklingen är för mycket!!!!!

Det var nära här…
(FB) Gävle: Tonårsflicka anhållen för mordförsök på yngre syskon, 2017-07-08
Citera
2022-07-17, 21:54
Medlem
Varför va hon ens ensam med pojken….
Citera
2022-07-17, 21:57
Medlem
SkogsKonungs avatar
Usch. Så extremt tragiskt. Andra har varit inne på det i tråden förut men kan enbart instämma: psykvården i Sverige har verkligen försämrats extremt mycket. Detta tragiska öde kunde kanske inte behövt ske om den var bättre.

BUP har sådana köer idag så tonåringar hinner bli vuxna innan de kan få hjälp. De som väl får komma dit får sällan någon större hjälp. Så fort någon diagnos är satt ska de proppas i medicin och sen ut. Tragik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in