Enligt TV4 Nyheterna är den avlidna personen ett yngre syskon till den mordmisstänkta flickan. Aftonbladets uppgifter gör gällande att det handlar om en tioårig lillebror.
TV4 rapporterar vidare att
flickan lidit av psykisk ohälsa och att
tre orosanmälningar tidigare gjorts mot henne. Anmälningarna ska bland annat ha handlat om att
flickan hotat med att döda det syskon som nu är avlidet.
Jag pekar med hela handen på föräldrarna men samtidigt hela den andra på systemet, hur i helvete kunde det gå så långt?
Detta är ju helt absurt, den som sitter som ansvarig på SOC el Skolnämnd eller vart det nu är i systemet borde ju bli åtalad. Tjänstemannaansvar känns ju väldigt aktuellt nu inför valet!!!
Nu har vi inte hela bilden men tycker/känner att även föräldrarna borde ställas till svars!
Jovisst, många av dessa problem skulle ju kunnat ha undvikits om dom inte kom hit i första läget men nu är dom ju här så skiten är vår:/
Vad vet vi om familjen är det finska el polska Katizis som vart här sedan jag vet inte hur länge (70/80 talet)eller är det nya stjärnor som tagits in, vilket jag tror då barnen är så unga men men man vet inte!
Oavsett, stora handen pekas på systemet som helt har kukat ur överallt, inte bara i västerort där man knivhugger sina barn och slänger ut dom från balkongen.
Tensta/Rinkeby etc Gangstas hatar jag men skiter totalt i, då de gärna får ta kål på varandra! Ju fler som skjuts dessto bättre!
Att en 10 åring kan vara barnsoldat och heelt skev vet vi ju men om denna kille är upp"vuxen" (blev ju inte äldre...) i Sverige så ser jag det som att det är 1) statens fel och nr 2) föräldrarnas fel! Även om det var storesyrran som "slog det dödande slaget" (hur/vad har föräldrarna uppfostrat henne och lärt henne att göra?)
Nä fy fan, vill veta mer även om jag mår illa av detta!
Vad tror vi, om det är riktiga Romer, kommer detta ens hinna gå till en Svensk rättegång innan Romerna tar sitt eget beslut och utdela straff?
Oavsett, ny riktlinje borde bli. Begår en av dina familjemedlemmar ett grovt brott så skall hela familjen utvisas direkt! Tror det borde få dem på plats!
Återigen, fan så tragiskt 10 år gammal. Jag har barn i typ samma ålder och kan inte ens förstå hur detta kan ha hänt! Mina barn svär, kastar sylt och ibland utdelar en smäll eller så mot varandra men detta är bortom allt förstånd!
Shit, nu har jag skrivit så mycket att jag inte vet vad jag sagt och tyckt men allt i detta fall låter ju bara fel!!!
Jag bara HOPPAS att detta inte blir ett nytt Samir fall!
https://www.nyhetsbyranjarva.se/samir-sabri-stamde-staten-och-vann/