Flashback bygger pepparkakshus!
2022-07-18, 01:31
Medlem
Brolarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nik145
Mordet skedde på frostviksgatan 6 som är genomgångsbostäder och drivs av Stiftelsen hotellhem i stockholm. Enligt ratsit är det mer än 98% sannolikhet att gm är av utländskt ursprung. Initialt rubricerades det inte som mord

Ligger precis bredvid busstorget i Vällingby Centrum och granne med Läkarhuset Vällingby.
Citera
2022-07-18, 01:34
Medlem
Beyonce Kvik

https://i.gyazo.com/b1019cb0a91b66ae953a6924d41a4e0a.jpg
Citera
2022-07-18, 01:43
Medlem
SieurAthoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
arabiskt ursprung?
Romer
Citera
2022-07-18, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
arabiskt ursprung?

Zigenare.
Citera
2022-07-18, 01:46
Medlem
SieurAthoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Hon har en vän på Facebook som heter Ton* Kw*k Ta*kon

*=i
Jepp! Det kan ju vara en ren tillfällighet att hon bor i det huset men jag hatar slumpen
Citera
2022-07-18, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaTulpanen
Fast det där var väl ändå kränkande och döma alla med den typer av diagnoser, kära någon….

Jag och många i min omgivning lider av psykisk ohälsa men ingen av oss skulle ta till våld eller något värre. Trots avundsjuka/svartsjuka.

Även en människa utan psykisk störning eller ohälsa kan vara väldigt avundsjuk/svartsjuk.

Kan ju inte koppla ett brott till just det direkt. Även om det skulle vara så att den/de lider av dessa diagnoser betyder det inte att det var pga själva sjukdomen eller att alla som är Bipolär eller har Borderline, skulle kunna mörda någon.

Det går inte att komma ifrån att dom flesta som sitter inne för mord ( kvinnor som män) har någon form av diagnos . Men det betyder såklart inte att alla med en viss diagnos begår mord. Det krävs såklart mycket mer än en diagnos.
Senast redigerad av Highpineal 2022-07-18 kl. 02:11.
Citera
2022-07-18, 01:57
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Läste i en tråd på flashback att familjen kwik är den mest förekommande (relativt sett) i brottsregistret, och de rånar gärna äldre. Det är romer från Bosnien.
Citera
2022-07-18, 02:21
Medlem
Låt B*yoncé vara. Hon har uppenbarligen inget med detta att göra?!
Citera
2022-07-18, 02:24
Medlem
Varför ska man ens göra en orosanmälan till soc?

"TV4 rapporterar vidare att flickan lidit av psykisk ohälsa och att tre orosanmälningar tidigare gjorts mot henne. Anmälningarna ska bland annat ha handlat om att flickan hotat med att döda det syskon som nu är avlidet"

https://www.expressen.se/nyheter/person-under-18-ar-anhallen-for-mordforsok/

Fan vad arg man blir. Hur jävla många orosanmälningar är det inte nu som inte tagits på allvar som sen lett till att någon dött.
Citera
2022-07-18, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Läste i en tråd på flashback att familjen kwik är den mest förekommande (relativt sett) i brottsregistret, och de rånar gärna äldre. Det är romer från Bosnien.

Ni kan väl diskutera henne i tråden där det hör hemma? Hon har vad det verkar som, inget med detta att göra
Citera
2022-07-18, 02:29
Medlem
Flaklypans avatar
Enligt TV4 Nyheterna är den avlidna personen ett yngre syskon till den mordmisstänkta flickan. Aftonbladets uppgifter gör gällande att det handlar om en tioårig lillebror.

TV4 rapporterar vidare att flickan lidit av psykisk ohälsa och att tre orosanmälningar tidigare gjorts mot henne. Anmälningarna ska bland annat ha handlat om att flickan hotat med att döda det syskon som nu är avlidet.

Jag pekar med hela handen på föräldrarna men samtidigt hela den andra på systemet, hur i helvete kunde det gå så långt?

Detta är ju helt absurt, den som sitter som ansvarig på SOC el Skolnämnd eller vart det nu är i systemet borde ju bli åtalad. Tjänstemannaansvar känns ju väldigt aktuellt nu inför valet!!!

Nu har vi inte hela bilden men tycker/känner att även föräldrarna borde ställas till svars!

Jovisst, många av dessa problem skulle ju kunnat ha undvikits om dom inte kom hit i första läget men nu är dom ju här så skiten är vår:/

Vad vet vi om familjen är det finska el polska Katizis som vart här sedan jag vet inte hur länge (70/80 talet)eller är det nya stjärnor som tagits in, vilket jag tror då barnen är så unga men men man vet inte!

Oavsett, stora handen pekas på systemet som helt har kukat ur överallt, inte bara i västerort där man knivhugger sina barn och slänger ut dom från balkongen.

Tensta/Rinkeby etc Gangstas hatar jag men skiter totalt i, då de gärna får ta kål på varandra! Ju fler som skjuts dessto bättre!

Att en 10 åring kan vara barnsoldat och heelt skev vet vi ju men om denna kille är upp"vuxen" (blev ju inte äldre...) i Sverige så ser jag det som att det är 1) statens fel och nr 2) föräldrarnas fel! Även om det var storesyrran som "slog det dödande slaget" (hur/vad har föräldrarna uppfostrat henne och lärt henne att göra?)

Nä fy fan, vill veta mer även om jag mår illa av detta!

Vad tror vi, om det är riktiga Romer, kommer detta ens hinna gå till en Svensk rättegång innan Romerna tar sitt eget beslut och utdela straff?

Oavsett, ny riktlinje borde bli. Begår en av dina familjemedlemmar ett grovt brott så skall hela familjen utvisas direkt! Tror det borde få dem på plats!

Återigen, fan så tragiskt 10 år gammal. Jag har barn i typ samma ålder och kan inte ens förstå hur detta kan ha hänt! Mina barn svär, kastar sylt och ibland utdelar en smäll eller så mot varandra men detta är bortom allt förstånd!

Shit, nu har jag skrivit så mycket att jag inte vet vad jag sagt och tyckt men allt i detta fall låter ju bara fel!!!

Jag bara HOPPAS att detta inte blir ett nytt Samir fall!
https://www.nyhetsbyranjarva.se/samir-sabri-stamde-staten-och-vann/
Senast redigerad av Flaklypan 2022-07-18 kl. 02:32.
Citera
2022-07-18, 02:29
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Highpineal
Varför ska man ens göra en orosanmälan till soc?

"TV4 rapporterar vidare att flickan lidit av psykisk ohälsa och att tre orosanmälningar tidigare gjorts mot henne. Anmälningarna ska bland annat ha handlat om att flickan hotat med att döda det syskon som nu är avlidet"

https://www.expressen.se/nyheter/person-under-18-ar-anhallen-for-mordforsok/

Fan vad arg man blir. Hur jävla många orosanmälningar är det inte nu som inte tagits på allvar som sen lett till att någon dött.
Socialtjänsten har varit kollapsad i många år nu. Det strömmar in ärenden från neger och arabfamiljer så till den grad att det är omöjligt att följa lagen och faktiskt göra något. Extrem underbemanning och personalflykt pga överbelastning i arbetet gör att allt i princip samlas i pärmar och avskrivs på rutin. Det är inte socialtjänstens fel i sig....det GÅR helt enkelt inte att utreda korrekt med de resurser de har. Det är ett lotteri helt enkelt, de är tvungna att chansa på att det löser sig av sig självt i de flesta fall. Det är inte socialtanternas fel....de försöker nog så gott de kan. Det är politikernas fel som aldrig sluta ta in mer skräp till landet.

Samma sak inom BUP och även vuxenpsykiatrin. Det GÅR helt enkelt inte att klara uppdraget längre.
Och det lär inte bli bättre...förvänta er mer haverier framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in