2022-07-17, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Men disse personene tilhører jo unektelig et miljø, to av de er i blodslekt med TH, og MB har vært ansatt i en viktig posisjon for TH på Futurum i lang tid, i et forholdsvis lite og nært miljø.

Jeg syns på en måte alt alltid kommer tilbake til familien i denne saken, vitnene er nær familie, konfliktene dreier seg om nær familie, både før og etter AE's forsvinnelse, og de fleste av de merkelige tingene i saken handler om nær familie.

AE's angitte utroskap med eks-mannen til en av TH's søstre, sønnen til en annen av TH's søstre som nå er nærmeste medarbeider på Futurum, hans rolle som alibivitne på forsvinningsdagen, kjøreturen hans til Kvitfjell med leiebil, hans forsøk på vitnepåvirkning, en av TH's brødres forsøk på vitnepåvirking ved truende telefonsamtale til eks-svogeren, sønnen til TH sin rolle som alibivitne forsvinningsdagen og hans noe merkelige historie om baderomsuhellet på AE's bad kvelden i forveien, yngste datters utblåsning via brev, og eldste datters mann som forlater kone og barn midt under det som må være deres verste livskrise, bortsett fra da huset deres brant ned rett før de skulle flytte inn.

Svaret ligger i familien, tipper jeg.
Ser unektelig slik ut.
Citera
2022-07-17, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Trans. De tidsuppgifter som framkommit i utredningen vad gäller TH:s förehavanden dagen för AEH:s är sådana att de endera måste visas vara falska, eller så måste det visas att någon annan har dödat AEH på hans uppdrag för att han ska kunna dömas för dådet. Det är själva definitionen av alibi.
De som ble domfelt i orderudsaken ville blitt frikjent om ditt bevissyn legges til grunn. Det samme trolig også Jenssen og Bertheussen. Få hadde generelt blitt domfelt.
Citera
2022-07-18, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja, det er oppsiktsvekkende at Svein Holden uttaler seg på denne måten.

Som om SH ønsker å signalisere at han tar avstand fra sin klient. Eller ihvertfall, klientens krav til ham i denne aktuelle situasjonen.
Noe er skjedd. Sprekker det et sted nå.
Citera
2022-07-18, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Hvis politiet skulle ha utredet alle teoriene til Z så måtte de ha holdt på i generasjoner.
nærmer seg 100 så langt.
Citera
2022-07-18, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Når TH sier det så var det vel AE som lå den der da
ja hun fikk keiserens nye klær og rømte med ei sekt.
Citera
2022-07-18, 00:09
Medlem
Teori: AEs mobil ble lagt i ro på det lille bordet på et helt annet tidspunkt enn kl 10.07, av noen som ikke visste at mobilen hadde en slik app, og vedkommende skjelver nå.
Citera
2022-07-18, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Men det har jeg. Min teori er at bevegelsen på AEs iPhone 10:07 er bløff.

Informasjon om siste bevegelse 10:07 på AEs tlf, kom frem i en artikkel i VG 26. august 2020. Vel tre måneder etter at TH ble løslatt fra varetekt.
Nye mobilundersøkelser i Lørenskog-saken: «Nybrottsarbeid»

VG oppgir ingen navngitte politikilder i artikkelen. Men bruker formuleringer som "Det får VG opplyst."
Den aktuelle applikasjonen med skrittsensor viser en brå bevegelse eller et brått fall i tidsrommet mellom klokken 09.16 og 10.07 på forsvinningsdagen, 31. oktober 2018, får VG opplyst.

I løpet av etterforskningen har politiet gjort grundige undersøkelser av innholdet på mobiltelefonen, deriblant en rekonstruksjon av den brå bevegelsen som er loggført i telefonens historikk.

Ifølge VGs opplysninger viser skrittsensoren et tydelig brudd på Anne-Elisabeth Hagens bevegelsesmønster.
Og videre.
Politiet mener Sloraveien 4 er et drapsåsted, og gjennom den lange etterforskningen har politiet, både gjennom avhør og tekniske undersøkelser, forsøkt å kartlegge Anne-Elisabeth Hagens siste bevegelser før hun forsvant 31. oktober 2018.

Nå skal det foretas nye undersøkelser på åstedet knyttet til informasjon fra kvinnens mobiltelefon, får VG opplyst.
Og videre.
Ifølge VGs opplysninger kan historikk på Anne-Elisabeths telefon tolkes som en brå bevegelse eller et fall, muligens i en trapp. Politiet mener at hastigheten på telefonen er såpass høy at Anne-Elisabeth trolig ikke kan ha vært i stand å gå ned trappen i dette tempoet.

Politiet mener også at andre tekniske bevis kan støtte opp om denne fall-teorien, nærmere bestemt bloddråper fra Anne-Elisabeth Hagen som er funnet på veggen langs trappe-nedløpet fra huset andreetasje, får VG opplyst.
Og videre.
Hva som skjedde med Anne-Elisabeth Hagen, er fortsatt et mysterium. Spor tyder på at hun sto opp rundt klokken 07 på forsvinningsdagen, får VG opplyst. Deretter brukte hun telefonen aktivt, sendte meldinger og ringte, deriblant til sønnen klokken 09.14, som er omtalt som det siste sikre livstegnet etter kvinnen.

Det er imidlertid aktivitet på mobiltelefonen hennes frem til klokken 10.07, får VG opplyst. Da skal telefonen ha blitt lagt ned. Politiet fant mobiltelefonen på et lite bord i kjøkkenstuen, noe ektemannen Tom Hagen reagerte på i avhør.

Han sa: «Det kan ikke ha vært Lisbeth som la den der».
Slik jeg oppfatter det er ingenting av informasjonen ovenfor offisielt bekreftet av politiet. Alle setninger som inneholder ... får VG opplyst ... tar jeg med en klype salt.

Det politiet offisielt uttaler om innholdet i artikkelen, er .. ingen kommentar ... ingen bekreftelser eller benektelser av opplysningene.
– Av hensyn til etterforskningen kan vi ikke kommentere hvilke undersøkelser som utføres på åstedet, skriver påtaleansvarlig Gjermund Hanssen i en e-post til VG.
Så, de som mener at "politiet har bekreftet at noen beveget på AEs tlf 10:07 i S4", de tar feil.

De har latt seg lure av VG.

Aha, er det derfra VG-hatet kommer.
th sier 9.30. Han var på ft men vet tidspkt. Må være viktig at det et 9.30. Staget?
Citera
2022-07-18, 00:11
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Detta resonemang förutsätter att tre personer oberoende av varandra skulle ljuga för att skapa ett alibi för TH. I det allmänna fallet är detta oerhört sällsynt i icke-kriminella miljöer.

Jeg tenker uansett at det er fullt mulig at TH kan ha stålkontroll på sine ansatte på denne måten.
Psykisk kontroll. Huske på at det er penger inni bildet her også. Store penger.
Det er ikke hvilke som helst ansatte.
Senast redigerad av Skaanseth 2022-07-18 kl. 00:17.
Citera
2022-07-18, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Kan du omformulere spørsmålet ditt så jeg forstår?
er det 100% sikkert at teh snakker sant i 92 sekunder om det han slet med å huske
Citera
2022-07-18, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Teori: AEs mobil ble lagt i ro på det lille bordet på et helt annet tidspunkt enn kl 10.07, av noen som ikke visste at mobilen hadde en slik app, og vedkommende skjelver nå.

Ser ikke bort fra det
Citera
2022-07-18, 00:22
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Jeg tenker uansett at det er fullt mulig at TH kan ha stålkontroll på sine ansatte på denne måten.
Psykisk kontroll. Huske på at det er penger inni bildet her også. Store penger.
Det er ikke hvilke som helst ansatte.

"Ansatte" meg her og der, den ene er sønnen til søsteren hans, og den andre er en dame som har jobbet for han på Futurum i gud vet hvor mange år.

Ingen av disse er vel det man kan kalle uavhengige..
Citera
2022-07-18, 00:39
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
"Ansatte" meg her og der, den ene er sønnen til søsteren hans, og den andre er en dame som har jobbet for han på Futurum i gud vet hvor mange år.

Ingen av disse er vel det man kan kalle uavhengige..

Ja, jeg ser for meg at disse kan ha blitt presset, truet, og manipulert til å tale til hans fordel.
Sønnens forklaring bærer preg av det.
Først husker han svært lite, men etter noen uker så husker han plutselig mye mer.
VE ser som sagt ut til å være THs nye høyre hånd. Det er bl.a. han som kjører TH til kriposavhøret (pjuskeavhøret) i en mørkeblå Golf. Og så dette med kjøring til kvitfjell i leiebil.
Han kan ha blitt lovet fordeler i form av penger og posisjoner i Futurum.
Han kan også ha blitt manipulert til å tro at AE ville skade TH økonomisk og sosialt, og at noe måtte gjøres. Vi ser jo hvordan THs bror Sverre har holdt på, så det er ikke utenkelig at også nevøen har danset etter THs fløyte.
Nei, disse tre personene som alibi, tar jeg med en klype salt ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in