Citat:
Men det har jeg. Min teori er at bevegelsen på AEs iPhone 10:07 er bløff.
Informasjon om siste bevegelse 10:07 på AEs tlf, kom frem i en artikkel i VG 26. august 2020. Vel tre måneder etter at TH ble løslatt fra varetekt.
Nye mobilundersøkelser i Lørenskog-saken: «Nybrottsarbeid»
VG oppgir ingen navngitte politikilder i artikkelen. Men bruker formuleringer som "Det får VG opplyst."
Den aktuelle applikasjonen med skrittsensor viser en brå bevegelse eller et brått fall i tidsrommet mellom klokken 09.16 og 10.07 på forsvinningsdagen, 31. oktober 2018, får VG opplyst.Og videre.
I løpet av etterforskningen har politiet gjort grundige undersøkelser av innholdet på mobiltelefonen, deriblant en rekonstruksjon av den brå bevegelsen som er loggført i telefonens historikk.
Ifølge VGs opplysninger viser skrittsensoren et tydelig brudd på Anne-Elisabeth Hagens bevegelsesmønster.
Politiet mener Sloraveien 4 er et drapsåsted, og gjennom den lange etterforskningen har politiet, både gjennom avhør og tekniske undersøkelser, forsøkt å kartlegge Anne-Elisabeth Hagens siste bevegelser før hun forsvant 31. oktober 2018.Og videre.
Nå skal det foretas nye undersøkelser på åstedet knyttet til informasjon fra kvinnens mobiltelefon, får VG opplyst.
Ifølge VGs opplysninger kan historikk på Anne-Elisabeths telefon tolkes som en brå bevegelse eller et fall, muligens i en trapp. Politiet mener at hastigheten på telefonen er såpass høy at Anne-Elisabeth trolig ikke kan ha vært i stand å gå ned trappen i dette tempoet.Og videre.
Politiet mener også at andre tekniske bevis kan støtte opp om denne fall-teorien, nærmere bestemt bloddråper fra Anne-Elisabeth Hagen som er funnet på veggen langs trappe-nedløpet fra huset andreetasje, får VG opplyst.
Hva som skjedde med Anne-Elisabeth Hagen, er fortsatt et mysterium. Spor tyder på at hun sto opp rundt klokken 07 på forsvinningsdagen, får VG opplyst. Deretter brukte hun telefonen aktivt, sendte meldinger og ringte, deriblant til sønnen klokken 09.14, som er omtalt som det siste sikre livstegnet etter kvinnen.Slik jeg oppfatter det er ingenting av informasjonen ovenfor offisielt bekreftet av politiet. Alle setninger som inneholder ... får VG opplyst ... tar jeg med en klype salt.
Det er imidlertid aktivitet på mobiltelefonen hennes frem til klokken 10.07, får VG opplyst. Da skal telefonen ha blitt lagt ned. Politiet fant mobiltelefonen på et lite bord i kjøkkenstuen, noe ektemannen Tom Hagen reagerte på i avhør.
Han sa: «Det kan ikke ha vært Lisbeth som la den der».
Det politiet offisielt uttaler om innholdet i artikkelen, er .. ingen kommentar ... ingen bekreftelser eller benektelser av opplysningene.
– Av hensyn til etterforskningen kan vi ikke kommentere hvilke undersøkelser som utføres på åstedet, skriver påtaleansvarlig Gjermund Hanssen i en e-post til VG.Så, de som mener at "politiet har bekreftet at noen beveget på AEs tlf 10:07 i S4", de tar feil.
De har latt seg lure av VG.
Aha, er det derfra VG-hatet kommer.