2022-07-17, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Det kan vara så att lillebror retades, så som småbröder kan göra....men storasyster hade inte förmåga att hantera det pga t.ex. borderline, och när hon väl börjat banka på honom kunde hon inte sluta.....så gick det som det gick...hon tog kål på sin lillebror pga en bagatell!
En fasansfull tragedi för henne också...hon har förlorat ett syskon, som hon kunde haft i många år...en närstående i resten av sitt liv...
Finns det nån som helst källa till det där?
Citera
2022-07-17, 23:45
Medlem
gummihajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Det kan vara så att lillebror retades, så som småbröder kan göra....men storasyster hade inte förmåga att hantera det pga t.ex. borderline, och när hon väl börjat banka på honom kunde hon inte sluta.....så gick det som det gick...hon tog kål på sin lillebror pga en bagatell!
En fasansfull tragedi för henne också...hon har förlorat ett syskon, som hon kunde haft i många år...en närstående i resten av sitt liv...
Det är INTE synd om gärningsmannen.
Citera
2022-07-17, 23:46
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Det är någon typ av speciellt boende, men den exakta formen vet jag inte. Speglar inte befolkningssammansättningen i stadsdelen i övrigt.

Stiftelsen hotellhem i Stockholm, enligt allabolag.se.

Citat:
GENOMGÅNGSBOSTÄDER FAMILJER
Besöksadress
FROSTVIKSGATAN 6
Citera
2022-07-17, 23:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Gjorde han? Inte om man tittar på klockslaget han la ut det.. Aftonbladet la ut vid middagstid, han för ca 4 timmar sen..

Dessutom borde han ha lagt upp bilder när polisen tog ut personen om det nu stämmer som han sa. För att ha bevis för det
Citera
2022-07-17, 23:47
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Frostviksgatan 6 är genomgångsbostäder som drivs av Stiftelsen Hotellhem I Stockholm

https://start.stockholm/om-stockholms-stad/organisation/ovriga-verksamheter/shis/

https://kartor.eniro.se/?c=59.364301,17.870593&z=14&q=%22Frostviksgatan%20 6%2016268%20VÄLLINGBY%22;107615828;mobile;yp
Citera
2022-07-17, 23:52
Medlem
Valtieris avatar
Men herrejävlar va låg nivå det är i tråden, bara en massa jäkla gissningar som är fullständigt ogrundade.

En 10åring som kommer ut som gay och storasyrran slår ihjäl honom för det?

Vad är oddsen för det, 0,001%?

Den enda spekulationen värd att nämna är att mgm/bo inte heter Svensson, med tanke på området, en gata hit eller dit gör ingen större skillnad.
Citera
2022-07-17, 23:53
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Stiftelsen hotellhem i Stockholm, enligt allabolag.se.
SHIS Bostäder är Stockholms stads bostadssociala resurs.

Citat:
SHIS Bostäders uppdrag är att erbjuda trygga genomgångsboenden för etablerade och nyanlända stockholmare som av sociala eller ekonomiska skäl har hamnat utanför den ordinarie bostadsmarknaden.

Verksamheten bedrivs i ett fyrtiotal fastigheter runt om i hela Stockholms stad. Lägenheterna förmedlas som genomgångsbostäder med korttidskontrakt på stadens socialtjänsters förfrågan. Ett mindre antal lägenheter annonseras ut via Bostadsförmedlingen.
https://start.stockholm/om-stockholms-stad/organisation/ovriga-verksamheter/shis/
Citera
2022-07-17, 23:56
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picadoll
Föräldrarna kanske måste gå till jobbet. Vi har inte ett system där vi kan förlita oss på att Försäkringskassan betalar ut pengar så att du kan stanna hemma för att skydda ett barn mot ett annat.
Tror du en sekund på att någon i den familjen jobbar? Snarare kommer dom bli sorgna över att barnbidraget går förlorat. Gissar att dom genast sätter igång och producerar en ny. Jag har ingen empati alls kvar för allt skräp som sossarna och MP släppt in i landet. Noll koll men nu djävlar ska det vändas på stenar. Min röst går till dom blåbruna igen. Avskyr allt som har med vänstern att göra. Soc-kärringarna består mest av batikhäxor och vänsterpartister om jag har förstått rätt. Precis som lärarna.
Citera
2022-07-17, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
SHIS Bostäder är Stockholms stads bostadssociala resurs.

Jag må vara fördomsfull, men jag tror inte att etniska svenskar har förtur precis.
Citera
2022-07-17, 23:58
Medlem
Usch vad tragiskt, vilken ångest tjejen ska ha efteråt, dödat sin lillebror, tror inte det går att fortsätta leva med det. 😢
Citera
2022-07-17, 23:58
Medlem
Är det babbeluringar som varit i babbeluren och babbelurat varann' igen?

Finns det biologiska föräldrar i hushållet kan det inte vara lätt, att i ett slag på sätt och vis förlora TVÅ barn..
Citera
2022-07-18, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
Jag må vara fördomsfull, men jag tror inte att etniska svenskar har förtur precis.
Det är nog helt rätt det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in