Citat:
Ursprungligen postat av
neix
Hur ska de veta det? Om jag inte anger ett av mina barn vid asylssökning så. Kanske känner någon som han var hos vid asylgranskning alternativt kom senare? Intressant om varför isåfall. Fler barn fler skäl?
Hur som helst inte så att grannarna eller hyresvärden nödvändigtvis har koll på hur många barn som faktiskt bor där mot vad som är bokfört
Tänkte mer när han kommer in i landet.
Jag hr inget emot att vi hjälper flyktingar.
Men i det här fallet iom att de kom till Polen först är ju Polen landet de skulle sökt asyl i. På 8 år har svenska myndigheter inte lyckats ta dem dit.
Hon tar hit ett barn som inte är registrerat här. Det måste betyda han inte fått någon skolgång trots att han är 10 år.
Detta är oerhört tragiskt! Många ringar på vattnet pga av omständigheterna, flickans apati som seden uppenbart leder till psykisk ohälsa. När brodern kommer till Sverige när han nu gör det utvecklas något hat.
Iom att specialen var inblandad måste de haft kännedom om pojkens vistelse i Sverige.
Som många påpekat tidigare är det märkligt man inte gjort mer insatser. Omhändertagande är kansek inte uppfyllt men andra akuta insatser borde gjorts.