Citat:
Låter som en rimlig analys.
Det kanske ligger i SVTs intresse att framställa Ukraina konflikten i ett speciellt ljus men hur ska vi kunna pin-pointa den ryska propagandan när uppenbarligen svensk s.k. oberoende media inte är bättre? Åtminstone enligt den listan som du levererade som kritik på någon vloggares avsaknad av nyans? Det blir lite "det är inte propaganda när vi gör det" om du förstår hur jag menar?
Låt mig bara betona att jag inte försvarar vem-det-nu-är(du har säkert rätt i sak att han är en propagandamaskin för Ryssland) Även om jag personligen inte på något sätt är ukraina/natofrälst.
Det kanske ligger i SVTs intresse att framställa Ukraina konflikten i ett speciellt ljus men hur ska vi kunna pin-pointa den ryska propagandan när uppenbarligen svensk s.k. oberoende media inte är bättre? Åtminstone enligt den listan som du levererade som kritik på någon vloggares avsaknad av nyans? Det blir lite "det är inte propaganda när vi gör det" om du förstår hur jag menar?
Låt mig bara betona att jag inte försvarar vem-det-nu-är(du har säkert rätt i sak att han är en propagandamaskin för Ryssland) Även om jag personligen inte på något sätt är ukraina/natofrälst.
När vi gör det? Nej, inte vi svenskar.
Amerikanarna gör detta. Då är det på samma nivå som ryssarna. Men skillnaden är att i USA så finns det större utrymme för att säga exakt vad som helst. I Ryssland finns det inget sådant utrymme. Därmed så blir den ryska propagandan mer nationalistisk och kraftigare än den amerikanska propagandan.
Du skulle bli riktigt förvånad om CNN målade upp Biden som en terminator. Terminator, Satan osv är vad Ryssland döper sina vapen till. Bara detta är ett tecken på att ryssland har byggt sitt land på propaganda/macho-kultur.
Så sammanfattningsvis. Vi svenskar håller inte på med propaganda, endast när det kommer till invandringen. USA och ryssland håller på med propaganda, men ryssarna gör det alltid starkare och mera självklart att det är propaganda. Det är ingen som får ifrågasätta ryska medier heller, så dom vet nog inte hur man smyger med sin propaganda, något som CNN och FoxNews vet hur man gör då dom granskar varandra.
Lira är en riktig jävla pajsare. Han var väl orolig ett tag för att bli arresterad då han satt i lägenhet i Ukraina och spred dynga. Vet inte vad som blev av clownen efter det.
Jag antar att säkerhetstjänsten insåg att han bara var en clown och grifter, och inte ett riktigt hot mot rikets säkerhet.