2022-07-17, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Sjekke 10:06 og 10:07 om uskadeliggjort.
Men bevegelsen på tlf og at den siden lå stille på bordet etterpå har jeg ikke teori på.

Men det har jeg. Min teori er at bevegelsen på AEs iPhone 10:07 er bløff.

Informasjon om siste bevegelse 10:07 på AEs tlf, kom frem i en artikkel i VG 26. august 2020. Vel tre måneder etter at TH ble løslatt fra varetekt.
Nye mobilundersøkelser i Lørenskog-saken: «Nybrottsarbeid»

VG oppgir ingen navngitte politikilder i artikkelen. Men bruker formuleringer som "Det får VG opplyst."
Den aktuelle applikasjonen med skrittsensor viser en brå bevegelse eller et brått fall i tidsrommet mellom klokken 09.16 og 10.07 på forsvinningsdagen, 31. oktober 2018, får VG opplyst.

I løpet av etterforskningen har politiet gjort grundige undersøkelser av innholdet på mobiltelefonen, deriblant en rekonstruksjon av den brå bevegelsen som er loggført i telefonens historikk.

Ifølge VGs opplysninger viser skrittsensoren et tydelig brudd på Anne-Elisabeth Hagens bevegelsesmønster.
Og videre.
Politiet mener Sloraveien 4 er et drapsåsted, og gjennom den lange etterforskningen har politiet, både gjennom avhør og tekniske undersøkelser, forsøkt å kartlegge Anne-Elisabeth Hagens siste bevegelser før hun forsvant 31. oktober 2018.

Nå skal det foretas nye undersøkelser på åstedet knyttet til informasjon fra kvinnens mobiltelefon, får VG opplyst.
Og videre.
Ifølge VGs opplysninger kan historikk på Anne-Elisabeths telefon tolkes som en brå bevegelse eller et fall, muligens i en trapp. Politiet mener at hastigheten på telefonen er såpass høy at Anne-Elisabeth trolig ikke kan ha vært i stand å gå ned trappen i dette tempoet.

Politiet mener også at andre tekniske bevis kan støtte opp om denne fall-teorien, nærmere bestemt bloddråper fra Anne-Elisabeth Hagen som er funnet på veggen langs trappe-nedløpet fra huset andreetasje, får VG opplyst.
Og videre.
Hva som skjedde med Anne-Elisabeth Hagen, er fortsatt et mysterium. Spor tyder på at hun sto opp rundt klokken 07 på forsvinningsdagen, får VG opplyst. Deretter brukte hun telefonen aktivt, sendte meldinger og ringte, deriblant til sønnen klokken 09.14, som er omtalt som det siste sikre livstegnet etter kvinnen.

Det er imidlertid aktivitet på mobiltelefonen hennes frem til klokken 10.07, får VG opplyst. Da skal telefonen ha blitt lagt ned. Politiet fant mobiltelefonen på et lite bord i kjøkkenstuen, noe ektemannen Tom Hagen reagerte på i avhør.

Han sa: «Det kan ikke ha vært Lisbeth som la den der».
Slik jeg oppfatter det er ingenting av informasjonen ovenfor offisielt bekreftet av politiet. Alle setninger som inneholder ... får VG opplyst ... tar jeg med en klype salt.

Det politiet offisielt uttaler om innholdet i artikkelen, er .. ingen kommentar ... ingen bekreftelser eller benektelser av opplysningene.
– Av hensyn til etterforskningen kan vi ikke kommentere hvilke undersøkelser som utføres på åstedet, skriver påtaleansvarlig Gjermund Hanssen i en e-post til VG.
Så, de som mener at "politiet har bekreftet at noen beveget på AEs tlf 10:07 i S4", de tar feil.

De har latt seg lure av VG.

Aha, er det derfra VG-hatet kommer.
Citera
2022-07-17, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Informasjon om siste bevegelse 10:07 på AEs tlf, kom frem i en artikkel i VG 26. august 2020. Vel tre måneder etter at TH ble løslatt fra varetekt.

VG oppgir ingen navngitte politikilder i artikkelen. Men bruker formuleringer som "Det får VG opplyst."
Den aktuelle applikasjonen med skrittsensor viser en brå bevegelse eller et brått fall i tidsrommet mellom klokken 09.16 og 10.07 på forsvinningsdagen, 31. oktober 2018, får VG opplyst.

I løpet av etterforskningen har politiet gjort grundige undersøkelser av innholdet på mobiltelefonen, deriblant en rekonstruksjon av den brå bevegelsen som er loggført i telefonens historikk.

Ifølge VGs opplysninger viser skrittsensoren et tydelig brudd på Anne-Elisabeth Hagens bevegelsesmønster.
Og videre.
Politiet mener Sloraveien 4 er et drapsåsted, og gjennom den lange etterforskningen har politiet, både gjennom avhør og tekniske undersøkelser, forsøkt å kartlegge Anne-Elisabeth Hagens siste bevegelser før hun forsvant 31. oktober 2018.

Nå skal det foretas nye undersøkelser på åstedet knyttet til informasjon fra kvinnens mobiltelefon, får VG opplyst.
Og videre.
Ifølge VGs opplysninger kan historikk på Anne-Elisabeths telefon tolkes som en brå bevegelse eller et fall, muligens i en trapp. Politiet mener at hastigheten på telefonen er såpass høy at Anne-Elisabeth trolig ikke kan ha vært i stand å gå ned trappen i dette tempoet.

Politiet mener også at andre tekniske bevis kan støtte opp om denne fall-teorien, nærmere bestemt bloddråper fra Anne-Elisabeth Hagen som er funnet på veggen langs trappe-nedløpet fra huset andreetasje, får VG opplyst.
Og videre.
Hva som skjedde med Anne-Elisabeth Hagen, er fortsatt et mysterium. Spor tyder på at hun sto opp rundt klokken 07 på forsvinningsdagen, får VG opplyst. Deretter brukte hun telefonen aktivt, sendte meldinger og ringte, deriblant til sønnen klokken 09.14, som er omtalt som det siste sikre livstegnet etter kvinnen.

Det er imidlertid aktivitet på mobiltelefonen hennes frem til klokken 10.07, får VG opplyst. Da skal telefonen ha blitt lagt ned. Politiet fant mobiltelefonen på et lite bord i kjøkkenstuen, noe ektemannen Tom Hagen reagerte på i avhør.

Slik jeg oppfatter det er ingenting av informasjonen ovenfor offisielt bekreftet av politiet. Alle setninger som inneholder ... får VG opplyst ... tar jeg med en klype salt.

Det politiet offisielt uttaler om innholdet i artikkelen, er .. ingen kommentar ... ingen bekreftelser eller benektelser av opplysningene.
– Av hensyn til etterforskningen kan vi ikke kommentere hvilke undersøkelser som utføres på åstedet, skriver påtaleansvarlig Gjermund Hanssen i en e-post til VG.
Så, de som mener at "politiet har bekreftet at noen beveget på AEs tlf 10:07 i S4", de tar feil.

Hvorfor skulle VG ha bløffet om dette? Det kan hende at du har rett i det Kan politiet ha bedt VG om å bløffe om dette?

Den siterte nyeste Dagbladet-artikkelen (fra fredag) ble oppdatert på lørdag. Ble det skrevet noe nytt i oppdateringen som er interessant?
Senast redigerad av z-z-z 2022-07-17 kl. 23:04.
Citera
2022-07-17, 23:04
Medlem
Er åpen for at det kan være en mediestrategi i å gjengi feil tidspunkter på den heleappen.
Citera
2022-07-17, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvorfor skulle VG ha bløffet om dette? Det kan hende at du har rett i det Kan politiet ha bedt VG om å bløffe om dette?

Det er nok ikke journalistene i VG som har laget bløffen.

Jeg tror personlig at en slik bløff må ha sin opprinnelse i forskjellige teorier underveis i politietterforskningen.

Men hvem som er VGs kilde(r). Det får vi nok aldri vite.

Kanskje noen har funnet skriftlige notater i søpla eller noe. Og satt sammen opplysningene feil. Mest sannsynlig noe slikt.
Citera
2022-07-17, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Er åpen for at det kan være en mediestrategi i å gjengi feil tidspunkter på den heleappen.
Ja. Men hvorfor? For å forvirre GM og eventuelt for å få x antall GM til å diskutere dette? Eller for å avsløre eventuelle falske tilståelser?
Senast redigerad av z-z-z 2022-07-17 kl. 23:11.
Citera
2022-07-17, 23:14
Medlem
Citat:
Det er nok ikke journalistene i VG som har laget bløffen.

Jeg tror personlig at en slik bløff må ha sin opprinnelse i forskjellige teorier underveis i politietterforskningen.

Men hvem som er VGs kilde(r). Det får vi nok aldri vite.

Kanskje noen har funnet skriftlige notater i søpla eller noe. Og satt sammen opplysningene feil. Mest sannsynlig noe slikt.
Kanskje årsaken er at politiet ønsket at publikum skulle tenke nøye etter og prøve å huske sine observasjoner etter kl 10.07 den dagen?
Det høres egentlig logisk ut, ettersom politiet først uttalte at forbrytelsen skjedde i et bestemt tidsvindu tidlig på dagen (og potensielle vitner kan dermed ha latt være å fokusere på observarsjoner senere på dagen), og derfor trengte politiet å nå ut til disse vitnene og valgte å gjøre det på den måten med VGs bløff.
Senast redigerad av z-z-z 2022-07-17 kl. 23:21.
Citera
2022-07-17, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Kanskje årsaken er at politiet ønsket at publikum skulle tenke nøye etter og prøve å huske sine observasjoner etter kl 10.07 den dagen?

Nei, jeg tror ikke politiet bevisst informerer feil.

Her er det snakk om en eller annen form for uautorisert lekkasje fra politiet.

Det merkelige er at TH "plutselig" har husket oppringingene han gjorde 10:06 og 10:07. Oppringingene han tidligere både har blånektet for å ha gjort, og for å ha slettet fra telefonen sin.

Mirakelet har visst skjedd. TH skal iflg TT nå "plutselig" huske disse oppringingene.

Kanskje han "plutselig" husker hvilken vei han kjørte til og fra jobb den dagen også. Og "plutselig" husker hvem som kokte kaffen. Og "plutselig" husker hvem som hentet avisen. Og "plutselig" husker at jo, det var visst noe snø som falt den natten.
Senast redigerad av kornblomst 2022-07-17 kl. 23:28.
Citera
2022-07-17, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Du mener ordlyden i siktelsen trumfer et alibi som er 100%?
Tar du ikke munnen litt for full nå
Citera
2022-07-17, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Tar du ikke munnen litt for full nå
Kan du omformulere spørsmålet ditt så jeg forstår?
Citera
2022-07-17, 23:32
Medlem
Citat:

Og videre.

Og videre.

Og videre.

Synes det er en interessant tanke at det kan være de har fått fatt i/ blitt tipset om skriblerier fra tidlige tanker.

Edit: Mht at han sier han ikke hørte ring: Det skjer noen ganger at når jeg ringer folk, tar det flere «ring» før lyden kommer, pga dekning. Men politiet synes det er rart at han ikke hørte lyden, og det er vel etter lydtesten også.

Plausibelt for meg fremdeles at der var nok tid til å slepe ut offeret.
Senast redigerad av Ittno 2022-07-18 kl. 00:00.
Citera
2022-07-17, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Du har ikke noe grunnlag for å beskylde disse menneskene for å lyve, du vet ingenting om hva TH gjorde i Futurum den morgenen, hvem han møtte og hva de har sagt til politiet.
Politiet har ikke problematisert dette alibiet og de var kreative på andre områder når de forsøkte å få han fengslet.
De hadde selvfølgelig tatt opp det i retten hvis det var det minste tvil rundt alibiet, det var det altså ikke.

Telefonen ble lagt i ro når TH ringte for andre gang 10:07, ikke omvendt som du tror og påstår.
th avkreftet å ha ringt.
Citera
2022-07-17, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Bingo Sherlock! You nailed it 👍
møte med ve og nektet å ha ringt aeh under møtet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in