2022-07-15, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandareutannamn
Du är medveten om att ifall du hade föds i något krigshärjat land utan att ha gjort något för att förtjäna det hade di åsikt varit annorlunda?

Det kan du inte veta.
Citera
2022-07-15, 22:31
Medlem
Citat:
Jag tycker fan synd om dig. Om du tycker de är mindre värda kan du inte förvänta dig att de ska se dig som en likvärdig.
Du har ingen aning om vilka jag tycker är värda eller inte.
Du ska veta att jag i jobbet är professionell och 100% opartisk och neutral.
Jag behandlar ALLA LIKA!!
Jag har tröstat, kramat och torkat tårar på allsköns svenska och icke-svenska mördare , bovar och banditer ska du veta.
Jag har en ängels tålamod och jag dömer aldrig människor.
Jag har aldrig känt något hat i hela mitt liv.
Jag har kunskap och förstår att det aldrig är det lilla barnets fel att han/hon fötts till jorden med dåliga föräldrar eller genetiska brister.
Men, vill jag påpeka. Ett barns första år i livet är så otroligt viktiga.
Har inte barnet fått rätt start i livet är det otroligt svårt att reparera skadan.
Därför kan man inte fortsätta ösa in folk ifrån våldskulturer i den fart och i den stora mängd man har gjort.
Det krävs otroligt mycket resurser att hjälpa ett enda otryggt barn.
Som det nu är så börjar våra svenska barn bli mer och mer otrygga pga av att skolan inte mäktar med problemet och inte klarar av att skydda de svenska barnen som blivit villebråd för de otrygga impulsstyrda importerade barnen som har en respektlös syn på oss svenskar.
Tillskriv inte mig om vilka värderingar jag har tack! Du känner inte mig!
Citera
2022-07-17, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Men... Men... Kristendomen då?!?!??

Patetiskt.
Patetiskt med folk som respekterar kristendomen men inte islam.
Citera
2022-07-17, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det är skitsnack. Vänsterpolitik handlar om att andra ska få pengar utan att anstränga sig. Varför ska man utbilda sig och skaffa ett jobb när man får lika mycket pengar av att ligga på sofflocket? Vi har de sämsta pensionerna i EU, just för att sådana som du ska få känna sig goda och få likes på Facebook.

Det beror på vad man jämför med. Bättre än ett barn i Afrika möjligtvis, men inte lika bra som jag borde ha sett till den skatt jag betalar. Låt mig slippa betala skatt så kan vi diskutera saken.
Det som får mer i lön får fortfarande mer i lön bara inte lika mycket mer. Vad är poängen med att vissa ska tjäna flera hundra tusen när pensionärerna klagar över att de knappt kan ha en bostad?

Du kommer ha det bättre än någon som inte arbetar i de absolut flesta fall. Punkt.
Citera
2022-07-17, 22:49
Medlem
Citat:
Det finns oerhört många tolkningar av islam. Vissa muslimer kanske ser det som en ideologi men de klart flesta ser det som en religion och livsåskådning. Att folk blir mördade händer alltid eftersom det alltid finns stora idioter i alla kulturer. Man får dock inte döma den stora massan efter några få (de flesta muslimer hade tagit avstånd från händelsen).

Det är inte islam som är efter kristendomen utan det är kulturen kring islam som på vissa plan ligger efter Sveriges kultur. Låt oss fokusera på att förbättra dessa delar istället för att kasta sten på hela religionen. Den gör trots allt många lyckliga och nöjda och då ska de väl få vara det.

Muslimska länder är något helt annat än muslimer i allmänhet liksom att Ryssland är något helt annat än ryssar i allmänhet. Vi kan inte vara dumma bara för att de muslimska jävla länderna är det.

Att börja tillbe Hitler är inte det samma som att fortsätta en urgammal sed. Det vet du också, lägg ned. Dessutom finns det en jävla massa nynazister och de får ju sina rättigheter. För några år sedan på första maj gick en hel rad och demonstrerade utanför mitt hus (med tillstånd). Nog tycker jag att Muslimerna kan få några helgdagar i så fall.

Sluta...du är pinsam. Haha, jämför rättigheter för att demonstrera med att få några helgdagar.
Är du troll eller IQ befriad, gör ditt val.
Citera
2022-07-17, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sittnerpajas
Ingen dubbelmoral alls. Lika lite som jag har en rätt att flytta till USA, Australien, Irak eller Afghanistan, har de rätt att flytta hit. Att det är bättre att bo här är för att människor i generationer har varit smartare och således kunnat tänka längre än näsan räcker. Det är en naturlig utveckling i klimat där en grupp måste jobba tillsammans för att överleva en hård vinter, någonting som afrikaner och araber aldrig behövt tänka på.

Somalier har en snitt IQ på 68, araber på 80. Utvecklingsstörning går vid 70 IQ, så den genomsnittlige somaliern är utvecklingsstörd och har således inte den intellektuella kapaciteten för att någonsin kunna ha något avancerat jobb. Detta gäller även i stor mån araber. De är alltså för dumma för att ens vara hantverkare, utan kommer enbart kunna jobba med extremt primitiva jobb i generation efter generation.

Jag har pengar och delar inte med mig det med svenskar då jag sedan länge är avflyttad. Det är alla andra intelligenta svenskar med.
Så det är lättare att överleva i en öken? Det är dubbelmoral för att du föddes i ett land där du gärna stannar men det var inte alla som hade den turen.

Litar du blint på de där undersökningarna för att du är desperat eller bara korkad? Många är gamla och dåliga men även om vad de visar stämmer säger det inte mycket. Om man inte är van vid tänket är det svårt att genomföra ett IQ-test. Ju längre man gått i skola eller på annat sätt övat sig på den typen av förmågor desto lättare blir det. IQ är ärftligt, visserligen, men man måste ändå ha en viss nivå av vana för att över huvud taget förstå vad uppgifterna efterfrågar. I Somalia är det oerhört många som inte ens har gått i skola så att de lärt sig läsa och har man aldrig ens löst ett enkelt multiplikationstal är man liksom inte van vid den typen av frågor som kommer på ett test.

Även om vi utgår från att somaliers genomsnittliga IQ är lika som svenskars (vilket inte heller är helt säkert förstås även om testerna antagligen visar överdrivet låg) blir det ändå svårt att arbeta med vissa jobb i Sverige. Bara att inte kunna skriva utgör ju ett enormt hinder och är man dessutom från en annan kultur och måste lära sig arbetsmarknaden i en ny värld samtidigt som man inte har gått i skola och därför aldrig ens riktigt förstod sig på den gamla blir det en hel del att ta in. Det är dock inte flyktingarnas egna fel och vi måste fortfarande hjälpa dem.
Citera
2022-07-17, 22:52
Medlem
Citat:
Patetiskt med folk som respekterar kristendomen men inte islam.

Respekt bör förtjänas genom handlingar och ideal.

Islam har inte de senaste 1000 åren visat någon handling eller ideal värt att respektera.

Inte ens år 2020 i ett av de modernaste och anti-religiösa länderna i världen har de lyckats visa något värt att respektera.

Din jävla åsna.
Citera
2022-07-17, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Uppenbart att det råder ett litet mindervärdeskomplex här.

Det naturliga urvalet har format de nordiska folken genetiskt. Likväl har klimatet format deras sätt att leva. Det går inte att komma ifrån.

Att alla är lika är postmodernistiskt trams.
Det är så jääävla uppenbart att du bara lyssnar till det du vill höra. Så svenskar är alltså bättre än andra nu? Fan vilket skitsnack...
Citera
2022-07-17, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Det kan du inte veta.
Så du hade accepterat livets lott och gått och dött eftersom de som hade chansen inte hjälpte dig?
Citera
2022-07-17, 22:57
Medlem
Citat:
Så du hade accepterat livets lott och gått och dött eftersom de som hade chansen inte hjälpte dig?

Nej, men om jag var tvungen att fly så skulle jag hållit en mycket låg profil och assimilerat mig.
Citera
2022-07-17, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Du har ingen aning om vilka jag tycker är värda eller inte.
Du ska veta att jag i jobbet är professionell och 100% opartisk och neutral.
Jag behandlar ALLA LIKA!!
Jag har tröstat, kramat och torkat tårar på allsköns svenska och icke-svenska mördare , bovar och banditer ska du veta.
Jag har en ängels tålamod och jag dömer aldrig människor.
Jag har aldrig känt något hat i hela mitt liv.
Jag har kunskap och förstår att det aldrig är det lilla barnets fel att han/hon fötts till jorden med dåliga föräldrar eller genetiska brister.
Men, vill jag påpeka. Ett barns första år i livet är så otroligt viktiga.
Har inte barnet fått rätt start i livet är det otroligt svårt att reparera skadan.
Därför kan man inte fortsätta ösa in folk ifrån våldskulturer i den fart och i den stora mängd man har gjort.
Det krävs otroligt mycket resurser att hjälpa ett enda otryggt barn.
Som det nu är så börjar våra svenska barn bli mer och mer otrygga pga av att skolan inte mäktar med problemet och inte klarar av att skydda de svenska barnen som blivit villebråd för de otrygga impulsstyrda importerade barnen som har en respektlös syn på oss svenskar.
Tillskriv inte mig om vilka värderingar jag har tack! Du känner inte mig!
Var jobbar du? I fängelset? Om du hämtar dina erfarenheter från brottslingar förstår jag att du har en dålig bild av muslimer. Muslimer i allmänhet är dock inga brottslingar.
Citera
2022-07-17, 23:00
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aarmaanta
Era tankar om detta?
Försökte först resonera kring mig själv om detta, men slutade med att jag kom till slutsatsen att Sverige är ett sekulärt land och våra högtider sekulära, trots att många av dem har en kristen grund. Invandrarna kan anpassa sig till detta eller helt enkelt flytta vidare till ett land som har traditioner som de tycker bättre överensstämmer med deras kultur och tankar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in