2022-07-15, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandareutannamn
Men du tycker inte att dessa människor är mindre värda?

Mindre värda som människor, nej. Men de borde inte få parasitera på det svenska samhället.
Citera
2022-07-15, 17:52
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Tja det hade kanske varit en idé. Men om de tycker att de svälter kanske det är ett tecken på att vi måste höja pensionen ytterligare.

Nu var ju meningen med grunnunge-exemplet att det skulle ge en förenklad bild av verkligheten. Att någon flyr till mitt hus från tvärs över gatan utan någon särskild anledning mer än att den tröttnade på sitt hus och sedan att denna människa äter så jävla mycket mat att min familj måste svälta låter ganska verklighetsfrånvänt ur min synvinkel.

Och varför har vi så låga pensioner? Jo, pga sådana som du som anser att Sverige ska vara hela världens socialbyrå. Du sa ju för bara några inlägg sedan att du tyckte det var rätt att svenskar fick det sämre för att vi skulle ta in folk från tredje världen.

Fast det är precis det som händer nu. Folk som bara vill ha ett bättre liv (icke krigsflyktingar) söker sig till Sverige för att gräset är grönare här. På jakt efter det grönare gräset i Sverige passerar de flera säkra länder både i Europa och i Mellanöstern. Därmed är de inga flyktingar. Vidare har de heller inga problem med att åka hem på semester till landet de "flytt" ifrån så fort de har fått PUT. Vidare så äter de svenskarna man ur huse genom att vi får försämrad välfärd och ökad brottslighet.
Citera
2022-07-15, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
lmao, Mohammed gifte sig med en pre-pubertal flicka, han var m.a.o. ett peddo. Varför försöker du skönmåla Islam?
Inget av det jag skrev var en skönmålning av islam. Däremot var mycket av det kritik mot både islam och kristendomen. Det viktiga är att även om religionerna i sin grund inte riktigt stämmer överens med dagens västerländska värderingar kan de alltid tolkas olika och anhängarna måste behandlas med lika mycket respekt. Maria var då inte heller vidare gammal när hon fick Jesus förresten (typ mellan 12 och 14 lite beroende på källa).
Citera
2022-07-15, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Tyck inte synd om dom!!
Dessa människor är bara en flygresa ifrån Islamland, Muslimland.
Vill dom ha Islam kan dom åka hem!!
Här i Sverige gillar vi inte kontrollerande religioner.
Vi är födda FRIA!!
Jag tycker fan synd om dig. Om du tycker de är mindre värda kan du inte förvänta dig att de ska se dig som en likvärdig.
Citera
2022-07-15, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Mindre värda som människor, nej. Men de borde inte få parasitera på det svenska samhället.
Du är medveten om att ifall du hade föds i något krigshärjat land utan att ha gjort något för att förtjäna det hade di åsikt varit annorlunda?
Citera
2022-07-15, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Och varför har vi så låga pensioner? Jo, pga sådana som du som anser att Sverige ska vara hela världens socialbyrå. Du sa ju för bara några inlägg sedan att du tyckte det var rätt att svenskar fick det sämre för att vi skulle ta in folk från tredje världen.

Fast det är precis det som händer nu. Folk som bara vill ha ett bättre liv (icke krigsflyktingar) söker sig till Sverige för att gräset är grönare här. På jakt efter det grönare gräset i Sverige passerar de flera säkra länder både i Europa och i Mellanöstern. Därmed är de inga flyktingar. Vidare har de heller inga problem med att åka hem på semester till landet de "flytt" ifrån så fort de har fått PUT. Vidare så äter de svenskarna man ur huse genom att vi får försämrad välfärd och ökad brottslighet.
Hela poängen med vänsterpolitik är att klyftorna jämnas ut. Flyktingar, pensionärer, barnfamiljer, arbetslösa, personer med låg lön m.fl. tjänar alla på det medan de som förlorar är de som har pengar.

Du kommer ändå alltid att ha det bättre än vad dessa människor har så vafan klagar du över?
Citera
2022-07-15, 20:16
Medlem
Alla helgons dag finns ju. Hur många svenskar firar den? Skulle vi i religionsfrihetens namn kunna döpa om den dagen till Alla gudars dag? Så får alla sitt. Vi icketroende kan väl göra något annat kul den dagen!
Citera
2022-07-15, 20:52
Medlem
otellos avatar
Citat:
Inget av det jag skrev var en skönmålning av islam. Däremot var mycket av det kritik mot både islam och kristendomen. Det viktiga är att även om religionerna i sin grund inte riktigt stämmer överens med dagens västerländska värderingar kan de alltid tolkas olika och anhängarna måste behandlas med lika mycket respekt. Maria var då inte heller vidare gammal när hon fick Jesus förresten (typ mellan 12 och 14 lite beroende på källa).
Men... Men... Kristendomen då?!?!??

Patetiskt.
Citera
2022-07-15, 21:00
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Hela poängen med vänsterpolitik är att klyftorna jämnas ut. Flyktingar, pensionärer, barnfamiljer, arbetslösa, personer med låg lön m.fl. tjänar alla på det medan de som förlorar är de som har pengar.

Du kommer ändå alltid att ha det bättre än vad dessa människor har så vafan klagar du över?

Det är skitsnack. Vänsterpolitik handlar om att andra ska få pengar utan att anstränga sig. Varför ska man utbilda sig och skaffa ett jobb när man får lika mycket pengar av att ligga på sofflocket? Vi har de sämsta pensionerna i EU, just för att sådana som du ska få känna sig goda och få likes på Facebook.

Det beror på vad man jämför med. Bättre än ett barn i Afrika möjligtvis, men inte lika bra som jag borde ha sett till den skatt jag betalar. Låt mig slippa betala skatt så kan vi diskutera saken.
Citera
2022-07-15, 21:31
Medlem
Citat:
S[g du inte citatet i förra inlägget? Läs det igen! Sodom och Gomorra ödelades för att männen var homosexuella och gud tycktes inte ha något emot våldtäkt.

Att se det som en självklarhet att du får bo här men inte låta andra göra det är bara dubbelmoral. Sverige är ett bättre land att bo i än de flesta länder och de som föddes här hade tur. Ett liv som infödd svensk blir oftast ändå bättre än ett liv som flykting som flyr till Sverige och får stanna. Att Araber och Somalier inte kan jobba stämmer inte och det är en jävligt dålig ursäkt. Om du är girig och vill ha dina pengar kvar utan att dela med dig till folk som har det värre så skriv bara det i stället.

Ingen dubbelmoral alls. Lika lite som jag har en rätt att flytta till USA, Australien, Irak eller Afghanistan, har de rätt att flytta hit. Att det är bättre att bo här är för att människor i generationer har varit smartare och således kunnat tänka längre än näsan räcker. Det är en naturlig utveckling i klimat där en grupp måste jobba tillsammans för att överleva en hård vinter, någonting som afrikaner och araber aldrig behövt tänka på.

Somalier har en snitt IQ på 68, araber på 80. Utvecklingsstörning går vid 70 IQ, så den genomsnittlige somaliern är utvecklingsstörd och har således inte den intellektuella kapaciteten för att någonsin kunna ha något avancerat jobb. Detta gäller även i stor mån araber. De är alltså för dumma för att ens vara hantverkare, utan kommer enbart kunna jobba med extremt primitiva jobb i generation efter generation.

Jag har pengar och delar inte med mig det med svenskar då jag sedan länge är avflyttad. Det är alla andra intelligenta svenskar med.
Citera
2022-07-15, 21:59
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Du levde på sjuttonhundratalet eller eftersom du tycks veta så väl hurdana folk var då? Säga vad man vill om dem men svenskt folk var som annat folk. Lika olika till sättet och lika splittrade till sin moral. Att tro att bondesamhället i verkligheten var som man har sätt det på i efterhand skapade filmer är lika naivt som att tro att folk i verkligheten är som i en specifik kategori av filmer idag. Att det "de svenska generna" skulle vara bättre än andra gener är en sådan jävla ursäkt för att vissa ska få känna sig för mer än vad de är. Men det kommer till priset av att andra måste känna sig för mindre så sluta med det.

Uppenbart att det råder ett litet mindervärdeskomplex här.

Det naturliga urvalet har format de nordiska folken genetiskt. Likväl har klimatet format deras sätt att leva. Det går inte att komma ifrån.

Att alla är lika är postmodernistiskt trams.
Citera
2022-07-15, 22:02
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sittnerpajas
Ingen dubbelmoral alls. Lika lite som jag har en rätt att flytta till USA, Australien, Irak eller Afghanistan, har de rätt att flytta hit. Att det är bättre att bo här är för att människor i generationer har varit smartare och således kunnat tänka längre än näsan räcker. Det är en naturlig utveckling i klimat där en grupp måste jobba tillsammans för att överleva en hård vinter, någonting som afrikaner och araber aldrig behövt tänka på.

Somalier har en snitt IQ på 68, araber på 80. Utvecklingsstörning går vid 70 IQ, så den genomsnittlige somaliern är utvecklingsstörd och har således inte den intellektuella kapaciteten för att någonsin kunna ha något avancerat jobb. Detta gäller även i stor mån araber. De är alltså för dumma för att ens vara hantverkare, utan kommer enbart kunna jobba med extremt primitiva jobb i generation efter generation.

Jag har pengar och delar inte med mig det med svenskar då jag sedan länge är avflyttad. Det är alla andra intelligenta svenskar med.

Att ge sina pengar till främlingar är rent stolleri og förkastas även i Bibeln.

Att hjälpa sina nära, kära o grannar en annan sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in