2022-07-17, 21:35
Medlem
Psykisk ohälsa igen.
Sverige har sparat landet sönder. Psykvården är likt övrig sjukvård fullständigt urholkat (och vart har pengarna gått istället? Världens ”rikaste” land)
En läkare i psykiatri sa att den enda gången någon är garanterad psykiskt hjälp är om personen döms till rättspsyk
Citera
2022-07-17, 21:37
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hugelak90
Vet du mer?

Pojken har dött så nu blir rubriceringen mord. De första rapporterna sa att det finns en länk mellan MGM och BO. Jag gissade på syskon men det kan jag inte gå ed på.

En litet mer spännande gissning är att det kan vara unga föräldtar till en liten unge. Mamman vill ha gemenskap men fadern var en gängkriminell för vilken "arbetet" stal all tid. Men det kan jag ej lämna belägg för. Ofta nog gissar jag rätt. Orten bör vara Vällingby eller Hässelby. Västra Stockholm sas det.
Citera
2022-07-17, 21:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Det här är absolut horribelt! Ett skiftbyte är ett måste i höst!!!!!

Fantastiska sossarna såg till att bl a ta bort tvångsintagning av psyksjuka och numera får de självmedicinera. Hur sjukt är inte det?!? De kan ju inte och ingen kontrollerar!

Man kan INTE bli förvånad om man får en yxa i bakhuvudet av nån omedicinerad jävel. Absolut horribelt och helt oacceptabelt!

Att stänga psykvården som man gjorde genom att socialtjänstlagen tillkom var något man på bred front var överens om över partilinjerna. Så det var inget enskilt partis fel
Citera
2022-07-17, 21:40
Medlem
Flaklypans avatar
Vet vi om MGM och de äldre är födda i Sverige och fått psykbryt här eller inflyttad och krigsskadad?
Citera
2022-07-17, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Om det är sant, varför har myndigheterna inte gjort någonting för att skydda syskonet?

Som du kanske märkt extra tydligt de senaste veckorna så är svenska sociala myndigheter värdelösa och vingklippta. Gotland, Skellefteå och Vällingby. Den Socialdemokratiska andan är stark på kontoren.

Jag hoppas dessa händelser leder till att sociala myndigheter får makt att agera i fall där uppenbar risk för andras hälsa förekommer. Att dom utbildas i att våga rapportera problemen. Tyvärr tvivlar jag, i Socialdemokraternas Sverige.
Citera
2022-07-17, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
Att stänga psykvården som man gjorde genom att socialtjänstlagen tillkom var något man på bred front var överens om över partilinjerna. Så det var inget enskilt partis fel

Socialtjänstlagen är ju äldre än nedmonteringen av psykvården. Men den senaste versionen är väl rätt samtida med ”omordningen av psykvården”.
Citera
2022-07-17, 21:43
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Socialtjänsten i Vällingby har ännu en gång misslyckats.

Förra gången handlade om pappan som dödade sitt barn.

Nu handlar om ung tjej som har dödat sin lillebror.

Sjuka tjänstemän och politiker på socialförvaltningen Hässelby/Vällingby!

Medan modern satt och svajpade Tinder på sin telefon.
Citera
2022-07-17, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Pojken har dött så nu blir rubriceringen mord. De första rapporterna sa att det finns en länk mellan MGM och BO. Jag gissade på syskon men det kan jag inte gå ed på.

En litet mer spännande gissning är att det kan vara unga föräldtar till en liten unge. Mamman vill ha gemenskap men fadern var en gängkriminell för vilken "arbetet" stal all tid. Men det kan jag ej lämna belägg för. Ofta nog gissar jag rätt. Orten bör vara Vällingby eller Hässelby. Västra Stockholm sas det.

Varför gissa när svaren redan finns i tråden och i media?
Citera
2022-07-17, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback

Enligt tv4 är det syskon.
Citera
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Det pratas ständigt om orosanmälningar som om de skulle fixa problemen, men vad görs mer än att läsa dem?

Ja. Vad gör soc? Så litet som möjligt antagligen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lil-sis
BUP har ansvar för psykisk ohälsa hos unga. Inte socialtjänsten.

Ja men orosanmälan kommer till soc. De skriver en remiss till BUP om föräldrar inte söker själva. Och i flera fall som jag känner till så har remissen uteblivit. Både för unga med LVU och utan. För att man tror att man själva kan reda ut problemen. Har du t ex en vårdnadshavare som inte godkänner en ansökan till BUP så tar de ej emot dig. Sker förvånansvärt ofta vid vårdnadstvister t ex.
Citera
2022-07-17, 21:46
Medlem
Nån med namn eller bild på MGM? Svenskt ursprung? Nån här bör veta såhär dags vem/vilka detta handlar om? Alltid nån som känner nån som vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in