2022-07-17, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Jag kan inte avgöra sådant här men tydligen finns det en tillhörande Resupply Vehicle till HIMARS (bilder):

https://t.me/intelslava/33304

Påstådd video från träffen (video):

https://t.me/intelslava/33300

Du är tyvärr extremt lättlurad. Uppenbarligen benägen till att gå på vilka lögner som helst… och det märks. Men i det här fallet har du redan blivit motbevisad, så snälla sluta sprid lögner.

HIMARS har ingen ”resupply vehicle”.

https://youtu.be/wnUk4n7BElE
Citera
2022-07-17, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Härligt! Vad krävs för fakta för att du skulle anse dig ha fel i detta? Om Kherson står kvar om 1 månad, var det fel då? Om Ryssland tar Siversk nästa vecka?

När och hur Ukraina väljer bleka truckar tillbaka på allvar vet jag såklart inte. Men när Ukraina nu börjar vinna utnötningskrig är det bara en tidsfråga. De vill säkert inte skicka folk i döden i onödan.

Men, det syns väldigt tydligt på heatmaps att det ryska artilleriet börjar avstanna.

Ser inte hur Ryssland ska kunna vända detta. De är helt beroende av tåg och lagerplatser i närheten av tågstationer för sina försörjningslinjer.

Bara idag har 3 depåer förstörts i Chersonregionen. Ryssland har dock mängder av gammalt skräp, så det kommer ta tid att spränga bort det.

Men, någon exakt tidsangivelse för när orch-armén kollapsar har jag inte, men att HIMARS har varit en gamchanger inser nog alla.
Senast redigerad av NisseD 2022-07-17 kl. 15:53.
Citera
2022-07-17, 15:41
Medlem
Nu när vi diskuterar HIMARS så kan man titta på dessa videos, så förstår man de ryska problemen.

https://www.youtube.com/shorts/HS5cAJKFlag (Kort)

Bättre förklaring och längre här

https://www.youtube.com/watch?v=ceskPbDtTzY

Men ryssarna kommer lära sig.
Citera
2022-07-17, 15:41
Medlem
Vilken jävla smäll 😂

https://twitter.com/ghosterbuzz1/status/1548664042746945536?t=iOjbyWZuQ8iLCnPC57Ql-A&s=19
Citera
2022-07-17, 15:42
Medlem
raskenss avatar
En artikel som belyser det skräckvälde som råder i Ryssland nu. Människor ska skrämmas till tystnad så att Putin ostlrt kan bedriva folkmord och övergrepp.

https://www.glasnost.se/2022/okunnighet-ar-styrka/?fbclid=IwAR2_wa4immjorzisjKwRSwCtNjlZgXQWPXmyGNMd QFdFsuATpkxuHK6FIxs
Citera
2022-07-17, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
När och hur Ukraina väljer bleka truckar tillbaka på allvar vet jag såklart inte. Men när Ukraina nu börjar vinna utnötningskrig är det bara en tidsfråga. De vill säkert inte skicka folk i döden i onödan.

Men, det syns väldigt tydligt på heatmaps att det ryska artilleriet börjar avstanna.

Ser inte hur Ryssland ska kunna vända detta. De är helt beroende av tåg och lagerplatser i närheten av tågstationer för sina försörjningslinjer.

Men, någon exakt tidsangivelse för när orch-armén kollapsar har jag inte, men att HIMARS har varit en gamchanger inser nog alla.

Bara idag har 3 delar förstörts i Chersonregionen. Ryssland har dock mängder av gammalt skräp, så det kommer ta tid att spränga bort det.

Pentagon håller inte med. De anser att Ukraina behöver 60-100 HIMARS eller liknande system för att vända det hela. Dessutom lär ryssarna anpassa sig.
Citera
2022-07-17, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag tror att Kramatorsk och Sloviansk kommer att bli tuffa att ta för att de är förberedda befästningar och jag tycker terrängen ser försvarbar ut. Så det är inte ett HIMARS-wunderwaffe-prolem. Det kan ta flera månader innan de faller, kanske ryssarna tar terräng runt dem för att omringa dem.

Många proryssar menar ju också att Kramatorsk och Slaviansk är den sista offensiven, fast av anledningen att det är det militära målet för operationen. Och sen blir det förhandlingsdags. Så då är ju alla överens.

Vi får se om Ukraina har befriat Kherson city om en och en halv månad eller inte.
Citera
2022-07-17, 15:49
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Nej, jag har bara följt detta drama sen västliga politiker 2014 höll tal till massorna på torget i Kiev och manade till revolution. Bara en sån sak. Helt häpnadsväckande. Vi ska vara glada att sånt inte sker i Sverige.

Personligen tror jag inte någon lever på att sälja rysspropaganda på Flashback. Det är nog en konspirationsteori påhittad av nån förföljelsemaniker. Tänk efter. Skulle det löna sig att betala nån för det? Nej, inte om du frågar mig.
Du "glömde"nämna varför folket fick nog av den Putinska utsugaren tillika marionetten Janokovytj som agerade helt i den ryska regimens och dess utsugarogliarkers anda

PUBICERAD 27 FEBRUARI 2019
Presidenten flydde med statskassan: Se bilderna inifrån lyxpalatset
UPPDRAG GRANSKNING · Ukrainas förre president Viktor Janukovytj plundrade statskassan och flydde landet. 200 miljarder svenska kronor sägs vara försvunna i den största stölden i landets historia. Följ med när Uppdrag gransknings reporter får en rundtur inne i det lyxiga presidentpalatset som byggdes med hjälp av skattepengar.
Uppdrag granskning och SVT Nyheter har kunnat avslöja hur Ukrainas förre president, Viktor Janukovytj, använt Swedbank för att slussa mångmiljonbelopp ut ur landet – motsvarande 34 miljoner kronor, som kopplas till en misstänkt muta.

Men den förre presidentens rikedomar var betydligt större än så.

– Hans familj och närmaste krets stal ungefär 10 miljarder dollar om året från staten. Samtidigt som han försökte att genomdriva ett så auktoritärt styre som möjligt, säger Anders Åslund, professor i nationalekonomi och tidigare rådgivare till både ryska och ukrainska regeringar.

Motsvarande runt 200 miljarder svenska kronor sägs vara försvunna i den största stölden i landets historia.

Flydde i helikopter
Vidden av stölden blev uppenbar för ukrainarna efter att Janukovytj flydde landet i februari 2014.

Efter veckor av blodiga protester på Självständighetstorget i Kiev vågade ex-presidenten inte vara kvar i landet längre. På övervakningsbilder går det att se hur Janukovytj tömde sitt eget hus och flydde i helikopter mot Ryssland.

Dagen efter stod presidentpalatset plötsligt tomt och hundratals ukrainare försökte ta sig förbi portarna. De som först fick komma in var en grupp journalister, däribland Anna Babinets från journalistnätverket OCCRP.

I klippet ovan kan du se när hon visar Uppdrag gransknings reporter Axel Gordh Humlesjö runt – i palatset som vittnar om de enorma rikedomar som president Janukovytj roffat åt sig genom åren.
https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/presidenten-flydde-med-statskassan-se-bilderna-inifran-lyxpalatset

Edit::Klippet som nämts: https://www.svt.se/special/swedbank/presidenten/

KABUN det är ett mentalt horeri av värsta sort att propagera för Putins superkorrumperade utsugare Viiktor Janukovytj kvar vid makten. Usch vilka läbbiga typer ni är som stöder sånt, skäms på dig!
Senast redigerad av Taggad 2022-07-17 kl. 16:02.
Citera
2022-07-17, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Pentagon håller inte med. De anser att Ukraina behöver 60-100 HIMARS eller liknande system för att vända det hela. Dessutom lär ryssarna anpassa sig.

Jag tror det kommer. Man kan inte få allt på en och samma gång. Just nu så har jag hört rykten från Ukrainarna att dom tränar soldater för fullt. Sådant tar en väldigt lång tid.

Ukrainarna kommer få mer HIMARS. Det säger min logik. Ukrainarna verkar kunna styra HIMARS.
Citera
2022-07-17, 15:56
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD

Bara idag har 3 delar förstörts i Chersonregionen. Ryssland har dock mängder av gammalt skräp, så det kommer ta tid att spränga bort det.

Nej, det är mest cope. När kriget startade, hade Ukraina 80 Smerch. De skjuter mer inexakt men 80 Smerch är ändå en större tillgång än de här HIMARS, om de förstnämnda skjuter i grupp. Men de är borta nu eller har ingen ammunition. Samma sak kommer hända nu, samt ryssarna kommer flytta tillbaka sina depåer lite. 300 kms HIMARS kan bli mer intressant. Just nu har ryssarna i lång tid haft en fördel av att ukraina mer eller mindre saknat den typen av vapen, men ryssarna har dem. Därför har de kunnat ha en lite "aggressiv" logistik.

Notera att där hela tiden är ett wunderwaffe som snart vänder kriget, videos från twitter/telegram som verkar bekräfta det med sina enskilda taktiska segrar. Sedan maler det vidare.
Citera
2022-07-17, 15:57
Medlem
Reimers avatar
Dårarna i Kreml fortsätter med sin vansinniga retorik, terror är det enda de förstår sig på.

Citat:
⚡ Dmitry Medvedev: if Ukraine tries to liberate #Crimea, then for every resident of Ukraine there will come a day of #judgment.

https://twitter.com/UAWarNews/status/1548665078223966208
Citera
2022-07-17, 15:58
Bannlyst

Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Jaha, ryska trupper anklagas.... tycks komma från... uppges visa...
Ordvalet imponerar verkligen inte. Något tycks hända uppger någon... Det duger inte. Lite kritisk måste man vara. Tyvärr. Vi lever i ett rättssamhälle med hårda krav på bevis. Det är bra. Den som skriker högst och har störst makt har inte monopol på sanningen.

Visst, vi är enskilda individer och alla kan trycka på sin knapp när dom vill och då kan allt hända. Och gör det också. Så är det i krig. Sen har vi också våld som utförs för att knäcka stridsviljan. Då kan det finnas mer handfasta bevis då hela städer med civila försvinner i ett svep. Som i Nagasaki, Dresden osv.

Aha. Så du är ett sånt där klappmongo som behöver undertexter för att förstå vad som utspelas i videon framför dig?

Tja. Det är till att vara efterbliven ryss-fitta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in