2022-07-17, 14:23
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Skönt att HIMARS på allvar nu verkar slå ut den ryska anfallskraften. Ammunitionsdepåerna har rykt på löpande band de senaste veckorna så nu börjar det ryska artilleriet tystna alltmer.

Västs överlägsna artilleri samt HIMARS kan nu successivt börja slå mot själva artilleripjäserna när Rysslands försörjningslinjer är utslagna.

Ryssland skicka nu desperat mer folk till Cherson för att det inte ska falla. Ukrina har bombat hårt i regionen med Himars.

Slaktaren i Moskvas armé av orcher bryts ner i en allt snabbare takt. Härligt att se, det är bara en tidsfråga innan Ukraina börjar pressa på för att driva Rysslands pajasarmé bakåt.

Härligt! Vad krävs för fakta för att du skulle anse dig ha fel i detta? Om Kherson står kvar om 1 månad, var det fel då? Om Ryssland tar Siversk nästa vecka?
Citera
2022-07-17, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
HIMARS mötte Ryskt artilleri;

https://t.me/TheEternalUkrainian2/11343

Destruction of the American HIMARS installation near Krasnoarmeysk

Det blir ju väldigt roligt när du springer runt och gormar om att "vi" sväljer all propaganda vi matas med...

Finns det ens nå glas kvar öht i ditt glashus?
Citera
2022-07-17, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Du har ingen som helst stöd för dina påståenden (annat än din blinda tillbedjan av den psykotiske dvärgen i kreml). Som tidigare sagt var ryssland i högsta grad "inblandat" i konflikten, och underblåste densamma, t.ex. genom att tillhandahålla både materiel och personal för krigföringen på de s.k. "separatisternas" sida (i.e. putains marionetter).

Varför stödjer du krig och folkmord i din blinda tillbedjan av den psykotiske dvärgen i kreml?

Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Totalt osakligt och barnsliga argument.

Varför känner du dig tvingen att ljuga i din blinda tillbedjan av den psykotiske dvärgen i kreml?

Varför förnekar du att putain i allra högsta grad var "inblandad" i konflikten och underblåste densamma?

Förnekar du även existensen av MH17 och att dess passagerare och besättning mördades av putains lakejer när den sköts ned?
"The responsibility for investigation was delegated to the Dutch Safety Board (DSB) and the Dutch-led joint investigation team (JIT), who concluded that the airliner was downed by a Buk surface-to-air missile launched from pro-Russian separatist-controlled territory in Ukraine. According to the JIT, the Buk that was used originated from the 53rd Anti-Aircraft Missile Brigade of the Russian Federation and had been transported from Russia on the day of the crash, fired from a field in a rebel-controlled area and the launch system returned to Russia afterwards."
https://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_17
Citera
2022-07-17, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Men har inte den typen av rysk kultur varit elitistisk? Balett, tung litteratur, klassisk musik. Det var väl framförallt en intellektuell ganska smal grupp av kulturkonsumenter utanför Ryssland som uppskattade detta? Jämfört med all populärkultur från USA och England och numera från Japan och Korea, som sprider sig bredare i samhället.

Sovjet drabbades av samma impopularitet redan från att det bildades, och Ryssland som en del av Sovjet, var impopulärt från 1917 till 1991. 74 år. Det nya Ryssland kanske också är impopulärt i 74 år?
Ja , möjligt att deras kultur var elitistisk
Tänker mer på hur uppslukad jag var av boken ”Idioten” av Dostojevskij, som jag läste i tonåren ,
Då tyckte jag betydligt bättre om sovjet/Ryssland än idag

Det är synd att det gått åt helvete med Ryssland , fanns en tid när det såg riktigt lovande ut .
Inte nu dock , nu blickar ryssen ner i stupet !
Citera
2022-07-17, 14:28
Medlem
Begravningen av den 4-åriga mongoloida flickan Lisa som Putin valde att mörda.

https://twitter.com/DefenceU/status/1548627642127208449

Det finns inte längre något annat alternativ än att stoppa Ryssland militärt. USA måste börja mobilisera flygvapnet i Europa.
Citera
2022-07-17, 14:31
Medlem
Enligt "flash Ukraine twitter" har en SU-25 skjutits ned med hjälp av en Manpad i Zaphoritzia-området. Om det är en ny händelse kommer det med i statistiken i morgon.

DÖD åt dom ryska pedofilfascisterna!
Citera
2022-07-17, 14:31
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Härligt! Vad krävs för fakta för att du skulle anse dig ha fel i detta? Om Kherson står kvar om 1 månad, var det fel då? Om Ryssland tar Siversk nästa vecka?

Nu har vi det där med flyttade målstolpar igen. Menar du att Ryssland planerade, och är nöjda med, att ta Siversk om en vecka? Att efter 5 månader ta en liten ort 35 km från den gamla frontlinjen? Eller att ha lyckats med att försvara Kherson efter 6 månader?

Vad är Ryssland mål numera? Att bara lyckas försvara sig och ta någon ny by varje vecka?
Citera
2022-07-17, 14:33
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Här måste jag, faktiskt, försvara de ryska artisterna. Det finns många bra ryska artister och låtskrivare utanför den klassiska fåran. Även intressant fussion som Otta orkestra. Jag ser den västorientering som Peter den store och Katarina den store, samt Alexander II:s försök till reformer som skilt ifrån Ryssland som cancersvultst.

Det finns ju dessutom ryska kontemporära artister. Även om man kanske inte diggar Ic3peak rent musikaliskt så måste man resepektera: https://www.youtube.com/watch?v=MBG3Gdt5OGs
Citera
2022-07-17, 14:34
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det finns inget som talar för att ryssarna torterar sina krigsfångar. Inte ens de Azovdårar som suttit fängslade och återvänt till Ukraina i fångutväxlingar har nämnt något om det.

Gällande Ukraina har vi däremot filmbevis inte bara på tortyr, utan regelrätta avrättningar av krigsfångar.
Ljuger du medvetet errer är du så korkad att du inte vet bättre, pajas. Ryska armén är ökända för sin grymhet vilket urskuldas i stollarnas utopi --drömmen om det nationalistiska paradiset Ryssland.
Tacka fan att Ukraina ger till inkräktarna tillbaka med som deras vänner och anhöriga blivit utsatta för, fullt förståeligt.
Tvångsutvisad vittnar om förnedrande rysk tortyr
Volodymyr Khropun, frivillig vid Röda korset, beskriver hur han torterades med både elpistol och vapen efter att han tvångsutvisats till Ryssland när han arbetade i Ukraina. Det berättar han för BBC.

– Vi blev slagna med vapen, slagna och sparkade. De satte på mig ögonbindel och tejpade ihop mina händer. De använde elpistoler och ställde frågor om militären, säger Khropun.

Efter att han hållits fängslad en vecka i Ukraina transporterades han och andra ukrainare till Belarus. Där fick de nya id-bevis, och tortyren fortsatte.

– De förnedrade oss [...] Vi behandlades som djur, säger Khropun.
https://omni.se/tvangsutvisad-vittnar-om-fornedrande-rysk-tortyr/a/Rr0zMJ
Människor vittnar om att Ryssland driver koncentrationsläger och underjordiska tortyrkammare i Ukraina. ”Fredliga invånare torteras med fysiskt och psykiskt våld”, säger den regionala åklagarmyndigheten.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ja2PQ0/vittnen-ryssland-anvander-okand-tortyrmetod-i-ukraina
15 000 krigsbrott utreds i Ukraina: ”Arbetet måste göras nu”
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/15-000-krigsbrott-utreds-i-ukraina
Senast redigerad av Taggad 2022-07-17 kl. 14:47.
Citera
2022-07-17, 14:37
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Nu har vi det där med flyttade målstolpar igen. Menar du att Ryssland planerade, och är nöjda med, att ta Siversk om en vecka? Att efter 5 månader ta en liten ort 35 km från den gamla frontlinjen? Eller att ha lyckats med att försvara Kherson efter 6 månader?

Vad är Ryssland mål numera? Att bara lyckas försvara sig och ta någon ny by varje vecka?

Jag vill bara veta vad han (och andra med samma "teori") menar. Vad betyder det att rysslands anfallskraft ebbar ut nu när HIMARSarna har kommit?
Citera
2022-07-17, 14:41
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag vill bara veta vad han (och andra med samma "teori") menar. Vad betyder det att rysslands anfallskraft ebbar ut nu när HIMARSarna har kommit?

Att Ryssland inte kan ge support för sina trupper mer än 30km från en järnvägsstation och Ukrainas 4 Himarssystem kan slå ut samtliga järnvägsstationer i hela de ockuperade områdena plus de omkringliggande ryska järnvägsnätet. Det är sån där enkel logik som t.o.m Donald Trump fattar. Men inte vissa här i tråden.
Citera
2022-07-17, 14:42
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
Du är inte bättre än kvällstidningarna,
Du lever ju oxå på att ”sälja lösnummer”

Nej, jag har bara följt detta drama sen västliga politiker 2014 höll tal till massorna på torget i Kiev och manade till revolution. Bara en sån sak. Helt häpnadsväckande. Vi ska vara glada att sånt inte sker i Sverige.

Personligen tror jag inte någon lever på att sälja rysspropaganda på Flashback. Det är nog en konspirationsteori påhittad av nån förföljelsemaniker. Tänk efter. Skulle det löna sig att betala nån för det? Nej, inte om du frågar mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in