Citat:
Ursprungligen postat av kajbaj
Detta är inte sant! Tjejen har ju tutat i mig att hon som sagt har käkat p-piller. Sedan när jag förklarade för henne att jag skall flytta (snart klar med studierna) så slutade hon helt enkelt att käka p-piller. När jag frågar henne varför, så svarar hon: "men du skulle ju åka..." Hon har inte gjort något gravtest. Hon har en utebliven mens. Det är därför hon tror hon är på smällen. Och så har hon alla de där andra symtomerna.
Jag har läst alla era svar, och det är ju egentligen en abort som är det ända alternativet. Eller, det där med att få henne skriva att fadern är okänd.
Men... Vad händer om hon nu vill föda det här barnet, uppger mig som fader och helt enkelt blir en plåga för mig all framtid. Måste jag betala henne/barnet? Vad är det för summor vi snackar om isf?
Om jag säger "Nej, det där är inte min unge". Vad kommer att hända då? Blir jag tvungen att göra ett faderskapstest?
Shit vilken soppa allt är!!
Mensen kan även bli rubbad när man slutar med p-piller.
Det kan inte ha någonting med det att göra?
Meeeeen.. Jag tycker att det är lite okänsligt att folk säger att du ska "tvinga/övertala" henne till en abort.
Du får ju stå ditt kast helt enkelt. Det är som sagt bra att vara efterklok.