2008-10-01, 13:03
Medlem
Tuesdays avatar
Det är lustigt att flera verkar tro att svenska staten inte driver in underhåll från utlandet. Försäkringskassan har en särskild utlandsavdelning för sådant.
Citera
2008-10-01, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Det är lustigt att flera verkar tro att svenska staten inte driver in underhåll från utlandet. Försäkringskassan har en särskild utlandsavdelning för sådant.

Med tanke på att det finns många grovt kriminella som flytt utomlands för att slippa fängelse - och lyckats - borde det inte vara någon större svårighet att rymma från underhållet.
Citera
2008-10-01, 16:16
Medlem
c-d af ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Nu handlar det ju en hel del om vilket land man väljer att bosätta sig i. Ifall man väljer att bosätta sig i närländerna så säger det sig själv att man är lätt att hitta. Ifall man däremot väljer att skriva sig i ett land utan utlämningsavtal med Sverige och sedan kanske jobba i ett tredje land så ska du se att det blir lite svårare. Sedan så har vi ju även preskriptionstiden.

/C-D af And
Citera
2008-10-01, 16:43
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KhemSedjet
Med tanke på att det finns många grovt kriminella som flytt utomlands för att slippa fängelse - och lyckats - borde det inte vara någon större svårighet att rymma från underhållet.

Underhållet är en petitess jämfört med fastställande av faderskap. Skattebetalarna pröjsar i de fall den frånvarande föräldern (pappan i denna diskussion) av olika anledningar inte gör det. Ingen kan ersätta det juridiska faderskapet. Dvs den biologiska fadern kan dömas till faderskapet i domstol om han vägrar samarbeta. I vilken världsdel han än gömmer sig.
Citera
2008-10-01, 16:50
Medlem
dekanmis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajbaj
Detta är inte sant! Tjejen har ju tutat i mig att hon som sagt har käkat p-piller. Sedan när jag förklarade för henne att jag skall flytta (snart klar med studierna) så slutade hon helt enkelt att käka p-piller. När jag frågar henne varför, så svarar hon: "men du skulle ju åka..." Hon har inte gjort något gravtest. Hon har en utebliven mens. Det är därför hon tror hon är på smällen. Och så har hon alla de där andra symtomerna.

Jag har läst alla era svar, och det är ju egentligen en abort som är det ända alternativet. Eller, det där med att få henne skriva att fadern är okänd.

Men... Vad händer om hon nu vill föda det här barnet, uppger mig som fader och helt enkelt blir en plåga för mig all framtid. Måste jag betala henne/barnet? Vad är det för summor vi snackar om isf?

Om jag säger "Nej, det där är inte min unge". Vad kommer att hända då? Blir jag tvungen att göra ett faderskapstest?

Shit vilken soppa allt är!!

Mensen kan även bli rubbad när man slutar med p-piller.
Det kan inte ha någonting med det att göra?

Meeeeen.. Jag tycker att det är lite okänsligt att folk säger att du ska "tvinga/övertala" henne till en abort.
Du får ju stå ditt kast helt enkelt. Det är som sagt bra att vara efterklok.
Citera
2008-10-01, 19:18
Medlem
Studspojkens avatar
Citat:
Tja!

Verkar som att jag har gjort en tjej på smällen. Inget one-night-stand. Utan en tjej som jag har häng med under ett antal månader. Under hela tiden som vi har träffats så har hon sagt att hon har käkat p-piller. Men nu har hon tydligen blivit med barn verkar det som.

Vad skall jag göra?! Jag är fan inte redo att bli farsa!!!!!!!!!!!!

Gratulerar - du ska bli pappa!

Citera
2008-10-01, 21:16
Medlem
Ni som säger att TS borde använt kondom håller jag absolut inte med.
Tjejen använde ju p-piller, självklart ska man inte behöva använda kondom då. Graviditeten är inte TS fel utan helt och hållet hans knäppa tjej.
Citera
2008-10-01, 21:26
Medlem
oscarericsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arica
Ni som säger att TS borde använt kondom håller jag absolut inte med.
Tjejen använde ju p-piller, självklart ska man inte behöva använda kondom då. Graviditeten är inte TS fel utan helt och hållet hans knäppa tjej.
Som sagt så finns det fortfarande risk för att hon ska bli gravid, men ja.. vem använder kondom när hon tar p-piller
Citera
2008-10-01, 22:22
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oscarericson
Som sagt så finns det fortfarande risk för att hon ska bli gravid, men ja.. vem använder kondom när hon tar p-piller

Någon som absolut inte vill bli pappa?
Citera
2008-10-01, 22:44
Medlem
zindrahs avatar
När jag läser resonemangen i såna här trådar så känns det som att det är ett mirakel att evolutionen inte slagit ut förmågan till reproduktion hos vissa...
Citera
2008-10-01, 22:49
Medlem
oscarericsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Någon som absolut inte vill bli pappa?
Ja, förmodligen.
Citera
2022-07-17, 11:31
Medlem
Citat:
Tja!

Verkar som att jag har gjort en tjej på smällen. Inget one-night-stand. Utan en tjej som jag har häng med under ett antal månader. Under hela tiden som vi har träffats så har hon sagt att hon har käkat p-piller. Men nu har hon tydligen blivit med barn verkar det som.

Vad skall jag göra?! Jag är fan inte redo att bli farsa!!!!!!!!!!!!

Bump!

Det har gått 14 år sedan kvinnan blev på smällen. En uppdatering om situationen vore jättetacksam!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in