2022-07-16, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Hela himlavalvet är en stor plasma tv-skärm där Gud visar saker som han vill att vi ska se. Det förklarar allt och det kan aldrig motbevisas.

Vad är det för mystisk kraft som håller plasmaskärmen på plats? Densitet?

Citat:
... Det förklarar allt och det kan aldrig motbevisas.

Nej det förklarar inte att vi hittar på jorden och därmed känner till dess form. Det förklarar inte heller gyrokompassen, att saker försvinner ned under horisonten eller gravitation. Och tusen andra saker.
Senast redigerad av WilleGarvin 2022-07-16 kl. 19:51.
Citera
2022-07-16, 20:09
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Hela himlavalvet är en stor plasma tv-skärm där Gud visar saker som han vill att vi ska se. Det förklarar allt och det kan aldrig motbevisas.
Det skulle aldrig fungera, därför att åskguden Tor åker omkring däruppe, efter sina bockar, och slänger blixtar omkring sig. En plasma-Tv skulle aldrig tåla att bli träffad av blixten.
Citera
2022-07-16, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hackneyhardcore
Nej det är ingen gammal bok den är från 1958 och den kändaste faktabok som någonsin funnits och som ges ut varje år med allmänt accepterad data.

Som sagt de flesta födda 1958 är vid liv än idag det är inte LÄNGESEDAN trögskalle.

Några mer bortförklaringar? Och vad tycker du om antarctic treaty?

Nu har jag presenterat fakta låt oss se din fakta.... med video eller äkta information.

ber om ursäkt då jag glömde länken. trevlig läsning. återkom om du har frågor.

https://mctoon27.files.wordpress.com/2020/02/transcontinental-triangulation-and-the-american-arc-of-the-parallel.pdf
Citera
2022-07-16, 20:10
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin90
Scifi-metod: Hur fungerar det på globen att de roterar i olika riktning? Varför blir det inte likadant när du står i norra delen av jorden?

Du kan enkelt kolla det genom att snurra objekt framför dig. Jag har en fulöl här som jag dricker som laddning för matchen Spanien-Danmark. Nu snurrar jag den medsols ovanför mig. Sedan sänker jag den under ögonhöjd och... vad är det som händer? Den snurrar nu motsols.

Det är mer eller mindre så det fungerar.

Solur på södra halvklotet funkar också så, och timmarna är uppraddade baklänges jämfört med solur hos oss.

Tror du att allt sådant där är bluff?

Det slutar väl då med att Australien och andra ställen inte ens existerar, utan bara är något som "the globetards" har hittat på för att förslava folk.
Citera
2022-07-16, 20:15
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hackneyhardcore
Verkar mycket mer möjligt än krökt vatten runt en rund planet som susar fram i ett totalt vakum iaf. Du fattar att vakum och tryck inte kan mötas utan någon barriär emellan sig va?

Finns det någon anledning till varför du fullständigt ignorerade det jag skrev? Är det för att verka svagbegåvad?

Vi tar det igen. Filmen du länkande till visar inte det vi ser i verkligheten, det är framförallt omöjligt rent fysiskt på en platt jord.

Så varför ska vi titta på ett YT-clip som är en saga? Vad är syftet?
Citera
2022-07-16, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Finns det någon anledning till varför du fullständigt ignorerade det jag skrev? Är det för att verka svagbegåvad?

Vi tar det igen. Filmen du länkande till visar inte det vi ser i verkligheten, det är framförallt omöjligt rent fysiskt på en platt jord.

Så varför ska vi titta på ett YT-clip som är en saga? Vad är syftet?

Syftet är väl uppenbart? De vill missionera och banka in gudstro på bekostnad av kunskap och vetenskap.

Frågan är väl snarast varför de anser att det är så viktigt att alla tror på en skapare. En enkel förklaring är att de då tror att det blir fred och mysigt. Gulligull, aftonbön, korståg och häxbränning.
Senast redigerad av WilleGarvin 2022-07-16 kl. 20:43.
Citera
2022-07-16, 20:41
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Här bland oss människor uppfanns plasmaskärmen 1964. Klart att gud var innan dess med sin plasmaskärm, men varför nöjde sig gud med plasma? LED kom vi på 1977, och är bättre är plasma, men gud kör med det ändå? Ingen uppgradering på gång?

Vad använder förresten de hinduiska gudarna? Och Muhammed? Är det liknande tekniklösning där? Eller kör muslimerna med sfärisk jord?
Citera
2022-07-16, 20:45
Medlem
Senast jag hörde något om flatearth var 2016.

Har det kommit några nya bevis sedan dess, eller är det samma gamla ?
Citera
2022-07-16, 21:25
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananasplitt222

Vilka ’bevis’ fanns då? Jag tvivlar på att det fanns ett enda. För idag 2022 saknas bevis för att en platt jord.
Citera
2022-07-16, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananasplitt222

Ja absolut. Jeranism har konstaterat att det finns en kurvatur och Bob har bevisat att jorden snurrar.
Citera
2022-07-17, 01:27
Medlem
Jag noterade Flat Earth-boomen, när det nu var för 5-6 år sedan ungefär. Noterade hur det pumpades in pengar i rörelsen och funderade över varför så var fallet. Jag byggde en mängd olika förklaringsmodeller utan att riktigt hitta rätt. Det var spännande att ta del av rörelsens argument och kul att utmana sina egna föreställningar om världens utformning. Med det sagt så är jorden givetvis inte platt. Nu på sommaren kan alla som ser en solnedgång nere vid havet bekräfta att det är så i och med att molnen belyses underifrån, vilket är en omöjlighet på en platt jord. Bevisning som ligger inför dina ögon kan inte förnekas, annan mer abstrakt bevisning kan man bortse ifrån med ganska gott samvete.

Jag tänker i alla fall på det varje gång jag ser molnen belysas underifrån, vilket jag såg ikväll. Att ja - vi ser att jorden inte är platt. Sedan delar jag uppfattningen att det finns en hund begraven i berättelsen om rymden med många Flat earthers, men det är en helt annan historia. En jag inte kan formulera bättre i skrift idag än: "We all live in a yellow submarine"
Citera
2022-07-17, 10:53
Medlem
Citat:
Ja kanske det. men jag nämnde också en alternativ förklaring, att vi befinner oss på insidan av ett kosmiskt hjul, en centrifug. Eller också nåt helt annat som vi inte ens kan föreställa oss.

https://www.youtube.com/watch?v=dkl0kV-C_FA
Det här är dina privata fantasier. Tycker du att vi ska diskutera dem istället för jordens form?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in