2022-07-16, 18:39
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hackneyhardcore
Här har du solens och månens rörelser över vår "level earth". Du får också en bild över de förbjudna kontinenterna som omger oss.

https://youtu.be/JEFu9QjYzWc

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.KlockRingare
Den filmen är uppenbarligen datoranimerad. Enligt uppgift tidigare i tråden är bilder och filmer producerade på en dator ingenting att lita på.
Så frågan kvarstår:
Kan en rund bordskiva med en glödlampa hängande ovanför motsvara en modell av den platta jorden och solen?

Citat:
Ursprungligen postat av hackneyhardcore
Det är en video som förklarar solens och månens rörelser över vår level earth månad för månad. Har du kollat? Om du kan engelska så förstår du att det stämmer helt med årstiderna vid varje kontinent.

Du vet att NASA startades med värvade nazister efter WW2 va? NASA och DISNEY är samma sak. Tecknade filmer cartoons alltså CGI shit. Detta hör snart till vanlig allmänbildning. Miljontals människor har redan fattat bluffen och vaknat upp. Dags för flera här inne att göra det också tycker jag!
Hur kan det vara möjligt att den ena tecknade filmen anses vara bullshit, men den tecknade film du länkar till beskriver verkligheten?
Citat:
Tecknade filmer cartoons alltså CGI shit.
Jag litar inte mer på din tecknade film än vad jag litar på tecknade serier. Vad som sägs på en tecknad film gör inte att den blir mer sanningsenlig.

Jag tjatar på:
Kan en rund bordskiva med en glödlampa hängande ovanför motsvara en modell av den platta jorden och solen?
Citera
2022-07-16, 18:49
Medlem
Citat:
Alltså, jag försöker sätta mig in i det här med att jorden är platt. För tillfället behöver vi inte gå in på hur gravitation och liknande uppstår.
Tidigare frågade jag raggarsvinet det här men denne verkar vara upptagen och har inte kunnat svara. Därför frågar jag er i stället.

Så till min fråga:

Jag vet inte vad jorden är för nånting och jag vet inte vad solen för nånting så jag kan inte svara.
Citera
2022-07-16, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Du fick en fråga. Tycker du magnetismen är mysko och lätt att driva med? Vilka är dina främsta skämt om magnetiska saker?

jag minns dom där köksskåpsmagneterna som blev utslitna och behövde bytas ut. Verkar aldrig hända med gravitation. En oändlig och oföränderlig magisk källa till energi.
Citera
2022-07-16, 18:58
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
jag minns dom där köksskåpsmagneterna som blev utslitna och behövde bytas ut. Verkar aldrig hända med gravitation. En oändlig och oföränderlig magisk källa till energi.

Har du svårt att svara på frågan?

Fattar du vilka fenomen som skapar magnetism? Är det helt begripligt och rimligt, på ett sätt gravitation är inte är? Hur?

Magnetism får material att utöva krafter på andra material. Det är inte gravitation men det är kraft från mig objekt
Senast redigerad av Clay Allison 2022-07-16 kl. 19:00.
Citera
2022-07-16, 19:00
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Jag vet inte vad jorden är för nånting och jag vet inte vad solen för nånting så jag kan inte svara.
Trådens ämne är "Jorden är platt". Så du vet alltså inte vad du gör i tråden?
Senast redigerad av Mr.KlockRingare 2022-07-16 kl. 19:04.
Citera
2022-07-16, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av system
Kära plattjordare. Ni är välkomna att visa en modell som förklarar/uppfyller följande:
  • Årstider
  • Solförmörkelser
  • Månförmörkelser
  • Stjärnhimlen sedd från olika platser

Vi börjar där.

Visa en modell som förklarar ovanstående. Kom inte med en massa dravel och text. Visa mig istället en modell som förklarar ovanstående.

Därefter kan vi gå vidare. Om inte – ni är idioter, alternativbegåvade eller rena troll.

Hela himlavalvet är en stor plasma tv-skärm där Gud visar saker som han vill att vi ska se. Det förklarar allt och det kan aldrig motbevisas.
Citera
2022-07-16, 19:03
Medlem
systems avatar
Citat:
Hela himlavalvet är en stor plasma tv-skärm där Gud visar saker som han vill att vi ska se. Det förklarar allt och det kan aldrig motbevisas.
Du har alltså ingen modell, utan bara trams att komma med.
Är du idiot, alternativbegåvad eller troll?
Citera
2022-07-16, 19:05
Medlem
Citat:
Så en platt jord kan alltså susa genom rymden och gradvis konstant öka farten

Ja kanske det. men jag nämnde också en alternativ förklaring, att vi befinner oss på insidan av ett kosmiskt hjul, en centrifug. Eller också nåt helt annat som vi inte ens kan föreställa oss.

https://www.youtube.com/watch?v=dkl0kV-C_FA
Citera
2022-07-16, 19:06
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Jo. Meteorer kommer från rymden och landar på jorden.

Människan har skickat sonder ut i rymden som nu skickar bilder, ljud och annan information tillbaka till oss.

Åker rymdstenarna och sonderna genom skärmen för att gud vill det?
Citera
2022-07-16, 19:07
Medlem
Citat:
Vad har det med jordens form att göra med som Gud vill visa.
Om du inte visste det beskriver bibeln också jorden som en glob.
Ska du blanda in Gud också han sitter nog och småskrattar mot alla plattisar.
Tror du Gud är så dum i huvet att han skapar vår planet platt och resten runda som glober.
Senast redigerad av Eagle5555 2022-07-16 kl. 19:45.
Citera
2022-07-16, 19:08
Medlem
Citat:

Blandar du ihop magnetism och gravitation?
Citera
2022-07-16, 19:10
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Ja kanske det. men jag nämnde också en alternativ förklaring, att vi befinner oss på insidan av ett kosmiskt hjul, en centrifug. Eller också nåt helt annat som vi inte ens kan föreställa oss.

https://www.youtube.com/watch?v=dkl0kV-C_FA
Flaggan du nämnde kanske föreställer en delad apelsin.
Om du tror att vi lever på en apelsin behöver du nog tänka till ett jordvarv extra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in