2022-07-17, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Ja, inget vidare. Trött och seg. Visst, han var lugn som aktiv också men han verkar inte supetengagerad direkt. Å andra sidan är jag glad att slippa klüft, tål inte människan med sin jobbiga röst och hyperaktiga sätt. Jeng är dock bra, och kajsa var ju bra som kommentator tycker jag.

Ja, vet inte var pengarna tog vägen. Visst, en kort karriär men räckte väl under en cykel iaf (os, vm, em) med en hel del diamond leaguetävlingar (golden league kanske det hette då) och sponsorer. Kanske han blev lurad av en agent eller förvaltare som många blir. Han pluggar nu med vad jag förstått (till ekonom) så behöver väl dem isf ännu mer. Skilde sig för något år sedan också så exfrugan fick kanske hälften?

Intressanta detaljer. Säkerligen har exfrugan tagit en bit av kakan. De brukar inte vilja lämna helt tomhänta.

Ja, det genuina engagemanget lyser med sin frånvaro. Är lite förvånad att de bara kastar in någon (Olsson) sådär utan att veta vad de går för. Rätt in i hetluften.

Bara för att de varit mästeratleter. De borde ju testköra några tävlingar och sen utvärdera och se om det funkar. Här får man intrycket att jeng måste hoppa in ibland och vara expert för experten.

Sen gillar jag inte att jeng har solglasögon på sig, om det inte har en medicinsk orsak.

Som expertkommentator tycker jag man ska bidra med en av två saker (men helst bägge): kommentera själva utförandet, i detalj, mer än vad den genomsnittlige tittaren kan se. Detta gör jeng bra i hopp och kastgrenarna och sprintgrenarna.

Om inte detta uppfylls tycker jag experten har en skyldighet att berätta anekdoter från sin aktiva karriär och även delge hur vissa personer är/jobbar. Utan att Hård eller någon annan bisittare ska tvingas dra det ur dem. T ex hade det varit ett ypperligt tillfälle igår för Olsson, att berätta hur tregaro jobbar och hur han är. De var tre igår i kommentatorshytten. Ganska ovanligt enligt min mening.
Citera
2022-07-17, 08:55
Medlem
mr.demons avatar
Nån som vet när det är 5000 meter damer final? Sifan ska tävla, så vill inte missa.
Citera
2022-07-17, 08:56
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Jaha precis som man trodde så står det om fiasko för montler i finalen på Sportbladet. Alltid nånting med den mannen. Svagt psyke håller inte i en sport med så små marginaler
Citera
2022-07-17, 09:12
Avstängd
Gillar att svt1 har sammandrag från vm mellan 09-12.
Citera
2022-07-17, 09:22
Medlem
VoktorDodkas avatar
Kul att se gammtackan, Fraser-Pryce, är så snabb trots att hon är lastgammal.

Jag har inte följt vm slaviskt så kanske missat men har det varit någon tjuvstart än? Tänker på startsystemet med två skott som jag inte lagt märke till tidigare.
Citera
2022-07-17, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Nu är 9.86 inte långsamt men är inte utvecklingskurvan skum, om man jämför med tidigare år?
Material och banor borde väl att tiderna borde bli kortare för varje år?

(9.86 sprang Carl Lewis på 1991)

Det går nog inte springa så mkt snabbare, om det inte dyker upp ett nytt fenomen som Bolt dvs. Lewis i all ära men frågan är om det fanns någon icke-dopad på startlinjen på hans tid. Hursomhelst, friidrotten var rätt intressant att följa på den tiden..
Citera
2022-07-17, 09:40
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dollargirl
Gillar att svt1 har sammandrag från vm mellan 09-12.

SVT Play har funnits nästan 10 år.....
Citera
2022-07-17, 09:42
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Det går nog inte springa så mkt snabbare, om det inte dyker upp ett nytt fenomen som Bolt dvs. Lewis i all ära men frågan är om det fanns någon icke-dopad på startlinjen på hans tid. Hursomhelst, friidrotten var rätt intressant att följa på den tiden..

Dagens 100m och Längdhopp åy samma håll, ingen medvind alls...
med 2,0 medvind blir längdhoppare o sprinters på gott humör....
Citera
2022-07-17, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Jaha precis som man trodde så står det om fiasko för montler i finalen på Sportbladet. Alltid nånting med den mannen. Svagt psyke håller inte i en sport med så små marginaler
Ja det var ju fiasko för Montler och alla svenska medier konstaterar detta idag..
Men att två svenska tjejer också stod för fiasko i kulstötning med placeringarna näst sista och sista plats ordas det inte om ett piss!
Citera
2022-07-17, 10:01
Medlem
Oj, vilken kuslig likhet med VM 1991
Lewis 9,86, Burrell 9,88, och Mitchell 9,91
Vinden var + 1,2, vet inte hur den var idag.

För övrigt; 35-åriga jamaicanskor som springer på 10,6-10,7 får man tro på bäst man vill.
Citera
2022-07-17, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tatoomike
Ja det var ju fiasko för Montler och alla svenska medier konstaterar detta idag..
Men att två svenska tjejer också stod för fiasko i kulstötning med placeringarna näst sista och sista plats ordas det inte om ett piss!

Nu var ju Fannt och Axelina sist in i finalen. Svårt att förvänta sig så mycket av dem. Montler däremot har haft mer press på sig, det har pratats om medaljer från media och han sjölv. 5a i världen i år, så var inte en jättestor medlajkandidat han heller. Han får ladda om till EM. Fiasko vet jag intr om det är för någon av dessa 3. Tjejerna gjorde det bra som gick till final. Montler kunde gjort bättre men, längdhopp är en riskfylld gren när det blir strul kring ansats.
Citera
2022-07-17, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
Surt att ha fem av de sex längsta hoppen och ändå inte vinna.
Känner sig som när Carl Lewis hade en snittserie på 8,82 och ändå bara blev tvåa (efter Powells rekordhopp)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in