Citat:
Ursprungligen postat av
Drozd
Propaganda? Jag levererar en faktabild över (f.d.) Ukrainas industrigeografi som inte passar in i din propagandamarinerade verklighetsuppfattning, och du blir såklart arg.
By the way så har jag (säkert till skillnad från dig och de flesta andra i tråden) gjort militärtjänst som befälselev i Svenska Armén. Ger lite perspektiv även om jag inte låtsas vara någon militärexpert.
Du har helt rätt, då jag inte gjort någon svensk värnplikt till skillnad från dig, ja. Jag gjorde min i annat land och det är efter det mitt leverbröd ännu tills denna dag. Dock har jag sedermera gjort många trevliga och intressanta jointexp's med svenska departement, arme'n inkluderat. Förmodligen till skillnad från dig på även den punkten. Sigh.....sitt inte och tro för mycket ok. Det kan och kommer alltid sparka tillbaks som en överraskande upplevelse sprungen ur neglection, särskilt om du använder det som om att det vore till din fördel, när det plötsligt blir raka motsatsen. Ta nu dina värnpliktsminnen och översätt dem till det som du hävdar vara riktig fakta. Efter det kan du taga den erfarenheten och använda den som om att dina 8 månader i ett dike fick dig till att vara analytiskt korrekt angående Ukrainas industri"geografi". För övrigt så, nej, du tillför inte perspektiv mr, du tillför en snara till att strypa perspektiv till att bli rena motsatsen. Som sagt, propaganda från ett perspektiv lika tomt och ekande korkat som ärtsoppan du käkade varje torsdag