2022-07-16, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72

Lite svårt att förstå när du inte skriver hela meningar.
Det var ju ett svar till ditt felaktiga påstående om att du inbillat dig att ryssarna inte har några fabriker! Kommer du inte ihåg vad du skriver?
Citera
2022-07-16, 23:19
Medlem
Jag får det till 144 dagar nu i ett för Ryssland fruktlöst krig. Det dom "erövrat" kommer att beskjutas dagligen och nattetid.

Vad har man vunnit?

Förstörd framtid och faktiskt man möts av hat. Vilka tävlingar kan man ställa upp i i olika grenar, kommer man överhuvudtaget vilja spela mot fascisternas ishockeylag.

Det måste nog gå upp för ryssarna, jag tror redan dom är på detta stadiet, att ledarna blivit galna. Hur har man tänkt sig att detta skulle bli något bra?

En felkalkylering från första stund, säger jag. Otroligt korkat och man kan tro det är på 1500-talet.
Citera
2022-07-16, 23:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag tänker på nån av alla de ukrainare som suttit i fångeskap och sedan utväxlats. Har någon av dessa berättat om tortyr? Eller finns det andra bevis för tortyr? Dina känslomässiga utfall övertygar inte.

Är det där en retorisk fråga?

Isåfall funkar den pissdåligt.

Precis som resten av dina inlägg.

Det är självklart att det ryzzjävlarna har torterat sina krigsfångar.

De njuter ju fan av det!

Och internet är full av vittnesmål.

Men det vet du ju redan. Eller borde ha vetat. Om du klarat av särskolans årskurs fem.

https://www.opendemocracy.net/en/odr/ukrainian-captives-mistreated-russian-prison/
Citera
2022-07-16, 23:20
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72

Jaha. Du får 10 000kr av mig om du åker till Moskva, ställer sig mitt på röda torget med ett plakat där det står:

”Kriget i Ukraina är ett krig”

Du kan väl ta med dig nån som filmar det hela och lägger upp det på Youtube.

Det finns säkert fler i tråden som kan slanta upp ett par tusenlappar till.

Är du inte läskunnig eller? Gå in på rt.com (om du nu lyckas kringgå blockeringarna) och kolla själv. Tar dig max en minut för att hitta orden "war in Ukraine".

Var f.ö. i New York när USA hade invaderat Irak (Operation Iraqi Freedom) och bevittnade hur polisen där upplöste en helt fredlig antikrigsdemonstration. Där sparade inte polisen på pepparspray, batongslag och handklovar kan jag säga. Yttrandefrihet - jomenvisst serru.
Citera
2022-07-16, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det var ju ett till ditt om att du dig att inte har några. Kommer du inte vad?

Nä.

Helt obegripligt.

Försök citera hela inlägget.
Citera
2022-07-16, 23:28
Medlem
Rapparen OFFMi sköts till döds idag i Moskva enligt "flash Ukraine twitter". Efter en koncert togs bilder med rapparen och fans, då plötsligt en motorcykel dök upp med någon form av automatgevär. Rapparen blev mördad.

Vilka krafter kan ligga bakom ett sådant mord?

Kan det vara beordrat av FSB? Inte troligt, man borde veta att det är farligt att skapa martyrer.
Citera
2022-07-16, 23:29
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Till sista Ukrainaren;

https://t.me/TheEternalUkrainian2/11307

Ukrainian defense minister Reznikov has said he believes tens of thousands of Ukrainians troops have been killed, but he "hopes" the number is below 100,000.

De där siffrorna avser väl civila. Alternativt civila + soldater. Inte enbart soldater:

Citat:
As Russia kept up attacks in eastern Ukraine on Thursday, a Ukrainian official said that "tens of thousands" of people have been killed since the start of the war in February.

Ukrainian Defense Minister Oleksiy Reznikov specified the death toll in an interview, saying the number of dead is well above all "official" counts that have been reported so far. The United Nations has said in periodic updates that a few thousand have been killed.

However, getting an accurate count of the dead in Ukraine is a difficult task considering the ongoing fighting in many regions of the country, where it's not safe for officials.

Reznikov told CNN that the death toll is surely in the tens of thousands and that he hopes it's under 100,000.

On Wednesday, the United Nations High Commissioner for Human Rights put the figure at roughly 10,000, including about 4,500 Ukrainian civilians and 200 children.

https://www.upi.com/Top_News/World-News/2022/06/16/ukraine-russia-war-severodonetsk-death-toll/5331655377277/
Citera
2022-07-16, 23:31
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LortJohan
Larry alltså, han som jobbat på CIA i 3 eller 4 år för nu närmare 35år sedan? Också känd för att påstå att britterna spionerade på Trump trots five eyes avtalet utan bevis. Han påstod sig väl ha bevis för att John Kerry våldtagit vietnameser under det kriget och som bevis så hade han en youtube film som senare visade sig vara ihopklippt dåligt och udda med olika ord tagna ifrån olika sammanhang. Har vart känt pro Ryssland i flertalet år, vart med mycket i RT osv. Också känd för att säga att västs underrättelse tjänster alla är idioter etc. Är det han du för fram som en Messias när det kommer till fakta i ämnet?

Ja, en mycket trovärdig källa. Du valde aktivt att bortse från detta:

Citat:
Larry provided training to the US Military’s Special Operations community for 24 years.
Citera
2022-07-16, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Propaganda? Jag levererar en faktabild över (f.d.) Ukrainas industrigeografi som inte passar in i din propagandamarinerade verklighetsuppfattning, och du blir såklart arg.

By the way så har jag (säkert till skillnad från dig och de flesta andra i tråden) gjort militärtjänst som befälselev i Svenska Armén. Ger lite perspektiv även om jag inte låtsas vara någon militärexpert.
Du har helt rätt, då jag inte gjort någon svensk värnplikt till skillnad från dig, ja. Jag gjorde min i annat land och det är efter det mitt leverbröd ännu tills denna dag. Dock har jag sedermera gjort många trevliga och intressanta jointexp's med svenska departement, arme'n inkluderat. Förmodligen till skillnad från dig på även den punkten. Sigh.....sitt inte och tro för mycket ok. Det kan och kommer alltid sparka tillbaks som en överraskande upplevelse sprungen ur neglection, särskilt om du använder det som om att det vore till din fördel, när det plötsligt blir raka motsatsen. Ta nu dina värnpliktsminnen och översätt dem till det som du hävdar vara riktig fakta. Efter det kan du taga den erfarenheten och använda den som om att dina 8 månader i ett dike fick dig till att vara analytiskt korrekt angående Ukrainas industri"geografi". För övrigt så, nej, du tillför inte perspektiv mr, du tillför en snara till att strypa perspektiv till att bli rena motsatsen. Som sagt, propaganda från ett perspektiv lika tomt och ekande korkat som ärtsoppan du käkade varje torsdag
Citera
2022-07-16, 23:34
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
För slö för att googla eller?

https://en.wikipedia.org/wiki/Lada_Vesta
As standard, the car has an airbag, anti-lock braking system with brake assist, electronic brakeforce distribution (EBD), electronic stability control, traction control system, hill start assistant, ERA-GLONASS emergency system, tilt/telescoping adjustable steering column, remote controlled car central locking system with folding key, trip computer, car alarm...
Ingen BMW såklart, men säkert en prisvärd bil som skulle kunna sälja bra i Afrika.
Tror Du det blir en bekväm resa på Afrikas vägar, de har ännu mindre med asfalterade vägar än Ryssland och dessutom ingen AC...
En självklar export framgång som ersätter hela olje & gas exporten mångfalt.
Citera
2022-07-16, 23:36
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LortJohan
Att kalla väst krigshetsare för att man hjälper Ukraina att försvara sig hah. Som om man stoppar någon som håller på att mörda någon så är man en...mördare själv? Ponera att Ryssland tar halva Ukraina i slutändan. På vilket sätt rubbar det USA dominans? Ryssland låg långt bakom Kina redan innan anfallet och nu har man ju både tappad stav och skida.

Dina resonemang ligger på grundskolenivå. För att förstå den här konflikten måste man förstå både den omgivande kontexten och historien bakom händelseutvecklingen. Jag förstår dock att ni mindre förnuftiga tar ut er frustration över er inrikespolitiska situation på Ryssland. Ni vågar inte peka fingret mot den interna fiende som verkligen hotar er, så ni vänder ert hat mot en fiende som ert etablissemang har godkänt åt er och som tjänar deras dunkla syften. Ynkligt.
Senast redigerad av akademikerfyllo 2022-07-16 kl. 23:40.
Citera
2022-07-16, 23:37
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Då var det dags för Tjeckiska vampyrer att göra entré på scenen (södra fronten vid Kherson?)

Na zdraví!

https://t.me/lachentyt/16016
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in