2022-07-16, 14:29
  #4321
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Tråkigt att han inte får en rejäl chans hos oss,jäkligt spännande,men väger lite lätt kanske.
Kan bli bra med en utlåning i Kalmar,deras spel kanske blir bättre för honom.

Ja, jag minns att mishima var tidigt på det redan förra säsongen och jag kan bara hålla med. Visst, han har inte fått lira mycket men jag tycker inte heller när han väl fått chansen gjort något för att förtjäna mer speltid. Helt rätt att han får dra (om det blir nu av) till ett lag som vill vara spelförande där hans egenskaper kommer mer till sin rätta.

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Vem tusan är pladderkajan?

Nanasis och Sarrs agent, Hasan Cetinkaya. Sveriges bästa agent.

Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/uppgifter-hammarbys-saljer-astrit-selmani-till-israel/

Failmani säljs till Israel.

Undrar vad släkten i Kosovo tycker om det?

Inte ofta man kränger någon till israeliska ligan.

Tror inte någon bryr sig något nämnvärt ifall han går till Israel.
2022-07-16, 14:39
  #4322
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Tråkigt att det aldrig riktigt lossnade för Astrit, bra personlighet som alltid satte laget först och körde hårt trots motgång. Bra att vi kränger vidare med vinst, då ska bara en ny nia in då borde vara på plats snart om vi säljer.
Kan ärligt tycka att han fått oförtjänt mycket skit. Gjorde ändå en bra säsong förra året och var bra i betydelsefulla matcher. Sure att han sumpade straffen mot MFF men det hade kunnat vara vem som helst egentligen. En helt okej peng ändå.
2022-07-16, 14:58
  #4323
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDog
De blåvita är nog inte så nöjda. Al-Ammari var annars Halmstads mest lysande stjärna säsongen 2021, om man bortser från Baffo och Ante.
I de matcher jag såg, visade han prov på fin teknik och spelförståelse, jobbade även på bra. Trodde faktiskt att Göteborg gjort ett bra köp. Men det är så med nya spelare, väldigt svårt att veta hur det blir. Mjällby brukar dock få ihop det, naturgrässpelare dessutom.


Pladderkajan kan knappast vara "Mr No comments" Daniel Andersson.
Jag tippar på den andre av duon Humle o Dumle, SD-supportern Georgson .

Nanasi känns rätt att låna ut, ganska väntat. Kanske blir bra i Tiki-Taka Kalmar och mer
pengar på banken.

Humle är väl ingen SD:are?
2022-07-16, 15:59
  #4324
Medlem
Selmani till israel. Känner lite förvirring inför bajen. Amoo, Swedberg, Selmani, Lahdo. Hur ska deras nya elva se ut?
__________________
Senast redigerad av salad 2022-07-16 kl. 16:03.
2022-07-16, 16:00
  #4325
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Humle är väl ingen SD:are?

Han är väl antirasist som bor i ett vitt gated community i Lomma? långt ifrån samhällsproblem och verkligheten.
2022-07-16, 16:23
  #4326
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDog
De blåvita är nog inte så nöjda. Al-Ammari var annars Halmstads mest lysande stjärna säsongen 2021, om man bortser från Baffo och Ante.
I de matcher jag såg, visade han prov på fin teknik och spelförståelse, jobbade även på bra. Trodde faktiskt att Göteborg gjort ett bra köp. Men det är så med nya spelare, väldigt svårt att veta hur det blir. Mjällby brukar dock få ihop det, naturgrässpelare dessutom.
Ja, jag menar inte att han skulle vara någon dålig spelare, men in som lån? Vem ska han peta? Han är väl offensiv/tvåvägsmittfältare? Då blir det förmodligen Otto Rosengren som förpassas till bänken och det är ju bara dumt. Varför ska Mjällby jobba för att vidareförädla spelare som inte är deras egna när dom redan har täckning på den positionen?
Eller är tanken att han bara ska agera backup? Varför skulle han i så fall vilja gå med på den utlåningen?

Nej, ser inte poängen här. Men det har ju varit likadant på målvaktssidan sen dom gick upp. Först låna in Marko Johansson, sen Samuel Brolin. När dom redan hade Carljohan Erikson. Jag gnällde på dom lånen och jag tror dom flesta kan hålla med om att Carljohan inte gjorde bort sig i allsvenskan.
2022-07-16, 16:43
  #4327
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Vi går alltså plus på Selmani, JJ är fan ingen dålig sportchef.

Plus går ni väl knappast ? Köptes för runt 8. Sen signon och en förmodad rätt hög lön under 2 säsonger .
Räddar snarare upp affären att totalt landa på ett litet minus .
2022-07-16, 18:09
  #4328
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brommakille
Plus går ni väl knappast ? Köptes för runt 8. Sen signon och en förmodad rätt hög lön under 2 säsonger .
Räddar snarare upp affären att totalt landa på ett litet minus .
Med plus menar jag alltså att vi säljer han dyrare än vad vi köpte in han.
2022-07-16, 19:39
  #4329
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Med plus menar jag alltså att vi säljer han dyrare än vad vi köpte in han.

Fast det gör ni fortfarande inte sett vad ni totalt betalat för han ?
I slutändan landar ni snarare runt 0 snåret ? Så snarare bra gjort att rädda upp en affär som blev fel ?
Å investera dom pengarna i en spelare som passar bättre in .
2022-07-16, 19:43
  #4330
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Selmani till israel. Känner lite förvirring inför bajen. Amoo, Swedberg, Selmani, Lahdo. Hur ska deras nya elva se ut?

Helt omöjligt att säga men om jag får gissa baserat på erfarenhet och tidigare prestationer:

Ludwigson - Ny - Saidi

Besara

Sadiku - Bojanic

Jeahze - Fenger - Kurtulus - Sandberg

Dovin

Bänk: Blazevic - Pinas - Vagic - Concha - Collander - Nilsson - Trawally

Utanför truppen: Jeppe, Widgren, Adjei, Erabi, Demirol. Sammanfattningsvis så kommer det vara rejält med konkurrens om platserna. Pinas kan mycket väl komma in och peta Fenger sett till hans höga nivå, Concha och Vagic kan mycket väl blomma ut också.
__________________
Senast redigerad av Valvanto 2022-07-16 kl. 19:46.
2022-07-16, 20:02
  #4331
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Med plus menar jag alltså att vi säljer han dyrare än vad vi köpte in han.
Ekonomi är som bekant inte er starka sida...
2022-07-16, 20:06
  #4332
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brommakille
Fast det gör ni fortfarande inte sett vad ni totalt betalat för han ?
I slutändan landar ni snarare runt 0 snåret ? Så snarare bra gjort att rädda upp en affär som blev fel ?
Å investera dom pengarna i en spelare som passar bättre in .
Om du resonerar så går alla klubbar i stort sett alltid back på alla spelare man värvar.
Vi värvar Astrit för 8 mille, han har ett av seriens högsta poängsnitt, skjuter oss en titel och blir sedan såld för 10. En bra transferhistoria för oss.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in