2022-07-16, 13:03
Medlem
snillet_1s avatar
Bra gjort av Bajen att få pengarna tillbaka och lite till för en flopp:

Citat:
Astrit Selmani lämnar Hammarby.

Enligt Sportbladets uppgifter är Bajen bara detaljer ifrån att komma överens med israeliska Hapoel Beer Sheva om en affär.

Spelaren väntas inom de närmaste dagarna åka ner till Israel för att skriva på kontraktet – övergångssumman landar på omkring 10 miljoner kronor.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/z7avEq/allsvenskan-2022-astrit-selmani-lamnar-hammarby-saljs-till-hapoel-beer-sheva

edit: tvåa på bollen...
2022-07-16, 13:09
Moderator
easy_dans avatar
Tråkigt att det aldrig riktigt lossnade för Astrit, bra personlighet som alltid satte laget först och körde hårt trots motgång. Bra att vi kränger vidare med vinst, då ska bara en ny nia in då borde vara på plats snart om vi säljer.
2022-07-16, 13:13
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Tråkigt att det aldrig riktigt lossnade för Astrit, bra personlighet som alltid satte laget först och körde hårt trots motgång. Bra att vi kränger vidare med vinst, då ska bara en ny nia in då borde vara på plats snart om vi säljer.

21 mål 14 assist på 51 framträdanden. Det är ju faktiskt inte så dåligt på pappret.

Iofs kom ju 4 av målen i en match.
2022-07-16, 13:17
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
21 mål 14 assist på 51 framträdanden. Det är ju faktiskt inte så dåligt på pappret.

Han gjorde det väldigt bra i Europaspelet framför allt, glad att det inte blir Malmö för han hade sin bästa period under Milos.
2022-07-16, 13:20
Medlem
Vi går alltså plus på Selmani, JJ är fan ingen dålig sportchef.
2022-07-16, 13:27
Medlem
Valvantos avatar
Tråkigt att det inte lossnade för Astrit men han kommer alltid vara ihågkommen som en cuphjälte.
2022-07-16, 13:27
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:

Glöm inte 1 sv cup gud till MFF också. För evigt cuphjälte i Malmö.
2022-07-16, 13:31
Medlem
VanDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Amir Al-Ammari är alltså klar för Mjällby, lån från Gbg. Som jag skrev tidigare så är jag ytterst tveksam. Känns som ett lån som bara är till för att stärka konkurrensen och ge lite mer bredd, vilket jag inte alls tycker om när det gäller lån. Varför ska Mjällbys egna spelare stå tillbaka för ett lån som inte är bättre än dom som redan finns? Hoppas han var rejält billig.

Ni blåvita som har lite koll, vad tycker ni om honom? Vad är hans styrkor och så vidare?
De blåvita är nog inte så nöjda. Al-Ammari var annars Halmstads mest lysande stjärna säsongen 2021, om man bortser från Baffo och Ante.
I de matcher jag såg, visade han prov på fin teknik och spelförståelse, jobbade även på bra. Trodde faktiskt att Göteborg gjort ett bra köp. Men det är så med nya spelare, väldigt svårt att veta hur det blir. Mjällby brukar dock få ihop det, naturgrässpelare dessutom.

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Vem tusan är pladderkajan?
Pladderkajan kan knappast vara "Mr No comments" Daniel Andersson.
Jag tippar på den andre av duon Humle o Dumle, SD-supportern Georgson .

Nanasi känns rätt att låna ut, ganska väntat. Kanske blir bra i Tiki-Taka Kalmar och mer
pengar på banken.
2022-07-16, 13:41
Medlem
junazs avatar
Citat:

Ja, kollar man enbart siffrorna är det faktiskt inte någon jättedålig statistik han har i Bajen trots allt.

Men visst är det så att det aldrig riktigt lossnade ordentligt för honom. En lojal lagspelare som var högst delaktig i klubbens första cuptitel, man kan bara tacka för den här tiden och önska lycka till i Israel!

Bra jobbat av JJ att gå plus i slutändan. Nu behöver vi få in en riktigt stark nia.
2022-07-16, 14:03
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Han gjorde det väldigt bra i Europaspelet framför allt, glad att det inte blir Malmö för han hade sin bästa period under Milos.

Såg nog aldrig några av bajens Europamatcher, eller så har jag bara glömt

Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Glöm inte 1 sv cup gud till MFF också. För evigt cuphjälte i Malmö.

Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Ja, kollar man enbart siffrorna är det faktiskt inte någon jättedålig statistik han har i Bajen trots allt.

Men visst är det så att det aldrig riktigt lossnade ordentligt för honom. En lojal lagspelare som var högst delaktig i klubbens första cuptitel, man kan bara tacka för den här tiden och önska lycka till i Israel!

Bra jobbat av JJ att gå plus i slutändan. Nu behöver vi få in en riktigt stark nia.

Ja alltså jag tror de flesta är ganska överens om att "han har mycket fotboll i sig" eller vafan det är experterna brukar säga. Kan mycket väl bli dundersucce & målkalas bland missilerna i Israel!

https://mobile.twitter.com/Ronaps2/status/1399386631799545858

Kommer detta ligga honom i fatet tro?
2022-07-16, 14:05
Medlem
junazs avatar
Citat:
https://mobile.twitter.com/Ronaps2/status/1399386631799545858

Kommer detta ligga honom i fatet tro?
Det tror jag knappast. Hade väl varit en annan sak om Selmani själv stod insvept i en Palestinaflagga eller öppet proklamerade stora sympatier för Palestina.

Vet inte vems idé det var att dra fram den flaggan dock (Abbe Khalili)?
2022-07-16, 14:08
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Det tror jag knappast. Hade väl varit en annan sak om Selmani själv stod insvept i en Palestinaflagga eller öppet proklamerade stora sympatier för Palestina.

Vet inte vems idé det var att dra fram den flaggan dock (Abbe Khalili)?

Det var Khalili ja, om jag minns rätt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in