Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-16, 13:13
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Expo har påstått att MGM deltog på ett antal demonstrationer arrangerade av NMR, och publicerat bilder på det. Jag har inte sett någonstans att NMR förnekat det.

Expo har vidare påstått att han var stödmedlem i NMR. Som grund för detta finns ett utdrag ur en dump från Nordfront som cirkulerat i några år. I den framgår att han kryssade i ”stödmedlem”. NMR förnekade åtminstone initialt att han var stödmedlem, men stod någon annanstans att de senare medgett att han var det (andrahandskälla på det sista, inte sett var NMR har påstått det).

Jag kan bekräfta att han skrivit att [judarna] perverterade psykiatrin. Men det är inte i en text som vänder sig specifikt mot psykiatrin, utan talar också om att judarna gav oss kommunismen, mångkulturen med mera.

Ser inte att det finns anledning att ifrågasätta Expos uppgifter. De har inte hittat på.
Expo är INTE seriösa och uppgifterna om NMR har varit så vinklade och tillrättalagda att de varit direkt missvisande. Det nu aktuella påståendet om judar är allvarligt och jag vill se belägg. Expo brukar ta saker ur sitt sammanhang och vinkla för att passa deras syfte.
Citera
2022-07-16, 13:17
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Expo är INTE seriösa och uppgifterna om NMR har varit så vinklade och tillrättalagda att de varit direkt missvisande. Det nu aktuella påståendet om judar är allvarligt och jag vill se belägg. Expo brukar ta saker ur sitt sammanhang och vinkla för att passa deras syfte.

Jag kan i nuläget inte ge dig belägg. Men sammanfattat så rör det sig om en antisemitisk text, där psykiatrin kort nämns som ett av flera exempel som stått under judiskt inflytande.

Expos rapportering av detta har så varit korrekt.
Citera
2022-07-16, 13:20
Medlem
Citat:
Vet inte riktigt hur reglerna för outning ser ut för någon som skrivit under eget namn här på forumet så länkar inte, men kan väl säga som så att det inte är så svårt att hitta med hjälp av sökfunktionen.
Citera
2022-07-16, 13:21
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Jag kan i nuläget inte ge dig belägg. Men sammanfattat så rör det sig om en antisemitisk text, där psykiatrin kort nämns som ett av flera exempel som stått under judiskt inflytande.

Expos rapportering av detta har så varit korrekt.
Expo har tidigare beskyllt människor för antisemitism och förintelseförnekelse på genuint lögnaktiga grunder. Det är fullständigt vidrigt och Expo borde verkligen synas i sömmarna.
Citera
2022-07-16, 13:26
Medlem
Troians avatar
Citat:
Expo har tidigare beskyllt människor för antisemitism och förintelseförnekelse på genuint lögnaktiga grunder. Det är fullständigt vidrigt och Expo borde verkligen synas i sömmarna.

MGM har varit antisemit, och relativt ”påläst” sådan. Hur det är nu vet jag inte.
Citera
2022-07-16, 13:34
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
MGM har varit antisemit, och relativt ”påläst” sådan. Hur det är nu vet jag inte.
Det intressanta nu är att enligt DN så har Morgan Finnsiö på Expo påstått följande om TE: ”Han förknippar psykiatri med ”det destruktiva judiska inflytandet” som han vänder sig mot.

Detta behöver utredas i grunden.
Citera
2022-07-16, 13:53
Medlem
Troians avatar
Citat:
Det intressanta nu är att enligt DN så har Morgan Finnsiö på Expo påstått följande om TE: ”Han förknippar psykiatri med ”det destruktiva judiska inflytandet” som han vänder sig mot.

Detta behöver utredas i grunden.

Ja, och det stämmer ju. Ingressen i sin helhet lyder:

Citat:
Misstänkte Visbymördaren har lämnat flera spår efter sig på internet och de vittnar om en högerextrem världsbild och ett missnöje mot psykiatrin.

– Han förknippar psykiatri med ”det destruktiva judiska inflytandet” som han vänder sig mot, säger Morgan Finnsiö, researcher på stiftelsen Expo.

Det ska förstås som att han i spåren han lämnat efter sig på nätet så förknippar han psykiatri med [osv.]
Senast redigerad av Troian 2022-07-16 kl. 14:01.
Citera
2022-07-16, 14:07
Medlem
Citat:
Ja, och det stämmer ju. Ingressen i sin helhet lyder:

Det ska förstås som att han i spåren han lämnat efter sig på nätet så förknippar han psykiatri med [osv.]

Är det i sak rätt eller fel menar du?
Citera
2022-07-16, 14:11
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Är det i sak rätt eller fel menar du?

Rätt.
Citera
2022-07-16, 14:12
Medlem
Citat:
Rätt.

Han hade rätt alltså?
Citera
2022-07-16, 14:14
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Han hade rätt alltså?

Morgan Finnsiös uttalande om MGM är i sak rätt.
Citera
2022-07-16, 14:15
Medlem
Citat:
Morgan Finnsiös uttalande om MGM är i sak rätt.

GM's påstående då, är det rätt eller fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in