2022-07-16, 12:11
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meze
Tack, kan jag få lite mer hjälp med förnamnet?
Efternamn samma som vår stadsminister var ju lätt men tror jag har fel förnamn
Läs din PM
Citera
2022-07-16, 12:13
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meze
Tror jag inte fattat förnamnet rätt, kan jag få lite mer hjälp?
Han har samma förnamn som Sveriges kändaste fotbollsmålvakt förutom H i början, efternamn samma som Sveriges statsminister, sök på det plus orten där dumpen konfronterade honom.
Citera
2022-07-16, 12:13
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Då kan det handla om förtal. Inte riktigt samma som i länken men

http://alltomnorrtalje.se/lade-ut-pedofildom-i-lokal-facebookgrupp-far-betala-25-000-i-skadestand/?fbclid=IwAR2FLULlNqvBGMxIE8-LRfWX2WEDrSZF8COQ8zsD3N4SH19RBsnZ8i9NGhc

Alltså den länken är det sjukaste jag läst, hur fan kan det handla om förtal när det handlar om fakta som vidarebefordras? Då är väl domen även förtal.

Patrik och Sara brukar säga att de kontaktar arbetsgivare mm.
Citera
2022-07-16, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Läs din PM

Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Han har samma förnamn som Sveriges kändaste fotbollsmålvakt förutom H i början, efternamn samma som Sveriges statsminister, sök på det plus orten där dumpen konfronterade honom.

Stort tack, trodde vi hade gemensamma vänner men det var fel.
Citera
2022-07-16, 12:19
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Alltså den länken är det sjukaste jag läst, hur fan kan det handla om förtal när det handlar om fakta som vidarebefordras? Då är väl domen även förtal.

Reagerade också på den domen. Stod att hon fälldes för grovt förtal tre gånger. Men hon lade bara ut domen två gånger i en lokal Facebook grupp. Vore intressant att höra om domen av någon som är kunnig inom juridik.
Citera
2022-07-16, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gjgjtrjtk
Vi får väl hoppas på att Dumpen har fog för sina gäddor......har svårt att tro att man hamnar där om man har rent mjöl i påsen..... ett as är ett as och då får man räkna med att bli uthängd...vem är det du försöker försvara?

Varför får vi hoppas på att Dumpen har på fötterna?? Känns som ett väldigt stort förtroende för en hemsida som funnits kortare tid än jag haft mina kallingar på mig.
Citera
2022-07-16, 12:22
Medlem
Citat:

Inte alls speciellt sjukt. Brottet förtal handlar väldigt lite, eller ens ingenting om informationen är sann eller inte. Brottet handlar om att framställa människor på ett klandervärt sätt.
Citera
blomvattnares avatar

Moderatormeddelande

Postat av blomvattnare 2022-07-16, 12:25
Moderator
Regel 0.10 gäller i denna tråd.

Det innebär att man inte får posta namn eller adressuppgifter på "gäddorna" direkt i tråden - inte ens i maskad form där delar av namnet är ersatt av exempelvis *-tecken. Rebusar är dock OK.

Uppgifter om anhöriga (barn, föräldrar, familj) får inte postas om det inte finns en uppenbar koppling som är av betydelse för diskussionen.

Tråden är heller inte till för generella diskussioner om pedofili. Det ämnet kan diskuteras här: (FB) Parafila störningar

/Mod
2022-07-16, 12:26
Medlem
Citat:
Reagerade också på den domen. Stod att hon fälldes för grovt förtal tre gånger. Men hon lade bara ut domen två gånger i en lokal Facebook grupp. Vore intressant att höra om domen av någon som är kunnig inom juridik.

Är jurist men har ej läst domen ännu. Är ett av tillfällena då hon meddelande hans flickvän? Enligt min mening märkligt då det var fråga om ett privat meddelande till hans flickvän, är enligt min mening märkligt att en konversation mellan två personer kan anses falla in under rekvisitet ”att utsätta annan för missaktning”. Detta borde ju enligt min mening förutsätta en grupp av mottagare. Men som sagt, ej läst domen.
Citera
2022-07-16, 12:27
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
En tjej som länkat till Dumpen på hans Facebook nu.

Hur vet du? Är ni vänner på FB? Hur är stämningen på hans FB nu då?

Ser att många har avföljt sedan jag kollade sist.
Citera
2022-07-16, 12:29
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobbybrun
Är jurist men har ej läst domen ännu. Är ett av tillfällena då hon meddelande hans flickvän? Enligt min mening märkligt då det var fråga om ett privat meddelande till hans flickvän, är enligt min mening märkligt att en konversation mellan två personer kan anses falla in under rekvisitet ”att utsätta annan för missaktning”. Detta borde ju enligt min mening förutsätta en grupp av mottagare. Men som sagt, ej läst domen.
Det var det jag också reagerade på. Vore intressant om man kunde få en klarhet i det.
Citera
2022-07-16, 12:29
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Hur vet du? Är ni vänner på FB? Hur är stämningen på hans FB nu då?

Ser att många har avföljt sedan jag kollade sist.
Titta på hans flöde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in