2022-07-15, 23:29
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Det låter som något som ligger helt i linje med ryssens obefintliga moral och något som redan görs; skoningslöst attackera civila mål.

Ojoj, du är fortfarande arg sen igår när du blev förnedrad i trådan. Stackars lille Erik... Alltid dessa ursäkter till varför ryssarna inte redan vunnit om att ryssarna inte gör sitt bästa i Ukraina, det var en 5D-schack avledningsmanöver runt Kiev i början av kriget, att ryssarna av humanitära skäl går lugnt fram i Ukraina och så vidare.

Anledningen är aldrig att Rysslands armé inte är bättre än såhär, och att Ukrainas armé inte längre är det skämt den var 2014.

Vilka ess skulle detta vara? Varför skulle inte Ryssland redan spelat ut dessa ess om det hade lett till en rysk vinst? Verkar extremt korkat av ryssarna i så fall.

Låt mig gissa... ditt förslag för att undvika detta är att Ukraina ska ge upp?

Jag ska besvara dig även fast du är en patetiskt nolla.

*Nej, ryssarna attackerar inte "skoningslöst civila mål". Detta är en psykotisk fantasi och något du måste söka hjälp för.

*Den ryska operationen runt Kiev var ett ryskt misslyckande som kostade ryssen stora förluster, både i människoliv, materiel och prestige. Men det var en operation med en high risk, high reward, för ryssarna. Ett vågspel med hög insats och hög potentiell utdelning, Tyvärr för ryssarna misslyckades den.

*Jag vet att du och övriga psykopater som besudlar alla friska sinnen i denna tråd tror att ryssarna går på max av sin militära förmåga. Jag är av en annan åsikt. Gott så.
Citera
2022-07-15, 23:29
Medlem
Kvinnlig rysk patriot kämpar mot den fascistiske diktatorn och hans krig mot mänskligheten.
https://twitter.com/igorsushko/status/1547854620906569729
Citera
2022-07-15, 23:31
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det är inte bara USA som delger underrättelseinformation till Ukraina.

Stämmer, även Storbritannien och andra Natoländer bidrar givetvis med värdefull info för Ukraina. Till stort ryskt förtret.
Citera
2022-07-15, 23:31
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Syftar du på hur man kan vara sådana bottenlösa, fega jävla avskum eller hur en eventuell nedskjutning gått till? Osäker på bägge, definitivt det förstnämnda.

Om jag inte blandat ihop olika YT-klipp med varandra helt så har jag förstått det som att exempelvis HIMARS faktiskt puttrar fram i relativt blygsam fart, enbart 94 knyck, vilket är en sårbarhet. Gör den lättgenskjuten.

Eftersom modern luft-mordor enbart tycks duga till att flyga i cirklar runt kreml under portföljbajsarens årliga militärorgie för att i fält alltid bli nedskjutet efter varje take-off i nivå med talltopparna så kanske det är en av anledningarna till att HIMARS lyckats så väl.

USA kanske rentav kiknar av skratt över hur överlägset denna statiska hönsknullardiktatur fått ett egentligen relativt meh-system att framstå som. Skulle inte förvåna mig om de där infödingarna på en ö i indiska oceanen som dödar allt som flyter i land skulle pilbåga ner dessa missiler bättre än ryssen.

Sistnämnda kan ju liksom bara döda, vålda, mörda och ha ihjäl - precis ingenting annat.

Nu kan ju du inte komma dragandes med fakta ...nu blir ju våra Rysstroll jätte jätte ledsna .
Citera
2022-07-15, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Stämmer, även Storbritannien och andra Natoländer bidrar givetvis med värdefull info för Ukraina. Till stort ryskt förtret.
Även icke-NATO-länder bidrar.

Ryssarna jobbar i motvind . . . .
Citera
2022-07-15, 23:32
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Putler betalar oss i guld. Pajas.

Pajas? Det är inte jag som sitter och hittar på historier om olika klipp på internet.

Du kan väl hålla med om att det blir lite fånigt när ni låtsas veta vad som hänt och presenterar då två olika historier? Eller det förstår du inte?
Citera
2022-07-15, 23:33
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Även icke-NATO-länder bidrar.

Ryssarna jobbar i motvind . . . .

Vilka länder utanför den amerikanska världsordningen och dess terrororganisation Nato bidrar?
Citera
2022-07-15, 23:34
Medlem
Citat:
Vilka länder utanför den amerikanska världsordningen och dess terrororganisation Nato bidrar?
Jag passar på den.
Citera
2022-07-15, 23:35
Medlem
Citat:
Sverige.
Citera
2022-07-15, 23:36
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Och samtidigt skjuter ryssar oändligt av såna här raketer mot ukraina.. hur ska dom kunna stå emot sånt hela tiden ?

https://t.me/asbmil/3000
Ett knippe överdimensionerade nyårsraketer utan precisionsförmåga som inte är en motsvarighet till HIMARS/MLRS M270.
Ukrainas counter battery förmåga ökar brant och Rysslands artilleri i kommer bli svagare dag för dag.
+ att Ukraina också har dem där och tillverkar sin egen version som förmodligen är mycket bättre än pissmongolernas.
Citera
2022-07-15, 23:38
Medlem
Blot-Svens avatar
Det var en rackarns massa svar jag fick. Två av dem tar jag separat. Resten nedan.
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Det är antagligen inget man "går ut med". Det finns många intressen att "brevet" inte kommer fram till destinationen. Det är hysch hysch
Men USA har angett tidigare vad som väntar i nästa "hjälpsändning". Bl.a. av propagandaskäl, gissar jag — ungefär som när Maggan packade ned 5000 pansarskott i Sveriges goodiebag efter brandtalet i riksdagshuset.

Den här gången verkar det mer som Washington skickar fram grejer, håller för öronen och kutar upp i skogen.
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
USA med vänner är såklart beredda och står redo på en eskalering. Det är bara Ryssland som skulle förlora stort på ett omfattande krig.
Det tror jag ärligt talat så mycket jag vill. Har sett samma argument som förklaring till den litauiska trots-blockaden av Kaliningrad.

Det är fullt möjligt att Nato skulle ta smällen, men med ett stort krig följer oerhört lidande. Människor i Ukraina lider givetvis — det är inte det. Kanske tror och tycker man att man begränsar lidandet genom att förse Ukraina med system som ger dem chansen att "vinna kriget". Eller så väntar man på att Moskva ska hoppa i galen tunna. Nato är inte på standby... Det tar tid att förbereda en motattack.
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Eller så är Ukrainas och västs tålamod slut med Ryssens våldtäkter, avrättningar och bombningar av Ukrainsk civilbefolkning. Det får vara slutdaltat med Ryssarna nu.
Man kunde i så fall tycka att de borde låtit bli att dalta från allra första början. I stället ruckar man liiite, liiite på ramarna och förlänger kriget.

Ska ryssarna skita i det blå skåpet först? Har de inte redan gjort det flera gånger om, tycker du?
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Enkelt att lösa. Ryssland lämnar Ukraina så är problemet men någon beskjutning borta.
Jo, men det gör de inte. Jag har läst det där förut.
Senast redigerad av Blot-Sven 2022-07-16 kl. 00:09.
Citera
2022-07-15, 23:38
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Sverige.

Med underrättelseinfo? Ja, det är inte otänkbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in