Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Jag tycker ingen gammal människa förtjänar denna ekonomiska gruppvåldtäkt som pågår inför öppen ridå.
Därför är det angeläget att HD återförvisar målet till tingsrätten, där denna tvist hör hemma.
En ensidig förlikning där ombud är överens kallar inte jag för att komma överens, när klienten inte är överens.
Det är på tiden att Esbjörn hörs, och att en domstol avgör hans rättshandlingsförmåga.
En eloge till den gode Sture som orkar, när ingen annan gör det.
Jag har fullt förtroende för att Sture kan skilja agnarna från vetet i kretsen kring Esbjörn.
Nej, det är som svårt att stoppa då han själv valt sin egen grupp med att ge ut fullmakter.
(han verkar dock ha ändrat sig på sista tiden)
HD återförvisar i så fall till SH till ny bedömning om STADFÄSTELSEN ska ges prövningstillstånd.
(Stadfästelsen, Esbjörns egen stadfästelse min gode blomma inte något annat)
En ensidig förlikning kan det inte vara då Esbjörn var den som begärde både förlikning och stadfästelse.
(Eller ja ensidigt från Esbjörns sida, Katrin verkade överrumplad av UTs fråga om begärd stadfästelse)
Esbjörn har inte hörts i domstol, men han hörde av sig då Sture ville avgöra hans rättshandlingsförmåga!
(Det verkar som Sture agerar utan huvudmans vetskap, tycker du inte?)
Mja, nu verkar det inte som Esbjörn själv har det förtroendet utan tyckte Sture elongerade honom.
(Esbjörn har skiljt den agnen från veteboden redan förra månaden, om du nu missat det)