Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Om jag hade fått vrida tillbaka tiden till 1 mars 1986 o fått in tipset från YN om "handledsväskan" så hade jag tagit in Engström direkt ..
Synat hela hans berättelse i sömmarna med språngmarschen o Lisbeth ang signalement....
Sen kan man avskriva Engström eller häkta honom redan 3-4mars ...
YNs detalj är sjukt bra eg...
Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Jag skulle påstå att YNs vittnesmål är sinnessjukt bra men blir ändå inte ett tillräckligt utpekande mot Engström...
Jag funderar på om YNs vittnesmål pekat ännu lite mer åt Engström, vad hade Engström gjort då ?
Jag tror att han försökt förlänga hans språngmarsch upp till DBG men hade det funkat ?
Här hade LJ avslöjat honom genom LJs vittnesmål om att han bara såg 1 man springa förbi honom...
Frågan är varför räckte inte YNs vittnesmål för att syna Engströms berättelse i sömmarna ?
Hmm...märkligt faktiskt
Jag håller med om att hennes uppgift om väskan borde ha fått någon att reagera och konfrontera denna likhet.
Vill dock påpeka att hon inte självklart sett en handledsväska, utan något som "påminner om detta".
Oavsett, så håller jag med om att några klockor borde ha ringt om att kolla upp just den detaljen.
Vet inte vad du menar med sjukt bra vittnesmål?
För min del har jag lite problem med att hon återger ofantlig mycket (många) detaljer på den korta stund hon iakttar den springande mannen. Det blir rätt osannolikt att hon har rätt i allt.
Det ger även, för din teori, att hon möjligen missat kepsen... att det var en handledsväska men att den var större än 20x15cm och rymde en revolver o.s.v.
Då sällskapet var lite väl på trycken, så får vi inte mycket stöd i hans vittnesmål.
Och som vi sett så diffar det mesta mellan Grand och David Bagares gata.
Jämför bara YN och LJ som förmodligen såg samma man.