2022-07-15, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Det är inget "intercepted call" utan en officiell intervju. Snopet för dig...
Jag tycker det är helt okej att länka till både pro-ryska eller pro-ukrainska sidor om man är medveten om det och låter andra förstå att man gör det.

Men att länka till pro-ryska eller pro-ukrainska propaganda-sidor utan ett ens själv vara medveten om det är en helt annan sak.
Citera
2022-07-15, 18:34
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dodri
Om det går så himla dåligt för ukrainarna som din ryska propaganda påstår. Hur kommer det sig då att ryssarna inte klarar av att ta över mark?

Du kanske missat att Ryssland har tagit över 125.000 km2 från Ukraina?

Citera
2022-07-15, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lichking
Nu är det väl mer inriktade bilar och inte gulrysk hundkoja dom vill åt är du helt pantad eller?

Skulle det göra någon skillnad menar du? Frågan är vem som är pantad, du, som tror att ukrainska armén inte har tillgång till ett enda fordon, eller jag.
Citera
2022-07-15, 18:36
Bannlyst
Citat:
Du tror alltså på riktigt att ”utländska vapenhandlare” åker till Ukraina för att förhandla? Till en liten stad sydväst om Kyiv och möts upp på en teater?

Du tror alltså att folk kör på fysiska möten i mitten av Ukraina när andra städer som Lviv existerar? Du tror alltså inte att möten sker via Zoom, Teams eller någon annan plattform som erbjuder möjligheten till videokonferenser? Tänker du överhuvudtaget eller tror du på allt som kommer ut från den ryska propagandamaskinen?

Du är definitionen av en nyttig idiot. Riktigt korkad och totalt oförmögen till att tänka själv.
Jag vet inte var jag säger att jag tror på det. Jag t.o.m. skriver "tydligen".

Vill du att jag ska reda ut det lingvistiska här?
Citera
2022-07-15, 18:36
Medlem
Lichkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Skulle det göra någon skillnad menar du? Frågan är vem som är pantad, du, som tror att ukrainska armén inte har tillgång till ett enda fordon, eller jag.

Ja såklart det handlar om så ordagrant saker som Ett fordon.
Fick du känslan av att du vann lite där med extra kryddiga emojis? är du 12 år? Sorglig individ

Kan heller inte se vart jag påstodd det du påstår i denna kommentar ovan. Är du seriös så får du nog läsa igenom det jag skrev igen. Återkom gärna efter
Citera
2022-07-15, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
De har väl sålt de? Jag menar, det skulle inte vara första gången;

https://t.me/intelslava/33165

🇷🇺⚡Earlier, rumors appeared on the Web that the American HIMARS MLRS rocket launcher appeared at the disposal of the Russian Army.

Our sources have just confirmed this information. There is no information yet whether the HIMARS MLRS installation was captured in combat or was sold by the corrupt Ukrainian military, but at the moment the installation is already in Russia.

If HIMARS is in good condition, then such a loss could become quite sensitive for the United States. The study of the installation by our gunsmiths can not only apply American technologies in their developments, but also allow us to develop ways to counter them.

Du menar alltså att en sån här nyhet inte ens förtjänar en bild? Det är propaganda och falskt.
Citera
2022-07-15, 18:38
Medlem
Citat:
Om det går så himla dåligt för ukrainarna som din ryska propaganda påstår. Hur kommer det sig då att ryssarna inte klarar av att ta över mark?
Det kallas förbekämpning, och förekommer i de flesta moderna krig. Man låter artilleriet göra grovjobbet mot fiendens ställningar innan man tar över en större sträcka.
Citera
2022-07-15, 18:38
Medlem
donald12s avatar
Ukrainian artillerymen show enemy ammo depot destroyed in Donetsk Region
PHOTO15.07.2022 17:35
This morning Ukraine’s artillery unit has destroyed an enemy ammunition depot located near Volodymyrivka, Donetsk Region.
The relevant statement was made by the 58th Separate Motorized Infantry Brigade named after Hetman Ivan Vyhovsky on Facebook, an Ukrinform correspondent reports.

“This morning, thanks to the coordinated actions, Ivan Vyhovsky’s fighters have destroyed an enemy ammunition depot near Volodymyrivka,” the report states.

https://www.ukrinform.net/rubric-ato/3529847-ukrainian-artillerymen-show-enemy-ammo-depot-destroyed-in-donetsk-region.html
Citera
2022-07-15, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lichking
Ja såklart det handlar om så ordagrant saker som Ett fordon.

Du kanske borde lära dig att läsa vad det var jag besvarade innan du spelar allan, din lobotomerade imbecill.

Citat:
◾Regular Units of the Ukrainian Army beg for help to the general public, they don't even have a single vehicle for transportation, not one.

Så vem är pantad här? Jag? Eller du som tror att ukrainska armén inte har tillgång till ett enda fordon?
Citera
2022-07-15, 18:39
Medlem
DOTAftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Läget är dystert för Ukrainarna;

https://t.me/UkraineHumanRightsAbuses/7362

◾Regular Units of the Ukrainian Army beg for help to the general public, they don't even have a single vehicle for transportation, not one.

◾The original source of the video, a pro Ukraine channel, points directly at the command of the Ukrainian Army.

Ukrainarna visas nåd av Ryssar;

https://t.me/DonbassDevushka/14689

Russian forces ambushed an artillery firing position and captured Ukrainian forces on the spot.

Damn, Putin the merciful!
Citera
2022-07-15, 18:40
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Du menar alltså att en sån här nyhet inte ens förtjänar en bild? Det är propaganda och falskt.

Sedan minst 2 månader tillbaka har klipp på när Ukrainska soldater använder allt från traktorer, bilar och mopeder för att ta sig fram florerat. Det var kul en 5 gånger eller så sen blev det ganska patetiskt.

Påtal om patetiskt, först Mariupol, sen Severodonetsk, sen Lisichank och nu Soledar och Seversk.. varför känner Ukrainarna att de måste bli omringade och avskurna om och om och om igen;

https://t.me/intelslava/33175

🇷🇺🇺🇦⚡ Allied fighters control most of the withdrawal routes of Ukrainian troops from Seversk and Soledar, all of them are in the fire zone, Marochko said
Citera
2022-07-15, 18:40
Medlem
Citat:
Militär sekretess, förstår du. Varken ryssarna eller de ukrainare som sålde mojängerna vill riskera att få detaljer röjda för CIA eller den ukrainska underrättelsetjänsten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in