2022-07-15, 15:05
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Du tror inte att man evakuerar strategiska lager innan fienden kommer?

Kanske det inte var prioriterat att evakuera hundratusentals ton konstgödsel under brinnande krig - hur tänkte du där? Eller gjorde du en s k No Brainer?
Citera
2022-07-15, 15:06
Medlem
Sgt.Blands avatar
Nu tömmer USA verkligen ut sina gamla lager av vapen till UAF. Här ett M14 gevär från vietnamkiget!!

https://twitter.com/markito0171/status/1547927704053239810
Citera
2022-07-15, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Det kommer att bli en hel del gråt och tandagnisslan framöver i tråden.

Men man har varnat för detta. Decision-Making Centres om civila mål blir utsatt för ukrainsk beskjutning.

Men nu var det inget sådant, utan det dog bara två flickor i attacken - vilket Girkin också erkänner, och påpekar att det var en helt meningslös attack som inte tjänade något syfte annat än att slösa bort mer av Rysslands missiler (som det redan är ont om).

Den ryska propagandan förvandlar det sen till "en hel kommandocentral och Ukrainas militära ledning utplånade i en attack" och nyttiga, korkade idioter som du för det vidare.

Citat:
Vinnytsa 14 July strike – tough day, two girls died. Why strike there? Strelkov is wondering why are they striking such objects but not the decision making points, or bridges? Strelkov’s colleague believes it was simply in someone’s plan to strike that position, so it was done.

It is a huge problem since so few missiles are left – more have been used than the US have ever used, it’s a huge strain for the budget. That money didn’t go into communications or UAVs. The strike, even if it killed 200 Ukrainian military, could have been carried out at the frontline. Instead, this affects the civilian morale.

Som du ser själv, så var det ingen "decision making point" som du vill göra gällande.

https://wartranslated.com/summary-of-the-broadcast-with-igor-girkin-14-july-2022/
Citera
2022-07-15, 15:15
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Men nu var det inget sådant, utan det dog bara två flickor i attacken - vilket Girkin också erkänner, och påpekar att det var en helt meningslös attack som inte tjänade något syfte annat än att slösa bort mer av Rysslands missiler (som det redan är ont om).

Den ryska propagandan förvandlar det sen till "en hel kommandocentral och Ukrainas militära ledning utplånade i en attack" och nyttiga, korkade idioter som du för det vidare.

Som du ser själv, så var det ingen "decision making point" som du vill göra gällande.

https://wartranslated.com/summary-of-the-broadcast-with-igor-girkin-14-july-2022/

Tack för att du orkar med att styra upp den befängda sagan om att det på något sätt skulle ha varit ett militärt mål som besköts med missiler, det var ett civilt mål och helt i linje med hur orcherna tänker sig att vinna detta krig.

Citat:
"if we won't bomb schools, maternity wards and civil buildings we won't win this war. Only by killing civilians we will provide enough pressure to Zelensky to capitulate. Russian's army reputation is at stakes." - by Russian military Telegram channel.

https://twitter.com/petite_michelle/status/1547602673490309120
Citera
2022-07-15, 15:24
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Du och LaVerdadTodo är nog de nyttigaste idioterna Kreml har, ideligen så upprepar ni propagandan gång på gång.

Att Ukraina använder konstgödsel som beställdes och lagrades innan kriget?
Citera
2022-07-15, 15:24
Medlem
En 4 åring med downs.. Hur i helvete tror normalryssen att dom nånsin kan komma tillbaka till normal liv.. Hoppas ni ryssar vet hur mycket hat jag känner mot er!!! Jag kommer stå och skrika på er tills jag tapoar rösten in your face när ni kommer ut från mordors ambassad. Och ni som sitter och försvarar dom satans mördarna fy fan för uslingar som er. Inte ens helvetet kommer ta in er..
Citera
2022-07-15, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Helt fel. Enligt folkrätten har alla aktörer som är inblandade i ett krig - regeringar, arméer och deras ledningar, enskilda regementen, motståndsrörelser eller personer som agerar själva utan kopling till något förband - ansvar för att undvika onödigt dödande och skydda civila så lpngt det går, Det är absolut inte så att "om ens land har blivit angripet först så har man sedan frikort att agera precis hur man vill" utan att behöva ta något moraliskt eller juridiskt ansvar - så har det aldrig fungerat enligt folkrätt och internationell rätt. Ansvaret är överlappande, varje aktör har ansvar för att det inte blir ett okontrollerat blodbad.
Det ÄR angriparen som är är ansvarig för det dödande som sker, Kausal skuld .

Det är han som skjuter som är mördaren ,och hamnar i finkan !
Den skjutne är offret , (skall ej straffas)

Det inses av alla utanför Ryssland

Jag förstår inte att ett land kan vara så helt utan moral och känsla för rätt och fel , fascinerande.
Citera
2022-07-15, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Kanske det inte var prioriterat att evakuera hundratusentals ton konstgödsel under brinnande krig - hur tänkte du där? Eller gjorde du en s k No Brainer?
Eftersom Tass hävdade att det är salpetermagasin som ideligen sprängs i luften så måste du och LaVerdadTodo repetera det så många gånger att det så småningom ska verka vara en sanning.
Kremls nyttigaste idioter.

Är det inte dags att lägga ner salpeterexplotionerna?
Citera
2022-07-15, 15:28
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson

Jag tänker på såna här saker varje dag eftersom jag jobbar med det.

I min värld så börjar man med att planera stora inköp i god tid. Givetvis visste Ukraina att området riskerades att bli erövrat av Ryssland redan i februari och det är inte så att man köper en hel säsongs användning i förväg. Gödsel köps in och säljs löpande varje vecka.

En lastbil är 38 ton. Min lokala gödseldistributör har ca 3-5 pallar av varje sort inne hela tiden.
Citera
2022-07-15, 15:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av corv1
En 4 åring med downs.. Hur i helvete tror normalryssen att dom nånsin kan komma tillbaka till normal liv.. Hoppas ni ryssar vet hur mycket hat jag känner mot er!!! Jag kommer stå och skrika på er tills jag tapoar rösten in your face när ni kommer ut från mordors ambassad. Och ni som sitter och försvarar dom satans mördarna fy fan för uslingar som er. Inte ens helvetet kommer ta in er..

Det kommer dom inte.

Vi ska svälta ut detta skitfolk.
Och återupbygga Ukraina

Helst skulle man atombomba 1000 städer i Ryssland och lägga packet i en radioaktiv öken.
Citera
2022-07-15, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
Det ÄR angriparen som är är ansvarig för det dödande som sker, Kausal skuld .

Det är han som skjuter som är mördaren ,och hamnar i finkan !
Den skjutne är offret , (skall ej straffas)

Det inses av alla utanför Ryssland

Jag förstår inte att ett land kan vara så helt utan moral och känsla för rätt och fel , fascinerande.

Nej, folkrätten är helt tydlig med att det inte delas ut frikort in blanco bara för att somliga skulle tillhöra den sida som försvarar sig. Alla deltagare och ledande personer i ett krig har ansvar för att undvika onödig död och blodsutgjutelse.
Citera
2022-07-15, 15:33
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag tänker på såna här saker varje dag eftersom jag jobbar med det.

I min värld så börjar man med att planera stora inköp i god tid. Givetvis visste Ukraina att området riskerades att bli erövrat av Ryssland redan i februari och det är inte så att man köper en hel säsongs användning i förväg. Gödsel köps in och säljs löpande varje vecka.

En lastbil är 38 ton. Min lokala gödseldistributör har ca 3-5 pallar av varje sort inne hela tiden.

Du jobbar med konstgödsel? - Fortsätt inte med det eftersom du tror att ett lokalt förråd med 3 - 4000 kilo täcker Ukrainas (Världens kornbod) behov.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in