2022-07-15, 00:37
Medlem
KebabOchBearnaises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dekadens
Tack för länken. Lysande idé att lägga upp information för folk i utlandet om att de inte kommer in på sidan p g a att de befinner sig i utlandet, på just den sidan de inte kommer in på då de befinner sig utomlands 😂

Dock funkade det alldeles utmärkt tills för ca en vecka sedan så något har ju hänt och det var det som var min egentliga fråga;
Vad har fått dumpen att implementera det här? Finns det något internationellt regelverk som hindrar dem från att hänga ut svenska pedofiler till världens beskådan eller vad grundar det sig i?

Sorry är lite trött i nattmössan, blev lite knasigt

Frågar du snällt får du all info

Citera
2022-07-15, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zephyr
Misstänker att det har med DDos-attacker att göra. Det är ju effektivt blocka alla andra länder är de man vill få trafik ifrån för att undvika fullskaliga koordinerade attacker, det är min gissning en helt vanlig säkerhetsåtgärd. Cloudflare i all ära men sitter du på tillräckligt stort botnät och varje nog gör ett fåtal transaktioner så äger du ut Cloudflare.

Så det är alltså inte för att vi som sedan lång tid spårlöst lämnat Sverige inte diskret ska smyga oss tillbaka till hemlandet för att skjuta av kräken utan att lämna tillstymmelse till spår efter oss, och därmed bekräfta kritiken att dumpen uppviglar till lynchmobb?

Det va ju synd, jag vart nästan lite smickrad där ett tag.
Citera
2022-07-15, 00:43
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dekadens
Någon som har koll på varför dumpen.se implementerat site restrictions som gör att man inte ges tillträde från vissa länder?

Nu är det förvisso av godo för mitt mentala välbefinnande och för att inte provocera mina mest mordiska läggningar att jag inte längre kan se vad det är för nya lågvattenmärken i mänsklighetens kloak som de lyckats gräva fram, men är ändå lite nyfiken på vad som ligger bakom restriktionerna.
Jag gissar på att det inte har med geoblockering att göra, snarare preventiva åtgärder mot DDoS-liknande attacker genom publika proxyer.
Citera
2022-07-15, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KebabOchBearnaise
Sorry är lite trött i nattmössan, blev lite knasigt

Frågar du snällt får du all info

Tack för det!
Nu va det ju inte dig jag avsåg med min sarkastiska pik utan snarare sajtens upphovsmän.

Jaja, jag får väl leta upp något nytt att bli förbannad på när jag känner mig lite för zen framöver
Citera
2022-07-15, 06:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Frksniff
Testar...
Förnamn...känd Ronander. Efternamn känd viking...oxå känd mobil...
Tack för det!
Hans användarnamn "PjohanD", "Johan 54" och "Isak" var alltså helt missvisande.
Citera
2022-07-15, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlfridaAlfrida
Det verkar vara dåligt med fångst av gäddor på Dumpen, är det ett tecken på att antalet gäddor har minskat pga att de är rädda för Dumpen?
Ja, eller så har de blivit mer försiktiga och därmed väldigt mycket farligare.
Citera
2022-07-15, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
Ja, eller så har de blivit mer försiktiga och därmed väldigt mycket farligare.
Light-gäddorna är nog skrämda och håller sig till chat. De riktiga gäddorna håller sig på helt andra forum.
Citera
2022-07-15, 11:18
Medlem
JimmysFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Hundtrickskillen. Sitter i sin bagagelucka. Leta på tiktok

Hittar inte på dumpen? Borttagen nu?
Citera
2022-07-15, 11:58
Medlem
swenne1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JimmysFarfar
Hittar inte på dumpen? Borttagen nu?

Det var länge sen den försvann ifrån dumpen. Gjordes i samband med att han tog livet av sig.
Citera
2022-07-15, 12:14
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlfridaAlfrida
Det verkar vara dåligt med fångst av gäddor på Dumpen, är det ett tecken på att antalet gäddor har minskat pga att de är rädda för Dumpen?

Antagligen så beror det mer på att det är semestertider. Patrik och hans fiskare behöver ju semester dom med.

Lite trist då nu när det är sommarlov och många peddos säkert ligger i.
Citera
2022-07-15, 12:17
Medlem
Alltså, stör mig ganska mycket på att Dumpen polisanmäler dicpics. Må ju vara en sak om någon random skickar, men om man sitter i en chatt om att ha sex och slicka hundar och allt vad de surrar om. Då är det lite löjlig grej att ställa till liv om.
Citera
2022-07-15, 13:05
Medlem
Nu har dumpen egen grupp på facebook... blir mycket intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in