2022-07-15, 00:19
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Men Ukraina kommer att förlora kriget. Det förstår vem som helst. Du får lyssna på dina källor så lyssnar jag på mina så får vi se i framtiden vem som hade rätt.

Vidga sina vyer och lyssna på Duran, dom är väldigt bra på att få rätt.

När ?
Citera
2022-07-15, 00:20
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Men Ukraina kommer att förlora kriget. Det förstår vem som helst. Du får lyssna på dina källor så lyssnar jag på mina så får vi se i framtiden vem som hade rätt.

När hade Duran rätt tidigare? Om de nu är bra på det finns det väl många exempel?
Citera
2022-07-15, 00:20
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Absolut !

WSJ syns jag även har rejält på fötterna, när de väl publicerar.
Absolut. WSJ är en tungviktare och klassiker. Klart att föredra i stället för WP, NYT, CNN (blä), Fox, etc.
Citera
2022-07-15, 00:21
Medlem
Citat:

Nej, de är väldigt bra på att ha fel. Som när de satt med Gonzalo och sa att Ryssland aldrig någonsin skulle invadera Ukraina eller när Alexander sa att ukrainarna skulle ge upp och fly om de skulle ha blivit invaderade eller när Alexander efter invasionen menade att Ryssland var tvingade att invadera. De är helt enkelt usla. Ingen kan ta dem på allvar.
Citera
2022-07-15, 00:21
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Om man använder Ukraina som ett bondeoffer i ett proxykrig mot Ryssland så hjälper man inte Ukraina. Frågor på det?

Ukrainarna är inga offer, de väljer självmant att slåss mot ryssen, av egen fri vilja, vi ger dem bara bättre förutsättningar så de inte behöver gå med en kniv till en gunfight, de får en Mossberg 590 Special Purpose A1 istället. Vilket de faktiskt fått.

Edit:
Fantastiskt vapen vid urban närstrid.
Citera
2022-07-15, 00:23
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:

Hur ska man vinna ett krig utan att ha satta mål med kriget? Vad är Rysslands mål med kriget?

Den första delen var att demilitarisera, avnazifiera och avsätta Zelensky… Demilitariserandet går ju åt helvete då Ukraina får nya och bättre vapen än innan kriget. Avnazifiera är för luddigt som mål och omöjligt att följa upp. Zelensky tar emot statsbesök för i helvetet, i Kyiv!

Med det sagt så skulle jag påstå att Ryssland förlorar.

Men det kanske finns andra mål som man inte berättar om, vad vet jag. Men har man inga mål så kan man ju hävda vad fan man vill.

Om man inte siktar så träffar man ändå något.
Citera
2022-07-15, 00:24
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Om man använder Ukraina som ett bondeoffer i ett proxykrig mot Ryssland så hjälper man inte Ukraina. Frågor på det?
Ja, många.
Men vi börjar med denna: Det är Ryssland som gått in med bönder, varför gör man så?
Citera
2022-07-15, 00:26
Medlem
Citat:

"Vidga sina vyer", jo...........humor på hög nivå. Du behöver inte vänta på att se vem av er som har "rätt" eller fel. Allt du behöver göra är just att vidga dina vyer och förstå att det inte handlar om vinst eller förlust på det stenålderviset din balkanesiska hjärna vill att det skall vara. Ryssland har förlorat oavsett om så hela Ukraina läggs i träda och blir en grushög. Det är detta som neandertalaren som skriker om storhet och stolthet(andras då, eftersom att serben själv inte kan förstå vad riktig stolthet är) fortfarande inte förstår. Ukraina kommer gå segrande ur detta oavsett hur den geografiska situationen kommer sig att bli. Möjligtvis gör Ryssland lite för stora misstag under tiden, så att vi civiliserade reagerar och går in och städar upp lite bland råttorna, som vi gjorde i Serbien. Men oavsett detta, så har redan Ukraina segrat, och dess folk har funnit alla möjligheter till räddning utav oss i väst. Ryssland däremot, är inget annat en påminnelse för de generationer som inte riktigt fattade hur genomruttet det landet var och alltid har varit. Det är mycket bra att världens(ja, den riktiga världen såklart) unga får den sanningsenliga insikten om det stora rövhålet i öst.
Citera
2022-07-15, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VladTheImpotent
Ja, många.
Men vi börjar med denna: Det är Ryssland som gått in med bönder, varför gör man så?
Det är det enda de hade, och har....but those farmer boys can't even hoe corn. Det är grabbar som har blivit så uppblåsta utav intern propaganda att de till och med trodde/tror på att till exempel VDV är någon sorts specialutbildade trupper. Matar man en malaj tillräckligt mycket med goda ord och övertygelse om hur utomordentligt oersättlig hans insats är, så hoppar till och med den saten utan att förstå eller ifrågasätta termik
Citera
2022-07-15, 00:38
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Enligt statistik har Putin ca 200.000 ryska soldater i Ukraina, och det är ett väldigt lågt nummer. Trots det vinner dom mark och nöter ned Ukrainas försvar.

Enligt mina siffror kan flera miljoner ryska soldater vara redo för strid pga Ryssland befolkning

Har du tittat på kartan de sista 3 månaderna? Det har inte hänt nånting trots att 40000ryssar stupat och 80000är skadade. Med den farten behöver ryssarna 30 år innan dom har hela Ukraina. Långt innan dess är Putin död och ryssland upphört att existera som ett land.
Citera
2022-07-15, 00:39
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisOhoy
Eh, ja.. ingen av dem är stormakter! Det finns endast två stormakter och det är USA och Kina. EU är något för splittrat för att kallas stormakt.
Ryssland är absolut ingen stormakt och har aldrig varit det. Sovjetunionen var stormakten.

Ja viktigt att skilja på Sovjetunionen och Ryska Federationen som bara var en delstat i Sovjet.

Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Ryska patrioter står upp mot Putin och hans oprovocerade krig mot Ukraina.
https://mobile.twitter.com/igorsushko/status/1547687271213588487

Oj, det är en bra utveckling. För ett par veckor sedan såg vag en video på en som var ute och joggade i Ryssland med en sådan ny rysk flagga för det fria Ryssland. Undrar om det är någon gammal historisk flagga.
Citera
2022-07-15, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wakzlm
Enligt den kartan är alltså Brasilien mer av en "stormakt" än Kanada eller Australien.
Ja ,, och ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in