2022-07-14, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PelleSverige
Ojdå, siktade de fel?
när de skickade från ubåten!!

Glömde, Ukraina har inga ubåtar, från vilken då kom de ifrån..............=rusland
Citera
2022-07-14, 21:56
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Det var längesedan Peter Lavelle var med i Duran. Tror knappast han var anställd av RT utan anlitades som expert i diverse frågor.

Men SVT och TV4 går bra att jobba för och samtidigt vara objektiv?!
Som om SVT och TV4 är de enda redaktionerna utanför järnridån?

Utanför Rysslands bisarra propagandabubbla kan man välja och vraka bland tusentals olika medier från hela världen.

Det existerade relativt halvfria medier i Ryssland, men samtliga kriminaliserades i samband med Putins olagliga invasion av Ukraina.
Senast redigerad av Jiren 2022-07-14 kl. 22:03.
Citera
Medlem
donald12s avatar
Skolbombming av orcherna. Orcherna bombar skolor, barn o kidnappar barn i ockuperade områden.

https://lm.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fwww.independent.co.uk%2Ftv%2 Fnews%2Frussia-ukraine-school-bombing-mykolaiv-vcd 7921ec%3Futm_content%3DEchobox%26utm_medium%3DSoci al%26utm_source%3DFacebook%23Echobox%3D1657822078& h=AT1oaYhEeg8Vyp3IdXnme8L5iJYwqa0kp80s_yA8mE6t872v 5ePtgl8o6ZRJgsvqXuqfZJIIk-0WwDb_cOEUxHv3XX40WV3Mit SSAUCLdqwPN6LxGClCyUOdxlap-gARZO2UID8C1ZSzBGhQTzU96A
Citera
Medlem
Citat:
Det var längesedan Peter Lavelle var med i Duran.

Nej, han är producent för The Duran. Grundaren av The Duran är också anställd på rysk statlig media.

Citat:
Tror knappast han var anställd av RT utan anlitades som expert i diverse frågor.

Men snälla du, varför ljuger ni så mycket? Peter Lavelle är programledare på RT, något han är än idag.

https://en.wikipedia.org/wiki/CrossTalk

Du hade inga källor alltså? Som jag trodde.
Citera
2022-07-14, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag och baggen är inte samma person så det är inte säkert vi har samma åsikt. Enligt mig har vi inte tradition för att hänga folk i det moderna Sverige. Jag står för ett självständigt Sverige som inte bara svansar efter USA.

Säger absolut inte att ni är samma person. Men han vill rensa och du vill rensa-ish…

Att den folkmordsogillande nazisten på team Ryssland/Syrien/Nordkorea vill avnazifiera och folkmörda massa vita europeer är glasklart.

Vilka är det du tycker Europa borde rensat?
Citera
2022-07-14, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det handlar om att stå på rätt sida av historien. Nu ska den här sataniska judiska kolossen vältas över ända, och de länder som tidigt placerar sig på frihetens sida kommer att bli dem som får störst inflytande i den nya världsordningen. Jag beundrar dessa friska, modiga, självständiga länder som redan nu placerar sig rätt, de förtjänar givetvis så mycket mer "cred" efter segern än fega inställsamma B-nationer som Sverige.

Ja kamrat! Du "står på rätt sida av historien" i din blinda tillbedjan av den psykotiske dvärgen i kreml. De 141 länder som röstade för att den den psykotiske dvärgen i kreml genast skall upphöra med sitt anfallskrig mot Ukraina är "fega inställsamma B-nationer! https://news.un.org/en/story/2022/03/1113152

Du är i "gott sällskap" med de 5 (inkl. ru) "friska, modiga och självständiga länder" (vitryssland, nord korea, eritrea och syrien) som röstade emot.

Varför förespråkar du krig och folkmord i din blinda tillbedjan av den psykotiske dvärgen i kreml?
Citera
2022-07-14, 22:05
Medlem
Judar och nazister samarbetar tydligen enligt token ovan
Citera
2022-07-14, 22:07
Medlem
Sgt.Blands avatar
Ser ut som en kllockren raketattack igen av UAF. Söder om Dnipro.

https://twitter.com/UAWarNews/status/1547673350809403392
Citera
2022-07-14, 22:08
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Hittills har ju inte Putin eskalerat genom att blanda in fler länder än Vitryssland som var med från början. Han har inte heller tagit till massförstörelsevapen. Men det kan ju inte uteslutas. Framför allt om Putin ser en förlust i Ukraina som ett hot mot den egna makten i Ryssland så kan han väl göra något drastiskt. Det är det viktigaste för Putin.

Jag tycker mig dock se mer terrorbombningar av civila med stora medeldistansrobotar och andra vapen. Det är också en eskalering. Filtreringsläger och deportation av en massa människor på ockuperat område kan också ses som en eskalering. Men det sistnämnda gör ju att Ukraina aldrig kommer ge sig för då blir man mördad eller deporterad. Det gäller ju alla som varit i militären, är etniska ukrainare, har fel tatueringar eller är det minsta negativa mot Ryssland. 80 % av den Ukrainska befolkningen kommer utplånas om de ger sig, så det kommer ju aldrig att ske.
Putin hotade rätt uttryckligt med allvarliga konsekvenser om någon tänkte tanken att lägga sig i, och det har en rad länder gjort på olika sätt, däribland USA. Ingenting dramatiskt har hänt, så det tyder väl på att det var en medvetet hård retorisk linje för att avskräcka andra länder från att skicka soldater, angripa Ryssland, osv. Vilket också fått avsedd effekt. Sedan kan man nog räkna med att ryssarna förutsatte att Ukraina skulle erhålla mer stöd i likhet med det de fick från USA redan innan kriget bröt ut. Någonstans kan tålamodet självfallet tryta — inte minst om framgångarna på slagfältet upplevs som begränsade. Det kan lätt skyllas på stödet från USA. HIMARS blir kanhända den här droppen som får bägaren att rinna över.

Den eskalering jag kan föreställa mig är fler robotattacker mot bl.a. Kiev. Vilket leder till fler civila dödsoffer. Vilket spär på förbittringen.
Citera
2022-07-14, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Ja kamrat! Du "står på rätt sida av historien" i din blinda tillbedjan av den psykotiske dvärgen i kreml. De 141 länder som röstade för att den den psykotiske dvärgen i kreml genast skall upphöra med sitt anfallskrig mot Ukraina är "fega inställsamma B-nationer! https://news.un.org/en/story/2022/03/1113152

Du är i "gott sällskap" med de 5 (inkl. ru) "friska, modiga och självständiga länder" (vitryssland, nord korea, eritrea och syrien) som röstade emot.

Varför förespråkar du krig och folkmord i din blinda tillbedjan av den psykotiske dvärgen i kreml?

För att baggebo älskar folkmord på vita människor över allt annat. Gör man det så ställer man sig givetvis på Rysslands sida i kriget.

Han förklarade ju tidigare i tråden om hur han drömmer om att få döma alla svenskar och européer(dvs 90%+ av alla svenskar) som är emot kriget till döden efter att "de" vunnit kriget. Att genomföra en utrotning av i princip samtliga av sina landsmän är hans högsta dröm.

När du förstår detta, så förstår du också varför baggebo "resonerar" som han gör.
Citera
2022-07-14, 22:14
Medlem
svampssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PelleSverige
Ojdå, siktade de fel?
när de skickade från ubåten!!

Frågar du Ryssland officiellt så bestod huset som träffades av halva Ukrainas jaktplansflotta på bottenplan, nazistrekryteringskontor på 3:e plan, dödsnazistiska prickskyttar på taket och halva kvarterets stackars pensionärer som fick agera mänskliga sköldar.

Frågar du inofficiellt är det nog egentligen rätt skitsamma var sanningen landar. För alla vet vid det här laget att Ryssland attackerar bara militära mål. Rysslands underrättelser, noggrannhet och allmäna koll på saker som kan ligga i civilbefolkningens säkerhet och intressen är vida erkänt, ökänt ..öh, eller hur fan var det? Putin gör bara den rysktalande minoriteten och i förlängningen resten av världen en tjänst egentligen, eller hur? Och tänk så han rör om i grytan! Världens mest missförstådda man, tillsammans med Saddam Hussein, Adolf Hitler, Idi " krokodilviskaren" Amin, khadaffi etc.* Rubeln är starkare än aldrig förr! Sanktionerna biter inte på oss!(men snälla lyft sanktionerna och låt oss hosta fotbolls VM snart igen!)*

Jag lovar, snart kommer uppvaknandet.
Citera
2022-07-14, 22:16
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
”Trevlig som en ryss”,,,,hört det sägas nån gång ? , nej inte jag heller

Jäkligt skönt slippa RyZZar på populära resmål... Nä de är definitivt inte saknade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in