2022-07-14, 22:31
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Bloodworth
Och hur exakt ska det gå till? "Jo tjena John Doe, kan du ta dig till denna industriplats så att jag kan skjuta ihjäl dig utan att riskera att skada en oskyldig?".
Man skjuter sina tänkta mål när minsta lilla tillfälle dyker upp. Dessa personer lever dessutom i konstant paranoia så de ser till att hålla sig där det finns mycket folk.
Ibland lyckas du lura ditt offer till en avskild plats, men det är sällan det sker och många av dessa kriminella är inte idioter och som sagt, extremt paranoida.

Vad menar du?
Även tungtkriminella mee hotbild över sig rör sig fritt i stan, förutom vissa områden då .
Citera
2022-07-14, 22:31
Medlem
Att namnet inte är droppat måste väl betyda att det är en nobody eller en springis som käkat bly till middag?
Citera
2022-07-14, 22:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av concertasoc
Att namnet inte är droppat måste väl betyda att det är en nobody eller en springis som käkat bly till middag?
Eller en superkändis, så att varenda jävel i Farsta är ute på jakt just nu
Citera
2022-07-14, 22:35
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Vad menar du?
Även tungtkriminella mee hotbild över sig rör sig fritt i stan, förutom vissa områden då .

Jo. Min poäng var att det är väldigt svårt att lyckas få sitt tilltänkta mål till en isolerad plats. Naturreservat, industriområde osv. I vissa fall kan man lyckas gillra en fälla och lura någon till en avskild plats, men för det mesta får man ta första bästa läge.
Citera
2022-07-14, 22:36
Medlem
Citat:
Jag vet inte, finns ganska många tungt kriminella i Farsta, alla behöver inte finnas på Flashback, denna blodiga konflikt i Farsta är trots allt ganska ny, men har i princip splittrat söderort och riskerar att urarta totalt efter detta , hämnd lär komma.
Citera
2022-07-14, 22:43
Medlem
Killen kallas zacke eller heter så och är 20-21 år
Citera
2022-07-14, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pernilla48

Nu har vi något att gå på.
Citera
2022-07-14, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pernilla48
Finns det ingen i Farsta som heter Zakaria eller Zakarie eller nåt sånt? Har för mig det. Tror han är från Algeriet, kan det vara han?
Citera
2022-07-14, 23:04
Medlem
AnitaSvans avatar
Uppdatering från polisen,
Uppdatering klockan 22:45

I samband med den polisinsats som pågick efter brottet greps en man i 17-18-årsåldern.

Han är nu anhållen skäligen misstänkt för mord.

Den tekniska undersökningen är klar och avspärrningarna hävda.

Jahopp då vet vi det.
Citera
2022-07-14, 23:05
Medlem
SVT Aktuellt - underrubrik - ”Skottskadad man avliden”

Borde stått;

”20-åring avrättad med med automateld på öppen gata”
Citera
2022-07-14, 23:05
Medlem
Blundettos avatar
Citat:

Nu är inte jag sådär väldigt insatt i gängmiljön. Men om det skjuts springpojkar så lär det väl bli en jobbig sommar för polisen? Hoppas ingen oskyldig blir träffad i så fall.
Citera
2022-07-14, 23:06
Medlem
Uppdatering klockan 22:45

I samband med den polisinsats som pågick efter brottet greps en man i 17-18-årsåldern.

Han är nu anhållen skäligen misstänkt för mord.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2022/juli/14/14-juli-1520-morddrap-forsok-stockholm/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in