2022-07-14, 21:33
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Huruvida TASS citerar franska TV-nyheter korrekt kan man diskutera men här är deras rapport:

France wants to prevent Ukrainian conflict from morphing into world war — Macron
The president explained that France hopes to attain this by supporting Ukraine and introducing restrictions against Russia’s economy
France seeks to end the conflict in Ukraine and does not want it to spill over and turn into a new world war, French President Emmanuel Macron said in an interview with France 2 and TF1 TV channels on Thursday.

"We would like to stop the war without joining it. We do not want a global war and a geographical spillover of this conflict to other regions," he stressed. The head of state explained that France hopes to attain this by supporting Ukraine and introducing restrictions against Russia’s economy.

"We need to be ready for this conflict to be a long one. A particularly difficult period will be in the summer and in the beginning of autumn. Yet, France still intends to provide economic and military support to Ukraine," he added.
https://tass.com/world/1480139

Lite schizoida utläggningar av Macron om man frågar mig. Undrar vad som väger tyngst här.

Edit:

Tål att fundera på över natten. Alltså vad Macron egentligen vill ha sagt här.

Som du själv skriver så vet vi inte hur korrekt TASS översatt talet - minsta stavelse är av stor betydelse i ett så viktigt ämne - men "Yet, France still intends" vore onekligen ett exempel på en ganska stark retorisk tillbakagång jämfört med den drypande tvärsäkerhet, han (man) tidigare förmedlat utåt (åtminstone på detta område) i linjen mot Ryssland.
Citera
2022-07-14, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
https://youtu.be/0xXRNNkx6zc

https://youtu.be/A34oiuu0gdA

https://sonar21.com/

Jag bad om källor, inte youtube-länkar till en som är anställd på statlig rysk media.

Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Om någon intervjuas av RT så betyder inte det att man jobbar för Kreml. Det förstår du väl?

Så med den logiken så är alla på SVT kopplade till SÄPO?!

Intervjuas av? Grundaren av The Duran, och flera andra medarbetare, JOBBAR för rysk statlig media som RT och Sputnik. T.ex. Peter Lavelle från the Duran är ju för fan programledare på RT.

Förstår du? De är anställda av rysk statlig media - hur mycket tydligare ska jag göra det?
Senast redigerad av Reiwa 2022-07-14 kl. 21:36.
Citera
2022-07-14, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Jag ser fortfarande inga kopplingar till Kreml. Att de bjuder in alla typer av gäster och kan rysk politik är ju bara en fördel. Min huvudsakliga käla var för övrigt The Military Summary.

Jag har följt the Duran sen starten ungefär, och är det något som kännetecknar de så är det att de bara bjuder in profiler som avskyr västvärlden och simpar för Ryssland och Kina.
Citera
2022-07-14, 21:37
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Det vänder snart, snart slår Ukraina tillbaka eller hur var det.

Tror du att de kommer ge upp eller? När då? "Snart"?
Citera
2022-07-14, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Hemska bilder på de civila dödsoffren efter dagens ukrainska terrorbombningar av Donetsk:

https://t.me/azmilitary11/10561

Det är sånt här de finska pedofilerna och alla andra "Ukrainavänner" i tråden stödjer. Ren ondska. Och så försöker de skylla på Ryssland som går in för att skydda de här människorna och för att stoppa bombardemanget! Det är beskyddaren som är förövaren! Så jävla förvridna i sinnet så det är läskigt.

Civila? Samtliga har ju kakhimönstrade uniformer på sig.
Citera
2022-07-14, 21:40
Medlem
Det måste väl finnas järnvägsarbetare i Litauen som kan maska lite. Eller varför inte ett järnvägsfack som kräver högre löner och stänger ned trafiken.

Landsvägstransporter då? Ja man kan ju börja med asfaltarbeten som försenar och man kan stänga av vägar för att bygga nya där det tar ett år att få vägnätet i skick.

Vi vet inte vad Litauiska folket tänker men det skulle inte förvåna mig om det uppstår en liten guerilla som angriper gorillan.

Första glaset!
Citera
2022-07-14, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Du menar att man fraktat massa ammoniumnitrat från Ryssland till Ukraina under pågående krig? Ja, det låter väldigt rimligt.

Ukraina är en stor producent också.
Citera
2022-07-14, 21:42
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Låt mig påminna om vad du skrev i tråden tidigare ikväll, där du fantiserade om att få döda alla som är motståndare till Rysslands krig. Du fantiserade om att du skulle få dela ut dödsstraff i någon sorts rysk "domstol".

Du är nog inte rätt person att tala om "förvridning i sinnet", baggebög.

Eller varför inte det här inlägget, också från ikväll, där du hyllar Nordkorea som en kämpe och förebild för frihet:

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

Varför tänker jag att du är det bästa exemplet, någonsin, jag stött på som förkroppsligar talesättet: "stora människor diskuterar idéer, medelmåttor diskuterar händelser, små människor diskuterar andra människor"? Har du nån tanke om det?
Citera
2022-07-14, 21:42
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Du… Det har varit klart från dag 1 att USA förser Ukraina med satellitbilder. Och Ryzzäcklen kan inget göra!! Bara böla och gråta!
De enda som eskalerar är de vita somalierna, döda dem.
Exakt. Ryssland har inte gjort något åt saken, och det är Ryssland som kan eskalera nu (jag tänker inte direkt kärnvapen...). Om nu inte USA får kalla fötter. De har ju varit ganska måna om att inte trampa ryssarna på tårna för mycket. Töjt lite på gränserna, testat dem, bit för bit.

Men, som sagt: Ryssland har också sagt tidigare att de är medvetna om vad som försiggår. I så måtto var Putins varning i talet inför invasionen ett tomt hot.
Citera
2022-07-14, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Jag bad om källor, inte youtube-länkar till en som är anställd på statlig rysk media.

Intervjuas av? Grundaren av The Duran, och flera andra medarbetare, JOBBAR för rysk statlig media som RT och Sputnik. T.ex. Peter Lavelle från the Duran är ju för fan programledare på RT.

Förstår du? De är anställda av rysk statlig media - hur mycket tydligare ska jag göra det?

Det var längesedan Peter Lavelle var med i Duran. Tror knappast han var anställd av RT utan anlitades som expert i diverse frågor.

Men SVT och TV4 går bra att jobba för och samtidigt vara objektiv?!
Citera
2022-07-14, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Det du ser är råttorna som flyr skeppen, ingen kommer vilja (eller kunna) att ta tag i denna skitpåse de fick av USA/NATO.

En ledare som avgår per år - standard, 5 stycken som försvinner på några månader? Statistiskt signifikant.

Om inte Ryssland direkt avsätter Europas "ledare" så kommer befolkningarna göra det, väldigt snart.

Du kan ju sitta och runka och fantisera om att Ryssland är så fantastiskt viktiga att de kommer få västländer på fall, men det är ju bara rena fantasier. Hållningen som har intagits kommer att bestå oavsett om Italien eller Nederländerna byter regering. Visst, gas och drivmedel blir lite dyrare men det är ju den enda inverkan Ryssland har. Dessutom så har Ryssland all anledning att inte stoppa gasen och drivmedlet helt då det bara kommer skynda på omställningen och importen från andra marknader till västvärlden.

Ryssland är inte ens ett riktigt land, det är en bensinstation med nukleär förmåga.
Citera
2022-07-14, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Precis så. Minst 3 olika signaturer här idag som pratat om att "landsförrädare" borde dö. Och det är precis såna som fått lite för fria tyglar i Ukraina, med start i Euromaidan. Det sorgliga med ukrainakriget är att det är Putin som rensar väck slöddret från det "västliga" Europa. Vi borde ha gjort det själva. Hoppas detta krig blir starten på ett uppgör med detta även i väst.

Baggen är ju en av de som precis sagt att vi landsförädare som inte hyllar Ryssland ska dö när han och hans svärjevänner tar över deras Sverige igen…

Så hur ska ni ha det? Hänga landsförädare eller inte? Vilka länder får man förråda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in