2022-07-14, 20:21
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Aha. Så den liknar mer en Iskander (med lite kortare räckvidd) än 80km-HIMARs, om jag förstår dig rätt.

Ja man använder samma bil men det paketet med robotar du säkert sett är en annan variant med bara en tjock robot. Så mindre än kryssningsrobotar och ballistiska robotar som Iskander men större än raketartilleri. Men det var ett tag sedan jag läste om det nu.
Citera
2022-07-14, 20:22
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Vad menar du? Ska Ryssland ge Ukraina handikapp som i golf eller?
Haha! Hyfsat bra drag i tråden i kväll. Ingen skyhög nivå, men vad gör väl det. Inget är nytt under solen.

Jag tror förresten inte att klockan slår "HIMARS o'clock" i kväll heller. Lika bra eftersom det är vardag och folk jobbar i morgon.
Citera
2022-07-14, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampsson
Jo, just nu fungerar det fortfarande, annars hade vi hört om hur de ryska fronterna kollapsar till höger och vänster. Där är vi inte, ännu. Så länge UA inte har möjlighet att slå till hårt och precist långt bakom fiendelinjer kommer förmodligen kriget inte kunna vinnas.

Men Ryssland vinner inte heller om dom inte får en "fredsöverenskommelse".
Citera
2022-07-14, 20:23
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Men den ryska beskjutningen ser ut att ha minskat. Som jag tolkar tillgängliga kartor.

Inte alls. Det är ett helvetes bombardemang.

https://www.youtube.com/watch?v=k7bEwv4F0hg
Citera
2022-07-14, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Stämmer påståendet så kan det delvis bottna i ammunitionsbrist efter senaste tidens depåsprängningar. Rysk logistik på ockuperad mark har varit en fars från dag ett vilket fick depåerna i direkt anslutning till järnvägsnätet att drabbas av växtvärk. Detta ok var en överkomlig risk man fick leva med tills det var för sent (HIMARS).

Som angripande part har man det lilla (inget) att vinna på att ta en paus/trappa ner momentum, inte minst såhär halvåret in i en 4-dagarsoperation man av mycket att döma knappast hade planerat för. Vi får se om Eritrea kan vara till nån hjälp nu när även Iran tycks ha lagt locket på i dessa ryska bristtider.

Bistra tider för Ryssland även om dom kan vinna lite mark. En felkalkyl låg säkert bakom att vi inte har ett avslut på den speciella operationen.
Citera
2022-07-14, 20:25
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Även Ukraina tror jag förbereder en offensiv. Jag hoppas också att dom får fram mer vapen till samtliga fronter.

jag tror Zaporihizia-fronten mot Melitopol är svagt försvarad av ryssarna nu. Där borde Ukraina göra en offensiv.
Citera
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag tror Hitler ler i sin himmel när han ser vad Putin, Lavrov, Medvedev och de andra tar sig för. På många sätt gör ju de samma sak som han en gång gjorde. Tar sig an hela världen för att de står där, och inte kan något annat.

Hitler och Himler var hardcore rasister som skulle sett på Putin, Lavrov och Medvedev som lägre stånden och avrättat eller satt dessa herrar i koncentrationsläger. Att tro något annat är naivt eller korkat.
Citera
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Enligt det amerikanska försvarsdepartementet så stämmer det inte:

Inga HIMARS har förstörts.

Direkt från hästens mun. Vilken oberoende källa!
Citera
2022-07-14, 20:27
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Inte alls. Det är ett helvetes bombardemang.

https://www.youtube.com/watch?v=k7bEwv4F0hg

Om nu Ukraina har så få HIMARS varför slår då inte mongolerna ut dem? De har ju enligt dig överlägsna vapen?
Citera
2022-07-14, 20:27
Medlem
Daniel501s avatar
Klipp från busscentralen i Donetsk som Ukraina terrorbombade i eftermiddags, långt ifrån närmsta militära mål;

https://t.me/UkraineHumanRightsAbuses/7344

◾More terrible footage from the strike on the bus station.

◾Pools of blood, the wounded lie right on the pavement and the screams of people who suffered during the cynical shelling from Ukraine...
Citera
2022-07-14, 20:28
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
The Duran är proryssar med direkta kopplingar till Kreml.

Du har ingen källa.

De är inte proryssar. Dumheter. Källa på deras koppling till Kreml? Du ljuger.
Citera
2022-07-14, 20:29
Bannlyst
Citat:
Du känner kanske till att Ryssland inte ens har mobiliserat och bara använder en bråkdel av sina resurser i operationen? Det som åstadkommits så här långt är en historisk framgång som kommer att ha resonans i historieböckerna under överskådlig tid.

Nja.

Ryzzarna kommer att utgöra västvärldens driftkucku under decennier framåt.

Folk i USA och Europa kommer att kunna skratta gott åt den ryzzka clownarmén och det episka misslyckandet i Ukraina, i åratal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in