2022-07-14, 16:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Håll dig utanför börsen!

Bara ett råd i all välmening.

du menar att den ryska och nordkoreanska börsen inte är succe?

Och här har jag skickat massor med dollar till bönder där för att göra mig en förmögenhet, de har bara lite svårt att sälja av mitt innehav....

tragiskt....
Citera
2022-07-14, 16:05
Medlem
nonamealltheways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Så du ser ingeting som förändrades när ryssland invarderade ukraina i februari?
NATO har varit en ickefråga för sverige och finland iochmed att det inte finns en chans att ryssland skulle invardera ett ickenatoland i europa?

Utan natomedlemskap bör vi absolut oro oss, även om det nu visade sig att ryssen i praktiken inte är förmögna att möta ens ett land med en blygsammare militärbudget och förmåga en ukraina....

Skillnad sen innan är inget jag märker än det i vardagen där våra varor blir dyrare pga krig.
Jag säger inte att NATO är fel beslut men jag skulle aldrig påstå att NATO är den positiva freds grupp många tror.
Oavsett Putin zylensky eller någon annan med för.mycket makt är ett problem.
En person som sitter på för mycket makt eller är för bra talare och vill genomföra sin egen agenda blir ett problem.
Citera
2022-07-14, 16:05
Avstängd
Citat:
Var ska jag börja?

Iranska drönare till Ryssland = #FakeNews i klass med the Ghost of Kiev.

Nejnej,, ryssen kan givetvis köpa iranska superdrönare, kinesiska kulor och nordkoreanska misiler, de väljer bara att gå varsamt fram i ukraina.....
Citera
2022-07-14, 16:06
Medlem
Daniel501s avatar
Ryssarna fortsätter krossa vilfarelser om ett "demokratiskt" (vad fan menas med demokrati?) Ukraina;

https://t.me/DonbassDevushka/14521

In regards to the strike on Chasov Yar, 43 militants were killed, about 170 were wounded - Russian Defense Ministry
Citera
2022-07-14, 16:07
Medlem
Daniel501s avatar
De s.k "barnen" av Vinnitsa;

https://t.me/DonbassDevushka/14522

The "children" of Vinnytsia.

@russianhead
Share this channel for the World to know the Truth!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Ryssarna fortsätter krossa vilfarelser om ett "demokratiskt" (vad fan menas med demokrati?) Ukraina;

https://t.me/DonbassDevushka/14521

In regards to the strike on Chasov Yar, 43 militants were killed, about 170 were wounded - Russian Defense Ministry

Ska du inte jubla över döda ukrainska barn också när du ändå håller på som du gjorde tidigare i tråden?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av nonamealltheway
Skillnad sen innan är inget jag märker än det i vardagen där våra varor blir dyrare pga krig.

VIlka varor har blivit dyrare pga av kriget, var specefik och med källa, ochgärna dyrare i jmf med vadå, eurokrisen, covid, irakkriget?

Citat:
Jag säger inte att NATO är fel beslut men jag skulle aldrig påstå att NATO är den positiva freds grupp många tror.
Det handlar inte om tro, NATO är en försvarsallians. det framgår klart och tydligt vad det är.

Citat:
Oavsett Putin zylensky eller någon annan med för.mycket makt är ett problem.
En person som sitter på för mycket makt eller är för bra talare och vill genomföra sin egen agenda blir ett problem.

Det där tror jag inte ens du själv kan reda ut så du själv kan förklara det.....
Citera
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Glöm inte att ett Ruinerat Ryssland som slits i sönder av inbördeskrig och flyktingströmmar till höger och vänster, detta kan bli en mardröm värre än kriget i Ukraina!

Du har en viktig poäng i detta och sannolikt det troligaste scenariot men inte för inte man ändå kan tillåta att fråga sig hur incitamenten - egentligen - är för detta gigantiska åbäkes alla oblast för att fightas sinsemellan vid en hypotetisk upplösning?

Gemensamt för samtliga regioner öster om Moskvariket är att de med järnhand styrs och styrts av Kremls utsända - "kungens män" (Ryssland har ännu ej övergett feodalismen) - sedan time and memorial för att exploatera dessa gigantiska områdens naturtillgångar. Frukterna av dessa guppar främst runt i yachter och håll-käften-kåkar på varmare breddrader ägda av samma "kungens män" eller som i detta nu mördar barn i Ukraina medan de "federala" lokalbefolkningarna fått ut nada.

Otaliga är de dokumentärer man sett där ryssar såsom minoriteter (vilket är många) lokalt saknar Stalin (!) eftersom denna despot tydligen behagade att efterlämna dessa utposter fler smulor av regionens naturrikedomar än dagens banditvälde. Vid en (ytterst) hypotetisk "federal" upplösning och med rätt hjälp utifrån för att förhinda att regionala konflikter i sin tur om dessa naturtillgångar bryter ut (vilket knappast är osannolikt) så skulle saker och ting inte (helt) omöjligvis kunna gå relativt lugnt till.

Kvar har vi naturligtvis Moskvariket tillika den i särklass folkrikaste delen av landet som naturligtvis kommer rikta vapen mot allt och alla. Helt barskrapade på sibiriskt guld så kommer man - trots 3D-printers - nog inte komma speciellt långt i denna praktik och kanske, bara kanske, så tvingas man för första gången på över tusen år visa medmänniskor respekt och bete sig civiliserat - veta hut på ren svenska.

Visst kommer många inom Moskvariket försöka fly, men ingen kommer vilja ha med skiten att göra före man arkebuserat den sista av kungens män vilket knappast kommer att tillgodoses under några större protester. Efter det implementeras en fri marknad mitt i grusgropen med en naturlig efterfrågan på precis allt vilket marknadskrafter helt naturligt mer än gärna kommer vilja att erbjuda. I denna miljö så kommer moskoviten ha precis noll incitament till att behöva fly, tvärtom.
Citera
2022-07-14, 16:08
Medlem
Citat:
Visste väl det.

Han vill att nazidrägget i Ukraina, Rysslands fiender, ska denazifieras. Det vill jag också.

Så att både ukrainarna, ryssarna och vi andra slipper dem för evigt.

Folkemord a la Medvedev med din opbakning - det var noget tyrkerne kunne slippe ustraffet afsted med først i sidste århundrede og tyskerne ikke kunne slippe ustraffet afsted med i midten af forrige århundrede - det slipper russerne og du heller ikke ustraffet afsted med i det enogtyvende århundrede.
Citera
2022-07-14, 16:10
Avstängd
Citat:

@russianhead
Share this channel for the World to know the Truth!

lol, jo det är ju naturligtvis en bild från ögonblicket då barnen dödades, eller så är den tagen i samband med räddningsaktinerna efteråt.

rysstroll..... vilka jävla as, ser fram emot deras och deras barn lidande....
Citera
2022-07-14, 16:11
Medlem
nonamealltheways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
VIlka varor har blivit dyrare pga av kriget, var specefik och med källa, ochgärna dyrare i jmf med vadå, eurokrisen, covid, irakkriget?

Det handlar inte om tro, NATO är en försvarsallians. det framgår klart och tydligt vad det är.

Det där tror jag inte ens du själv kan reda ut så du själv kan förklara det.....

På papper är NATO en försvars allians men vad det blir framåt vet inte du inte jag eller någon annan.

Jag anser att vi ska inte bistå Ukraina utan sköta oss själva.

Vi har en ökad inflation som påverkar våra omkostnader det beror på olika saker men till viss del påverkas det av kriget i Ukraina och de sanktioner som blivit satta mot Ryssland.
Citera
2022-07-14, 16:13
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Har du redan glömt? Här är det döda barnet som du nyss skrattade åt:

https://twitter.com/nexta_tv/status/1547526038867132416
Citera