2022-07-14, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Nasdaq har sjunkit mer än Moskvabörsen.

Tysklands ekonomi riskerar att skadas så den inte kan återhämtas. Vi har redan oroligheter i flera EU-länder. Kan vi inte ändra på utvecklingen kommer det att bli en ganska stökig höst framförallt i Syd- och Östeuropa

Visst är det pressat för ryssarna men långsiktigt är det Europa som kommer att ta den största smällen.
Tvärtom. Detta kommer att bli vändpunkten för den civiliserade världen. Klimatagendan kommer att upplösas, massmigrationen från skithålsstater kommer att tvingas upphöra, EU:s fjamsregemente kommer att fasas ut och NATO kommer att gå in i Ukraina.
Citera
2022-07-14, 15:45
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GundeS
Du behöver inte oroa dig. Vi ska inte tvinga Ryssland till 1800 talet. vi ska skicka tillbaka dem till bronsåldern.
Är det något nytt dom har börjat med nu att vi ska tycka synd om dom?
Man ska inte underskatta hur stor påverkan på samhället det faktiskt har när donken, lego, utländsk media, ikea och så vidare försvinner för att inte komma tillbaka, speciellt i ett land som Ryssland där den nya generationen verkligen har ett stort behov av västerländska kedjor och inte vill tillbaka till Sovjet.
Och detta är bara början
Senast redigerad av StigEngstrom 2022-07-14 kl. 15:48.
Citera
2022-07-14, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jag läste en översättning tidigare i vår, då detta var aktuellt. När det gäller Expressen-artikeln, så hittar man den i sin helhet på Wayback Machine. Här lite fler citat ur den:

Toaden är bara löjlig. Halva världen har skrivit om Medvedev hemska uttalande. M skrev bara så för att slicka Putins röv.
Citera
2022-07-14, 15:46
Medlem
nonamealltheways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GundeS
Du behöver inte oroa dig. Vi ska inte tvinga Ryssland till 1800 talet. vi ska skicka tillbaka dem till bronsåldern.

Du har en märklig syn på saker men alla får ju tänka olika.
Citera
2022-07-14, 15:48
Medlem
nonamealltheways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisOhoy
Tack för din fantastiska insikt och varningen för elpriserna.

Jag bryr mig ärligt talat inte, för jag vet att det skadar ryssarna så mycket mer än oss. Västvärlden äger världsekonomin och Ryssland kan inte göra mer än att sitta ner i båten och sjunka som Moskva.

Härligt att du inte bryr dig du verkar ha ett enormt hjärta för alla UTOM dina landsmän men de är väl dom du skiter i känns stabilt.
Citera
2022-07-14, 15:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av nonamealltheway
Ok så en budget på 2 procent de är lugnt och inget försvar?
Så Ryssland är det enda hotet i världen för oss? hur dom nu är ett hot bortsett ukraina då.
Nato kommer inte ha nån önskan om att vi ska ha militär tror du eller att vi ska tillhandahålla soldater som är tränade i Sverige tex våra kustjägare, fjälljägare osv då våra förband är mera vältränade mera effektiva än många andra länders?

Nä men bort med Ryssen den farlige hemska Ryssen så kan vi sova lugnt utan militär och kasnke en enhörning som styr allt och sköter vårt sönderfallande land.

Vilka andra tänkbara militära hot i värt geografiska närområde ser du sen slutet på ww2? (70+ år sedan)

Ryssen gjorde ett misstag när de invarderade ett annat europiskt land, att putin inte förstod allvarert när han anföll 2014 är skälet till att vi har det här kriget nu, och det är dels EU (främst tyskland och frankrikes) fel, men den stora skulden skall läggas på Obama....
Citera
2022-07-14, 15:51
Bannlyst
Citat:
Jag läste en översättning tidigare i vår, då detta var aktuellt. När det gäller Expressen-artikeln, så hittar man den i sin helhet på Wayback Machine. Här lite fler citat ur den:
Du har alltså inget då.

Får jag gissa har Medvedev sagt att man ska eliminera varenda nazist i Ukraina.

Well, han har min välsignelse i alla fall till det.

Och det är där skon klämmer? Ni tror att Azov-bataljonen et concortes är fredsälskande frihetskämpar.

FYI: Det är de inte!
Citera
Medlem
nonamealltheways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Vilka andra tänkbara militära hot i värt geografiska närområde ser du sen slutet på ww2? (70+ år sedan)

Ryssen gjorde ett misstag när de invarderade ett annat europiskt land, att putin inte förstod allvarert när han anföll 2014 är skälet till att vi har det här kriget nu, och det är dels EU (främst tyskland och frankrikes) fel, men den stora skulden skall läggas på Obama....

Som jag påtalat jag ser inga direkta hot mot oss ej heller Ryssen innan vi gick med i NATO och ställde oss bakom en hel rad sanktioner.
Men tror helt enkelt inte vi behöver oroa oss för Ryssen nu heller egentligen.
Citera
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Ingen vet vad som kommer att hända ett ekonomiskt och politiskt vingklippt Ryssland.
Glöm inte att ett Ruinerat Ryssland som slits i sönder av inbördeskrig och flyktingströmmar till höger och vänster, detta kan bli en mardröm värre än kriget i Ukraina!
Sant så kan det bli.
Alternativet är ständigt återkommande despoter med grandiosa personlighetsdrag som hotar världsfeden.

Det monstruösa Ryska federationen -17 100 000 km² sjutton millioner etthundratusen kvadratkilometer med 11 tidszoner- har visat sig vara en mylla som föder krigshetsande diktatorer i en aldrig sinande ström. Vad kommer efter Putin -ännu en galning? Sorligt se ett så stort, vackert land med så stora möjligheter förgås och vanvårdas av hotfulla härsklystna översittare gång efter annan.
Senast redigerad av Taggad 2022-07-14 kl. 15:57.
Citera
2022-07-14, 15:52
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:

EDIT: såg fel, sorry
Senast redigerad av psychicsailor 2022-07-14 kl. 15:54.
Citera
2022-07-14, 15:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisOhoy
Haha. Tack, men vi har fri handel med alla länder utom just Ryssland, så det går ingen nöd på oss. Ryssland har inte råd att stänga av gasen så tyskarna kan vara lugna och fasa ut skiten i sin takt för att stå på egna ben inom ett till två år.

Långsiktigt kommer Ryssland falla samman, det går inte att upprätthålla. Vi har tid att vänta och ryssarna är fast i sitt eget land nu.
Du verkar inte begripa något.

Just nu är dollarn dyrare än Euron.

Räkna med 2€/1$ fram emot årsskiftet.

Vi kan fortsätta diskutera då.
Citera
2022-07-14, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Och du tror på allt Expressen publicerar om Ukraina?
/.../Den tidigare ryske presidenten Dmitrij Medvedev, i dag vice ordförande i det ryska säkerhetsrådet, hotar det ukrainska folket med ett ideologiskt betingat folkmord.

Det säger Anders Westholm, professor emeritus i statskunskap vid Uppsala universitet, som översatt ex-presidentens senaste uttalande via meddelandetjänsten Telegram.

– Det är bland det värsta jag sett från någon europeisk makthavare efter andra världskriget.
https://www.expressen.se/nyheter/experten-om-talet-han--hotar-med-ett-folkmord/

Så vad exakt sa han då? Eller är det som jag tror att du inte har en susning om det?

Her kan du læse hvad Metvedev har sagt:

https://www.lemonde.fr/en/international/article/2022/06/08/in-moscow-dmitri-medvedev-rails-against-the-degenerates-of-the-west_5986058_4.html

https://www.businessinsider.com/russia-ex-president-says-hell-do-anything-to-make-moscow-enemies-disappear-2022-6?r=US&IR=T
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in