Citat:
Ursprungligen postat av
Svepps
Varje gång en pedofil lyckas locka till sig ett barn (eller tvinga för den delen) så sätts snöbollen i rullning, självmord, självskadebeteende, utanförskap, ångest, familjer som lider med barnet. Va fan ska man välja, 1 pedofil eller 12 barn? Jag väljer barnen, dessa vidriga karlar (märkligt nog – endast män som går i fällan) är vuxna människor som borde sökt hjälp för länge sedan.
…och angående Patriks spring, han är fan legend och inte 30 längre, tycker han är stark som orkar allt detta.
Hur ofta springer du?
Både ja och nej. Ja, det är helt sant att många offer för övergrepp drabbas av psykisk ohälsa. Nej, eftersom långt från alla drabbas av det, och jag gillar inte riktigt att förutsatta hur folk ska reagera. Även det är ett bekymmer med Dumpen, och dess sektliknande metod. Många offer idag vågar helt enkelt inte vara öppna, eftersom de inte reagerar precis som Dumpen bestämt att de ska reagera. En hel del offer har istället valt att leva Volvo, villa och vovve livet.
Att göra det valet är ganska dumt ärligt talat. Måste vara bättre att inte välja någon av alternativen. Precis som du är inne på, se till att pedofiler kan/söker hjälp INNAN de begår övergrepp. Efter att de begått övergrepp, se till att försöka undvika nya övergrepp med de bästa metoderna vi har idag, och de metoderna vi utvecklar. Där vet vi redan idag att utanförskap är en dålig metod.
Samtidigt, när ett offer hittas, ge det vård, så att det inte hamnar i den cykeln med psykisk ohälsa. Hade det gjorts med Sara så hade vi ju sluppit flera 100 brott som samhället fått tagit hand om. Och det är bara de brott som hon är dömd för.
Jag själv ligger på mellan 8-10 mil i veckan, beroende på årstid och annat. Men ja, vi kan släppa just den delen, det var mer ett skämtsamt påpekande snarare än seriöst. Med tanke på hans ålder, hans tidigare livsstil samt att han alldeles nyligen nästan dog, så gör han det bra.
Citat:
Ursprungligen postat av
zephyr
När barn som träffat gäddan och blivit våldtagna då har folk kommit till skada. När barn som fått se gäddans kukbilder och sexuella extrema handlingar i chat, då har barn kommit till skada. När gäddans egna barn fått nattliga besök, och blivit våldtagna, då har hans barn kommit till skada för livet.
När dumpen avslöjar allt och frun får bekräftelse på det hon misstänkt; döttrarna slipper nattliga besök och får skut hjälp, då har döttrarna äntligen börjat få hjälp.
Frun som fått bekräftelse på det hon alltid misstänkt söker psykolog för att bearbeta allt, då har frun som varit medberoende börjat få hjälp.
Du tänker inte så som jag skriver alls?
I vissa delar tänker jag som du.
Ja, om en person blivit våldtagen, så har ju den råkat ut för ett övergrepp, och då hade ju det offret kommit till skada.
Till viss del så kan jag hålla med om att sexuellt innehåll kan skada. Nu är det en ganska vanlig grej på nätet, så det är något man bör lära sig leva med. Sedan har de flesta personerna som råkar ut för det satt sig i det läget själv. Många kan säkert råka ut för att en random skickar en dicpic, och tjänsterna bör göra vad den kan för att undvika det, men som sagt, helt kommer vi antagligen aldrig komma från det. Inte heller tror jag att Dumpen har någon som helst nytta till att minska sexchattande eller dicpics.
Samtidigt i den här frågan, så måste vi nog också tänka på att Dumpen varit väldigt bra på att istället ÖKA barns utsatthet för sexuellt innehåll. Man har med sin marknadsföring vänt sig mot barn, man har lett in dessa barn på sin webbplats med VÄLDIGT sexuellt innehåll. Man har precis motsatt vad jag ansåg vara bra, inte gjort något eller dröjt väldigt länge med att försöka skydda dessa barn som man olagligt riktat sig mot med sin marknadsföring. Så istället för att skydda barn, så har man skadat barn, med din egen definition.
Ja, om en person utsätter en annan person för övergrepp så har det offret kommit till skada, alldeles oavsett om det är ett eget barn, eller inte.
Här är vi återigen på en sådan där punkt när Dumpen istället för att skydda valt att utsätta barn. Istället för att direkt anmäla en person när sidan fått veta om brottslighet, så avvaktar man anmälan tills man fått samla in content. För pengarna måste in, skitsamma om barnen.
Varje gång offer får hjälp så är det ju jättebra, finns det någon gång det har hänt tack vare Dumpen?
Om en fru misstänkt något utan att agerat, så har den personen mycket troligt begått ett lagbrott, och absolut brustit i sitt ansvar som förälder. Verkar i såna fall bättre att se till så att folk dels anmäler brottsmisstänker, och dels inte brister som föräldrar. Där ser jag inte att Dumpen gör varken till eller från.