2022-07-14, 13:45
Medlem
Frksniffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberry12
Angående Stinksvampen nr 116.
Från en lokal FB grupp så ska han tydligen varit väldigt aktiv i Kungsängens IF innebandysektion samt tränat något damlag där.
Ska tydligen bo på Ringvägen i Kungsängen.

Men kan dessvärre inte hitta något namn för det.

Det är min gamla tränare.
Han bor dessutom på samma gård som mig.
Har dock inte sett honom på ett tag nu..
Citera
2022-07-14, 13:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Läste en undersökning där pedofiler fick svara anonymt om dom gjort något olagligt med barn någon gång. Nästan alla svarade att dom gått över gränsen någon gång.
Har du någon länk?
Citera
2022-07-14, 13:50
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Har du någon länk?
Jag har länkat till den undersökningen här i tråden har jag för mig.
Citera
2022-07-14, 13:52
Avslutad
Citat:
Jag har länkat till den undersökningen här i tråden har jag för mig.
Du har skrivit 685 inlägg i den här tråden. Det är lite väl mycket att leta igenom. I synnerhet om du bara har för dig att du har länkat den.
Citera
2022-07-14, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Varje gång en pedofil lyckas locka till sig ett barn (eller tvinga för den delen) så sätts snöbollen i rullning, självmord, självskadebeteende, utanförskap, ångest, familjer som lider med barnet. Va fan ska man välja, 1 pedofil eller 12 barn? Jag väljer barnen, dessa vidriga karlar (märkligt nog – endast män som går i fällan) är vuxna människor som borde sökt hjälp för länge sedan.

…och angående Patriks spring, han är fan legend och inte 30 längre, tycker han är stark som orkar allt detta.

Hur ofta springer du?

Både ja och nej. Ja, det är helt sant att många offer för övergrepp drabbas av psykisk ohälsa. Nej, eftersom långt från alla drabbas av det, och jag gillar inte riktigt att förutsatta hur folk ska reagera. Även det är ett bekymmer med Dumpen, och dess sektliknande metod. Många offer idag vågar helt enkelt inte vara öppna, eftersom de inte reagerar precis som Dumpen bestämt att de ska reagera. En hel del offer har istället valt att leva Volvo, villa och vovve livet.

Att göra det valet är ganska dumt ärligt talat. Måste vara bättre att inte välja någon av alternativen. Precis som du är inne på, se till att pedofiler kan/söker hjälp INNAN de begår övergrepp. Efter att de begått övergrepp, se till att försöka undvika nya övergrepp med de bästa metoderna vi har idag, och de metoderna vi utvecklar. Där vet vi redan idag att utanförskap är en dålig metod.

Samtidigt, när ett offer hittas, ge det vård, så att det inte hamnar i den cykeln med psykisk ohälsa. Hade det gjorts med Sara så hade vi ju sluppit flera 100 brott som samhället fått tagit hand om. Och det är bara de brott som hon är dömd för.

Jag själv ligger på mellan 8-10 mil i veckan, beroende på årstid och annat. Men ja, vi kan släppa just den delen, det var mer ett skämtsamt påpekande snarare än seriöst. Med tanke på hans ålder, hans tidigare livsstil samt att han alldeles nyligen nästan dog, så gör han det bra.

Citat:
Ursprungligen postat av zephyr
När barn som träffat gäddan och blivit våldtagna då har folk kommit till skada. När barn som fått se gäddans kukbilder och sexuella extrema handlingar i chat, då har barn kommit till skada. När gäddans egna barn fått nattliga besök, och blivit våldtagna, då har hans barn kommit till skada för livet.

När dumpen avslöjar allt och frun får bekräftelse på det hon misstänkt; döttrarna slipper nattliga besök och får skut hjälp, då har döttrarna äntligen börjat få hjälp.

Frun som fått bekräftelse på det hon alltid misstänkt söker psykolog för att bearbeta allt, då har frun som varit medberoende börjat få hjälp.

Du tänker inte så som jag skriver alls?

I vissa delar tänker jag som du.

Ja, om en person blivit våldtagen, så har ju den råkat ut för ett övergrepp, och då hade ju det offret kommit till skada.

Till viss del så kan jag hålla med om att sexuellt innehåll kan skada. Nu är det en ganska vanlig grej på nätet, så det är något man bör lära sig leva med. Sedan har de flesta personerna som råkar ut för det satt sig i det läget själv. Många kan säkert råka ut för att en random skickar en dicpic, och tjänsterna bör göra vad den kan för att undvika det, men som sagt, helt kommer vi antagligen aldrig komma från det. Inte heller tror jag att Dumpen har någon som helst nytta till att minska sexchattande eller dicpics.

Samtidigt i den här frågan, så måste vi nog också tänka på att Dumpen varit väldigt bra på att istället ÖKA barns utsatthet för sexuellt innehåll. Man har med sin marknadsföring vänt sig mot barn, man har lett in dessa barn på sin webbplats med VÄLDIGT sexuellt innehåll. Man har precis motsatt vad jag ansåg vara bra, inte gjort något eller dröjt väldigt länge med att försöka skydda dessa barn som man olagligt riktat sig mot med sin marknadsföring. Så istället för att skydda barn, så har man skadat barn, med din egen definition.

Ja, om en person utsätter en annan person för övergrepp så har det offret kommit till skada, alldeles oavsett om det är ett eget barn, eller inte.

Här är vi återigen på en sådan där punkt när Dumpen istället för att skydda valt att utsätta barn. Istället för att direkt anmäla en person när sidan fått veta om brottslighet, så avvaktar man anmälan tills man fått samla in content. För pengarna måste in, skitsamma om barnen.

Varje gång offer får hjälp så är det ju jättebra, finns det någon gång det har hänt tack vare Dumpen?

Om en fru misstänkt något utan att agerat, så har den personen mycket troligt begått ett lagbrott, och absolut brustit i sitt ansvar som förälder. Verkar i såna fall bättre att se till så att folk dels anmäler brottsmisstänker, och dels inte brister som föräldrar. Där ser jag inte att Dumpen gör varken till eller från.
Citera
2022-07-14, 14:00
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Du har skrivit 685 inlägg i den här tråden. Det är lite väl mycket att leta igenom. I synnerhet om du bara har för dig att du har länkat den.
Det var i podden Christoffer Rahm berättar det. Lite skrämmande när han säger att av 150 intervjuade personer så har alla gått över gränsen någon gång.

"Psykiatrikern Christoffer Rahm från KI behandlar personer som lider av pedofili. Han bedriver världsunik forskning på hur man kan behandla och eventuellt "bota" pedofili med hjälp av terapi och medicin. Vi pratar om eventuella botemedel men också om hur vardagen ser ut för personerna Christoffer träffar i sin forskning. Christoffer svarar också på era frågor - kan man vara pedofil utan att agera på det? Känner man fortfarande sexuell dragning till vuxna? Och varför är det vanligare att män är pedofiler?"

https://sverigesradio.se/avsnitt/1662440
Citera
2022-07-14, 14:02
Medlem
Citat:
Många hänvisar till forskningen men vad visar den. Sverige har ju bara forskat sedan 2016 och en forskare Christoffer Rahm. Dom resultaten kan ju inte vara speciellt klargörande och det som han menar hjälper är ju kemisk kastrering. Något annat har han ju inte påvisat.

"Sverige har ju bara forskat sedan 2016" - Ja på vadå??

Om man forskar enbart på pedofiler som ämne, så ser jag inte att han har helt fel. Då är kastrering antagligen en lösning man måste titta på, för att hindra människor från att leva ut sin sexualitet. Samtidigt är det ju ett faktum, alla människor i samhället har inte ett aktivt sexliv, och de oavsett om de är kastrerade eller inte. Alltså kan inte kastrering vara ensam som lösning.

Om vi tittar på stigmatiseringen och skammen, och de faktorernas inverkan på att söka hjälp för ett problem, då är det ett helt annat ämne. Och något vi har sett från erfarenheter så långt tillbaka som 1900-talets början eller tidigare. När exakt det klarlagts i forskningen är för mig oklart, eftersom det har gjorts många gånger om. Men jag vet att man talade om det inom psykiatrin redan på 60-talet. Grejen med det området är just att man inte behöver forska om just pedofiler för att se att det är sant. Funkar exakt lika bra att använda något av de andra områdena där vi vet att det är så.
Citera
2022-07-14, 14:04
Avslutad
Citat:
Det var i podden Christoffer Rahm berättar det. Lite skrämmande när han säger att av 150 intervjuade personer så har alla gått över gränsen någon gång.

"Psykiatrikern Christoffer Rahm från KI behandlar personer som lider av pedofili. Han bedriver världsunik forskning på hur man kan behandla och eventuellt "bota" pedofili med hjälp av terapi och medicin. Vi pratar om eventuella botemedel men också om hur vardagen ser ut för personerna Christoffer träffar i sin forskning. Christoffer svarar också på era frågor - kan man vara pedofil utan att agera på det? Känner man fortfarande sexuell dragning till vuxna? Och varför är det vanligare att män är pedofiler?"

https://sverigesradio.se/avsnitt/1662440
Tackar, där ser man. Länken funkar dock inte längre.

Men det jag blir direkt fundersam på är om han har fått till ett representativt urval. Hur har han fått tag i dessa pedofiler? Och vad menar han med "gått över gränsen"?
Citera
2022-07-14, 14:04
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
"Sverige har ju bara forskat sedan 2016" - Ja på vadå??

Om man forskar enbart på pedofiler som ämne, så ser jag inte att han har helt fel. Då är kastrering antagligen en lösning man måste titta på, för att hindra människor från att leva ut sin sexualitet. Samtidigt är det ju ett faktum, alla människor i samhället har inte ett aktivt sexliv, och de oavsett om de är kastrerade eller inte. Alltså kan inte kastrering vara ensam som lösning.

Om vi tittar på stigmatiseringen och skammen, och de faktorernas inverkan på att söka hjälp för ett problem, då är det ett helt annat ämne. Och något vi har sett från erfarenheter så långt tillbaka som 1900-talets början eller tidigare. När exakt det klarlagts i forskningen är för mig oklart, eftersom det har gjorts många gånger om. Men jag vet att man talade om det inom psykiatrin redan på 60-talet. Grejen med det området är just att man inte behöver forska om just pedofiler för att se att det är sant. Funkar exakt lika bra att använda något av de andra områdena där vi vet att det är så.
Problemet med stigmatisering var ju samma med alkoholister. Då löste man det genom att kalla alkoholism för sjukdom.
Citera
2022-07-14, 14:05
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Tackar, där ser man. Länken funkar dock inte längre.

Men det jag blir direkt fundersam på är om han har fått till ett representativt urval. Hur har han fått tag i dessa pedofiler? Och vad menar han med "gått över gränsen"?
Jag har ändrat länken Prova att uppdatera.
Citera
2022-07-14, 14:08
Medlem
Citat:
Att jag skulle ta in en pedofil eller våldtäktsman i mitt umgänge. Den möjligheten existerar inte. Personer som är beredda att förstöra en annan människas liv för att tillfredsställa sina egna sexuella lustar är vidriga och får aldrig min vänskap eller respekt.

Nu har ju det här mindre med Dumpen att göra, men kan berätta att jag genom ett tidigare arbete haft ganska mycket umgänge med personer dömda för pedofili. Och det är människor som människor är mest. Klart de gjort hemska saker, men ser man bortom det, så finns det ofta fler nivåer.

Sedan kan man ju alltid diskutera om jag blev vän eller respekterade personerna. Men människor är inte bara en sak. Och det är just det tunnelseendet jag har svårt med hos Dumpen. För Patrik är väldigt duktig på hela tiden påpeka hur vidriga hans offer är.
Citera
2022-07-14, 14:09
Medlem
WhiteNightFlights avatar
Hur är det med jämställdheten egentligen? Det har hängts ut över 100 män men inte en enda kvinna, det är ju solklar diskriminering.
Feministerna bör snart kräva att Dumpen kvoterar in lite kvinnor bland de uthängda, rätt ska vara rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in