2022-07-14, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
USA som är framstående på all forskning och ofta också världsledande. Varför har dom speciella områden där pedofiler bor, varför informerar dom grannar om att här bor en pedofil. Kan räkna upp hur många saker dom gör så att pedofiler stigmatiseras. Frågan man då ställer sig varför, är det så att USA har insett att det inte finns någon annan väg att gå. En pedofil är obotlig och farlig så länge han går lös.

Och USA har mindre återfall inom brottslighet än till exempel Norge?
USA verkar ha mindre sexuella övergrepp mot barn än Sverige??

För övrigt så har det flera gånger i bara den här tråden visats exempel på rapporter som tydligt säger att register över dömda sexförbrytare inte på något som helst sätt minskar återfall. Så där verkar USA inte vara så världsledande.

Vilket för övrigt är en sanning inom nästan hela området med kriminalvård. Norge har ofta folk från USA på studiebesök.
Citera
2022-07-14, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminkukfitta
Ja och inget som stödjer tesen att icke aktiva peddon drar sig från att söka hjälp pga dumpen.
Den här typen av brott fungerar det på då gärningsmannen är en svag individ.

Vad har du för källa på att GM inom den här typen av brott skulle vara svagare än någon annan brottslighet?? Skulle vilja påstå att det är dravel om jag ska vara helt ärlig. Speciellt om vi talar om människor som faktiskt är pedofiler.
Citera
2022-07-14, 12:58
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Och USA har mindre återfall inom brottslighet än till exempel Norge?
USA verkar ha mindre sexuella övergrepp mot barn än Sverige??

För övrigt så har det flera gånger i bara den här tråden visats exempel på rapporter som tydligt säger att register över dömda sexförbrytare inte på något som helst sätt minskar återfall. Så där verkar USA inte vara så världsledande.

Vilket för övrigt är en sanning inom nästan hela området med kriminalvård. Norge har ofta folk från USA på studiebesök.
Det stämmer jag har också läst att USA åtgärder inte hjälper särskilt mycket. Men frågan är då, finns det inga alternativ och varför utnyttjar inte USA dom alternativen. Har USA helt enkelt förstått att det finns inga alternativ i dag som skyddar mot pedofiler och därför har dom valt det nästbästa alternativet dom kan komma på.
Citera
2022-07-14, 13:16
Avslutad
@BeachBob

Dra ditt strå till stacken - bli vän med en pedofil och säg att din vänskap är avhängigt på att han inte förgriper sig på barn.
Citera
2022-07-14, 13:24
Medlem
BeachBobs avatar
En sak som gör att man undrar hur forskningen ser ut om pedofiler. Sverige har vi en forskare. Christoffer Rahm som forskar om pedofiler. Att USA med sina 328 miljoner invånare inte har fler och bättre forskare än Sverige är väldigt egendomligt. Kan det verkligen stämma???
Citera
2022-07-14, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Nej, det tror jag inte. Hon är rätt förblindad av sin egen kamp. Kampen och medlen är viktigare än resultatet.

Men varför tror du en narcissist av denna kaliber vill sitta så benhårt vid rodret? Om det är hennes agenda som står längst fram vill säga? Tagit del av hennes krönikor på sidan? Då kanske du ser?
Citera
2022-07-14, 13:29
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen
@BeachBob

Dra ditt strå till stacken - bli vän med en pedofil och säg att din vänskap är avhängigt på att han inte förgriper sig på barn.
Att jag skulle ta in en pedofil eller våldtäktsman i mitt umgänge. Den möjligheten existerar inte. Personer som är beredda att förstöra en annan människas liv för att tillfredsställa sina egna sexuella lustar är vidriga och får aldrig min vänskap eller respekt.
Citera
2022-07-14, 13:30
Medlem
Citat:
Det stämmer jag har också läst att USA åtgärder inte hjälper särskilt mycket. Men frågan är då, finns det inga alternativ och varför utnyttjar inte USA dom alternativen. Har USA helt enkelt förstått att det finns inga alternativ i dag som skyddar mot pedofiler och därför har dom valt det nästbästa alternativet dom kan komma på.

Eller så är det så enkelt att USA bryr sig mycket lite om vad forskningen faktiskt säger, och istället kör på det som är politiskt coolt, nämligen hårda straff.

Därefter sitter politiker och grupprunkar till varandras straffhöjningar, alldeles oavsett vad som faktiskt gör nytta eller inte.

//Och ja, jag valde "grupprunka" med hänvisning till trådens ämne :-)
Citera
2022-07-14, 13:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Richter1
Men varför tror du en narcissist av denna kaliber vill sitta så benhårt vid rodret? Om det är hennes agenda som står längst fram vill säga? Tagit del av hennes krönikor på sidan? Då kanske du ser?
Vet inte hur mycket narcissist hon är. Får bara intrycket att hon har tunnelseende.
Citera
2022-07-14, 13:35
Avslutad
Citat:
Att jag skulle ta in en pedofil eller våldtäktsman i mitt umgänge. Den möjligheten existerar inte. Personer som är beredda att förstöra en annan människas liv för att tillfredsställa sina egna sexuella lustar är vidriga och får aldrig min vänskap eller respekt.
Är helt enig, men du vet att det inte gäller alla pedofiler va?
Citera
2022-07-14, 13:38
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Eller så är det så enkelt att USA bryr sig mycket lite om vad forskningen faktiskt säger, och istället kör på det som är politiskt coolt, nämligen hårda straff.

Därefter sitter politiker och grupprunkar till varandras straffhöjningar, alldeles oavsett vad som faktiskt gör nytta eller inte.

//Och ja, jag valde "grupprunka" med hänvisning till trådens ämne :-)
Många hänvisar till forskningen men vad visar den. Sverige har ju bara forskat sedan 2016 och en forskare Christoffer Rahm. Dom resultaten kan ju inte vara speciellt klargörande och det som han menar hjälper är ju kemisk kastrering. Något annat har han ju inte påvisat.
Citera
2022-07-14, 13:41
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Är helt enig, men du vet att det inte gäller alla pedofiler va?
Läste en undersökning där pedofiler fick svara anonymt om dom gjort något olagligt med barn någon gång. Nästan alla svarade att dom gått över gränsen någon gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in