2022-07-14, 11:58
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72

Och det kommer att vara drösvis med företag och från USA och andra västländer som, förutom att tjäna bra med pengar, kommer att ”västifiera” Ukraina - och Ukrainarna.

Allt som eventuellt varit ryskt eller haft en rysk anstrykning kommer att raderas och kastas på historiens sophög.

Allt kommer att bygga på standards från väst, företrädesvis EU, för att snabba på EU-ansökningsprocessen.

Hahaha och du tror att om Ukraina blir medlem i EU att det kommer någon magisk sköld som skyddar dem från Ryssarna?

Ryssarna kommer avsluta det de påbörjade - fullständig avmilitarisering och avnazifiering av hela Ukraina.

Zelensky (NATO) kunde (tveksamt om det erbjudandet fortfarande gäller) när som helst avslutat detta genom att gå med på Rysslands krav, nu kommer de förlora allt. Och du och vi andra skattebetalare kommer betala.
Senast redigerad av Daniel501 2022-07-14 kl. 12:01.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nonamealltheway
För jag är SVENSK och jag föredrar Sverige men anser inte Ryssland vara vårt lands fiende.
Att säga att Ryssland är vår fiende är ju felaktigt då de inte varit vår fiende på många år och heller inte utgjorde ett hot innan vi började engagera oss i Ukraina vilket är helt onödigt likväl som allt annat vi engagerar oss i som inte rör ärenden inom Sveriges gränser.

Har du missat att Ryzz-jävlarna har invaderat ett fredligt grannland, en suverän stat? Har du missat att ryzz -jävlarna har destabiliserat hela EU-regionen?

Om det inte är att vara ett hot mot Sverige så vet inte jag var du hämtar din begreppsinnebörd någonstans ifrån.

Moskva?
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Att Ryssland är "vår" fiende låter skoj.
Ryssland är inte min fiende inte heller har jag nåt emot rysk olja och rysk gas jag har däremot massa emot miljömuppar som vill att vi ska stoppa import av ryska råvaror.
Vi har en större fiende på det stora hela mot oss i Sverige i form av alla miljö krav och alla islamister ja fiender har vi i Sverige och "väst" massor av men att säga att Ryssland är och förblir vår fiende är ju rent av ja dumt.

Ryssland är mer islamiserat än Sverige.
Citera
2022-07-14, 12:02
Medlem
nonamealltheways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72

Har du missat att Ryzz-jävlarna har invaderat ett fredligt grannland, en suverän stat? Har du missat att ryzz -jävlarna har destabiliserat hela EU-regionen?

Om det inte är att vara ett hot mot Sverige så vet inte jag var du hämtar din begreppsinnebörd någonstans ifrån.

Moskva?

Att dom invaderat ett "grannland" skiter jag i den destabilisering som vi upplever inom EU är ju nåt vi kunnat slippa OM EU skött sitt å låtit Ukraina sköta sitt då dom INTE var EU medlemmar.
Men du kanske är en sån .............. ja.
Citera
2022-07-14, 12:02
Medlem
nonamealltheways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738

Ja å de är inte bra men Sverige blir värre för varje år.
Citera
2022-07-14, 12:03
Medlem
%s avatar
Citat:
Att Ryssland är "vår" fiende låter skoj.
Ryssland är inte min fiende inte heller har jag nåt emot rysk olja och rysk gas jag har däremot massa emot miljömuppar som vill att vi ska stoppa import av ryska råvaror.
Vi har en större fiende på det stora hela mot oss i Sverige i form av alla miljö krav och alla islamister ja fiender har vi i Sverige och "väst" massor av men att säga att Ryssland är och förblir vår fiende är ju rent av ja dumt.
Lite av en icke fråga kan man tycka då Sverige inte köpte rysk gas och väldigt lite rysk olja redan innan kriget.
Citera
2022-07-14, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738

Nej. Putin låter islamisterna hållas så länge de är hans nyttiga idioter.
Citera
2022-07-14, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamolos
Då bör du skriva till USA-NATO-EU att dom slutar använda ukrainare i sitt krig emot Ryssland

Du verkar ha missat att det är den psykotiske dvärgen i kreml som inlett anfallskrig mot Ukraina och söker slakta dess befolkning?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Om Ukraina blir mindre så innebär det, enligt generalerna och admiralerna i tråden, att Ryssland förlorar..

Är detta den nya copen?
Psykakuten i tråden har redan dubbelgarderat med att även om Ryssland vinner kriget kommer dom att förlora någon gång i framtiden. Stolpar har aldrig flyttats så fort som i denna tråd.
Citera
Medlem
nonamealltheways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av %
Lite av en icke fråga kan man tycka då Sverige inte köpte rysk gas och väldigt lite rysk olja redan innan kriget.

Små mängder men dock små mängder som påverkar men ja den stora inverkan är inte Sveriges del utan den stora del som övriga europa köpt.
Citera
2022-07-14, 12:08
Bannlyst

Citat:
Hahaha och du tror att om Ukraina blir medlem i EU att det kommer någon magisk sköld som skyddar dem från Ryssarna?

Ryssarna kommer avsluta det de påbörjade - fullständig avmilitarisering och avnazifiering av hela Ukraina.

Nej, jag tror verkligen inte att det finns någon magisk Sköld som skyddar något land från det ryska vansinnet.

Vilket land som helst kan drabbas. Det handlar bara om i vilken riktning som de ryska vanföreställningarna går, på vilket sätt som de känner sig förorättade vid varje ögonblick, som då utgör grunden för nästa vansinnesinvasion.

Det spelar ingen roll i hur många inlägg du hävdar att ryzz-fittorna kommer att avnazifiera Ukraina och avrätta samtliga 45 miljoner invånare. Det blir ju inte mer sant för det. Vad är det som intagit sista månaden? Ett ”Borlänge”?

Men, för all del, fortsätt du. Om inte annat kommer det att se riktigt komiskt ut när nån, om ett par månader, listar upp dina naiva och efterblivna inlägg och jämför dem med det faktiska utfallet.

Du konmer behöva skaffa ett nytt nick: Mr Inteensiffrarätt!
Citera
2022-07-14, 12:08
Medlem
Citat:

Zelensky (NATO) kunde (tveksamt om det erbjudandet fortfarande gäller) när som helst avslutat detta genom att gå med på Rysslands krav, nu kommer de förlora allt. Och du och vi andra skattebetalare kommer betala.

Om nu putains "mål" är att "avnazifiera" Ukraina så kvarstår frågan VARFÖR den psykotiske dvärgen i kreml INTE har "avnazifierat" wagner gruppen? wagner gruppens führer, dmitry utkin, tillika bästa kompis med den psykotiske dvärgen i kreml, synes ju vara "nazist", eller hur?
https://www.nationalworld.com/news/world/wagner-group-russian-mercenaries-ukraine-3589837

Är nazisterna i wagner gruppen "bra" nazister då de understödjer den psykotiske dvärgen i kreml?

"It is variously described as a private military company, a network of mercenaries, or a de facto private army of Russian President Vladimir Putin."
https://en.wikipedia.org/wiki/Wagner_Group
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in