2022-07-14, 00:50
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Gnälla på hästarna kan du visst med att göra, din fåne! Som jag redan har skrivit; du som människa i den rika världen ska inte koncentrera dig på andra arter än din egen, när det är fråga om hotet mot miljön och klimatet! Du är så fruktansvärt korkad när du blandar in djuren, och att blanda in människor från t.ex Indien m.m också....det är sådana som du som är problemet!
En sak är det att inte föda upp hästar och andra djur för att förtrycka dom visserligen!!

Fattar bara inte irritationen mot Greta just...hon själv skulle troligtvis inte skriva så som jag gör, (om vad jag tycker om sådana typer som gretahatare)...men jag irriterar mig på äkta pack! Hon står över sånt, det är min bedömning! Slutligen från mig;...stick in under en mossig sten och stanna där!

Fåne kan du vara själv som bara dravlar.

Som sagt. Den dagen Greta gör klister av sina hästar, den dagen kommer vi lyssna på henne.
Tills dess är hon bara en hycklare.
2022-07-14, 00:59
Medlem
Cancerogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingSing
Hm, ni som undrar vilken skola hon går på.
Ni har haft funderingar på Södermalm.
Tyvärr så är det enligt många personer som har gått på St: Eriks gymnasiet som har sett henne flertal gånger i matsalsalen på detta gymnasium. Det vill säga vårterminen 2022.
Och de har fått intryck att hon går på särgymnasiet på denna skola, som finns där. Som hon kan få en egen "intrigerad utbildning".
Samt ett stenkast från hennes föräldras bostad

"Särgymnasium".

*asgarv*

Vad gör man där? Går kurser i att inte äta klister? Avancerad bordsskickskurs med riktiga gafflar och knivar? Femstegsprogram för att klara sig utan pekbräda och ledsagare?

Jag dööör...

2022-07-14, 07:58
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Konstigt att inte etablissemanget ifrågasatt hennes diagnos då, som du har gjort, bl.a. står det i Wikipedia! Det kvittar om hon är diagnostiserad med Asperger eller inte...hon är djupt koncentrerad i sitt största intresse iaf, miljön och klimatet, och det behövs eldsjälar i världen, alla kan inte vara bleka lagomtyper!

Japp, det stämmer att hon har diagnosticerats med Asperger. Begreppet "högfungerande Asperger" är ditt eget påfund. Ordet "högfungerade" finns inte ens på Gretas Wikipedia-sida i skrivande stund.

Däremot kan man - med dagens klassificering av Asperger som en del av AST - säga att Asperger motsvarar högfungerade autism.
2022-07-14, 08:02
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ok...det står "Asperger" då...men strunt samma...hon är "högfungerande" , iaf i det som intresserar henne...kanske inte är bra på att meka med bilar...men hon är en reflekterande människa...det finns många på jorden som inte reflekterar över någonting när det gäller miljö- och klimathotet, och det är illa!

Ord är viktiga, det borde du veta som hänger upp dig på vartenda ord som inte passar din väldsuppfattning. Ta bort bjälken ur ditt eget öga innan du ger dig på andras strån.
2022-07-14, 08:07
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Om Greta nu inte är populär i dom kretsar du umgås i, så är hon i alla fall populär i dom bättre kretsarna! Greta är en ikon för miljö- och klimatarbetet! Hurra för henne, denna unga, engagerade, fina tjej!

Aha, det finns alltså bättre människor och sämre människor/kretsar? Och ni som är bättre ska vara de som dikterar för andra (som är sämre) vad de ska göra. Intressant människosyn. Delas den av Greta?
2022-07-14, 08:09
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingSing
Hm, ni som undrar vilken skola hon går på.
Ni har haft funderingar på Södermalm.
Tyvärr så är det enligt många personer som har gått på St: Eriks gymnasiet som har sett henne flertal gånger i matsalsalen på detta gymnasium. Det vill säga vårterminen 2022.
Och de har fått intryck att hon går på särgymnasiet på denna skola, som finns där. Som hon kan få en egen "intrigerad utbildning".
Samt ett stenkast från hennes föräldras bostad

Det finns info i tråden sedan tidigare vilken skola Greta går på. Se inlägget här. Har Greta bytt gymnasium? ...eller bara lunchmatsal?
Senast redigerad av AcchiaHe 2022-07-14 kl. 08:15.
2022-07-14, 09:48
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Jag tror inte att Greta drar in så mycket pengar nuförtiden. Det var några år sedan. Många försökte ge henne pengar av den ena anledningen eller den andra. Jag tror inte heller att hon tar betalt för sina framträdanden. Den som eventuellt var avundsjuk kan nog andas ut nu.
Det blir nog lite royalties ifrån filmen I Am Greta, den streamas ju fortfarande, har precis flyttat ifrån Hulu till Disney+. Kanske nån slant ifrån BBC.
De tiidigare böckerna doneras pengarna bort, hoppas att hon behåller vinsten ifrån nästkommande bok, det förtjänar hon.
2022-07-14, 09:52
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Det finns info i tråden sedan tidigare vilken skola Greta går på. Se inlägget här. Har Greta bytt gymnasium? ...eller bara lunchmatsal?
Både hon och klasskompisen Andreas Magnusson ifrån FFF går fortfarande på Globala.
Senast redigerad av Giant Squid 2022-07-14 kl. 09:58.
2022-07-14, 10:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Både hon och klasskompisen Andreas Magnusson ifrån FFF går fortfarande på Globala.

Har du någon källa på det
2022-07-14, 10:23
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Har du någon källa på det
Insiderinfo.
2022-07-14, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Du får ursäkta en trög gammal boomer, men vad står FFF för? Fucked For Fame(???)
2022-07-14, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Aha, det finns alltså bättre människor och sämre människor/kretsar? Och ni som är bättre ska vara de som dikterar för andra (som är sämre) vad de ska göra. Intressant människosyn. Delas den av Greta?

Håll Greta utanför, hon står säkert över sånt snack! Men när det gäller dom jag räknar som sämre i dom här sammanhangen, så är det iaf inte dig jag tänker på, det verkar inte som att du har skrivit rent elakt strunt, rackat ner på ovidkommande saker. Jag har sett oerhört vidriga texter i tråden...skrivna av pack jag räknar som sämre typer!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in