2022-07-13, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Du vet att ditt epitet du använder ovan vanligtvis avser en helt annan typ av etnicitet än den misstänktes? Om inte, kolla upp det slipper du skämma ut dig, särskilt om du skriver med amerikaner någon gång.
Hela jävla Sudan består av Sand och negrer!
Sand + neger= sandneger
Idiot!!
Citera
2022-07-13, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Pojken drömmer väl om att bli fotbollsproff seller läkare eller advokat. Har han inget i belastningsregistret ska det väl gå vägen.

Han får hoppas på fotbollsproffs då för läkare eller advokat kan man inte bli efter särskolan
Citera
2022-07-13, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent62
Men fy fan vad vidrig kommentar! Är väl inte så att någon misstar en 12-åring för en 18‐åring?
Vem har bestämt att man bör se ut som en artonåring?Den laglige våldtäktsmannen kanske?
Senast redigerad av buddy99 2022-07-13 kl. 19:10.
Citera
2022-07-13, 19:00
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Hela jävla Sudan består av Sand och negrer!
Sand + neger= sandneger
Idiot!!

Här måste jag tyvärr korrigera dig, sandneger används i nedsättande syfte mot araber och folk från Mellanöstern
Citera
2022-07-13, 19:01
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
Du jobbar alltså med någonting som du inte har koll på? Vet inte om jag ska skratta eller gråta, det är verkligen synonymt med dagens Sverige.

- Röntgenundersökning av visdomständer
- Magnetkameraundersökning av knäled
- För 21-årsgränsen kan dessa undersökningar eventuellt kompletteras med undersökning av nyckelbenet
- När det gäller bedömning av 15-årsgränsen kan utöver röntgenundersökning av visdomständer även röntgenundersökning av hand/handled utföras.

Att göra en bedömning på att någon är över 15 år är det som egentligen är minst svårt. Sen blir det absolut svårare att sätta en 100% exakt ålder när man är mellan 18-19år.

Hoppas du halkar i duschen och dör. Att såna här brott likt detta ens har möjlighet att äga rum är pga såna smutsiga individer som dig.

Ingen direkt chock att du återkommer i trådar där man diskuterar olika afghanska folkgrupper heller. Nu så klarnar allting väldigt tydligt.

Jag är intresserad av genetik, och förekommer vad jag vet i en enda tråd om afghanska folkgrupper, där det spekuleras i varför vissa afghaner har blå ögon.

Jag sa att jag var utbildad inom, inte att jag arbetar med det. Vad har du själv för utbildning inom ämnet?

Jag vidhåller att det är svårt att med exakthet åldersbedöma barn och ungdomars skelett, det förstår alla som faktiskt sett ett större antal skelett, det är stor skillnad på hur olika individer växer, även inom samma folkslag. Enklast att bedöma är barn under tolv, detta pga tänderna, utöver visdomständerna som kommer i olika åldrar för olika individer.

Även nyckelbenet växer samman i olika åldrar för olika individer.
Citera
2022-07-13, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
För 6 tim sedan i aftonbladets kommentarsfält "Biggan" försvarar den misstänkte
-Mobben här är förskräcklig.

Man försvarar inte en persons handlingar på grund av att man ogillar hatdrev och folkdomstolar.
Citera
2022-07-13, 19:03
Medlem
Mindbusinesss avatar
Nu tvår alla sina händer..
” Nu undersöker skolan om de har missat något kring den pojke som misstänks för mordförsök och våldtäkt på en flicka i Skellefteå förra torsdagen.
Henrik Bolin är avdelningschef för grundskolan i Skellefteå och enligt honom finns ännu inget som tyder på att de borde ha larmat”
https://sverigesradio.se/artikel/eft...de-slagit-larm
Citera
2022-07-13, 19:04
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan

Hoppas du halkar i duschen och dör. Att såna här brott likt detta ens har möjlighet att äga rum är pga såna smutsiga individer som dig.

Du förstår att det är skillnad på att konstatera ett vetenskapligt faktum och på att vilja att brottslingar ska komma undan? Eller på att mörda någon.
Citera
2022-07-13, 19:04
Medlem
Skaraborg2s avatar
Tänker mycket också på vad som hände den 9-åriga flickan.

Citat:
Ursprungligen postat av Rostmox
För mig är detta det absolut värsta brottet eftersom det här påverkar min vardag. Var jag än är, på affären, i stan eller kör bil tänker jag på den lilla flickan och allt jag läst hittills om detta.

Jag tror många svenskar är lika påverkade känslomässigt som jag, så ensam är jag nog inte tack och lov.

Nej det är du verkligen inte.

För mig är detta mycket grova brott ett av de värsta brotten i Sverige (kanske det allra värsta) och jag tänker också mycket på det vad än jag gör.
Citera
2022-07-13, 19:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelseende
Den människan kommer aldrig gå säker på den stadens gator, förståndshandikappad eller ej.

Han får inte vara fri, en tidigare händelse och nu detta. Bara för man har ett handikap blir man ju inte ett monster som gör något sånt här.

Jag hoppas innerligt att denna stackars flicka kommer kunna återhämta sig fysiskt och förhoppningsvis psykiskt. Men med det land vi lever i kommer nog inte rättvisa skipas på långa vägar.
Han kommer garanterat behöva beskydd.
Med tanke på klappjakten som omogna vuxna ägnar sig åt.

Med tanke på det upphausade läget där flickan har gjorts till ett redskap för invandringspolitik och med tanke på att det (i nuläget) uppges vara en 13-åring så finns det rättsfall som inte är mer än några år bak i tiden.

Grabbar vid namn Johan, Oliver och Emil.

▪️Juli 2018 våldtogs Nella under pistolhot (soft air Gun) av 14-åringen. När han var klar skar kompisen Johan halsen av henne.

Soc fattade inte att de kunde begära bevistalan så det skedde aldrig. Han behövde således inte ens säga ett ord i rätten och hamnade sen på nåt hem.

▪️Augusti 2018 slog 14-åringen och 16-åringen ihjäl Gica.
Innan mordet häcklade de mannen i två års tid med fysiska kränkningar, öknamn och hån.

Dödsmisshandeln filmades. Det avsvimmade offret är avsvimmad med de fortsätter slå och sparka honom i ryggen och använder en skylt, livboj och en vägkon för att slå ihjäl honom.
14-åringen avrundar med att pissa i en burk och kasta på honom.

14-åringen omhändertogs av myndigheter via LVU och enligt handlingarna står att han haft en drivande roll.
Citera
2022-07-13, 19:06
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Va, varför är han med familj inte i Stockholm och går i skola med politikernas barn?!
För att hans bild har läckts och han lever under konstant dödshot nu.
Citera
2022-07-13, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Engla-mordet var väl ändå värre eftersom hon dog? Eller hur menar du?
Sen har vi Billdals-fallet där flickan var nära döden men trots allt överlevde.

Sen ska vi väl inte glömma Elin. Vidriga bilder låg ute som någon obehörig fått tag i. Det var så fruktansvärt så det var inte klokt.

https://www.expressen.se/gt/elins-mo...ran-fangelset/

https://www.expressen.se/gt/bilder-p...t-pa-internet/
Senast redigerad av Ajabaja555 2022-07-13 kl. 19:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in