2022-07-13, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Den mest rimliga lösningen är faktiskt att behålla det precis som det är idag.

De röda dagar som vi har idag är vad Sverige av ren tradition och kultur haft länge och det är inarbetat så finns egentligen ingen anledning att ändra på något här.

Sedan alla som av olika skäl (personliga, kulturella, religiösa etc) har en pott av semesterdagar som de fritt kan ta ut under hela året.

Det är rimligt att anta att i takt med att samhället blir mer modernt och automatiserat så ökar möjligheterna för många att få extra ledigheter och flexiblare arbetstider.

Vi kommer i ett längre perspektiv också se att färre och färre faktiskt arbetar eftersom automatisering tar över mer och mer.

Så problemet löser sig själv så att säga. Vi kan nog nästan se att religiösa kan sitta och be dygnet runt året runt om sisådär 200 år eftersom allt arbete som behövs utföras är automatiserat.

Vi andra surfar, badar, klättrar i berg, äter goda middagar, reser ut i världen och så vidare.

Exakt! I Sverige har vi lagstadgad semester,vill man vara ledig på sina högtidsdagar är det bara att plocka ut semesterdagar.

Vi har dom röda dagar vi har av tradition, vi kan knappast införa all världens helgdagar i vår kalender för att göra alla till lags.

Att det kommer på tal visar att vi har haft en allt för ensidig invandring av muslimer, det är knappast mångkultur.
Citera
2022-07-13, 09:59
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson
Skulle va terrorbrott isf

3. allvarligt destabilisera eller förstöra grundläggande politiska, konstitutionella, ekonomiska eller sociala strukturer i en stat eller i en mellanstatlig organisation.

Belägg tack. En ynka länk går bra. Det är en mycket allvarlig anklagelse utan bäring på trådrubriken.
Citera
2022-07-13, 10:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Islam går inte att separera från staten. Då är det inte islam. Det är samma sak i varje muslimskt land, mer eller mindre, och dessa länder har inte alltid varit muslimska. Anledningen att anpassa sig är att de annars är gäster här som ska resa hem till sitt land och sin kultur igen.
Anledningen till det är att jag inte är en gäst här. Jag har anpassat mig till majoritetskulturen. Om jag flyttade till Saudi så skulle jag få anpassa mig efter dem.
Nej, inte för att jag var här först. För att den svenska kulturen är en av de mest framstående i världen och att den vuxit fram över flera sekel. Jag har inte påstått att man väljer var man föds, men man väljer var man hamnar. Man väljer om man vill anpassa sig eller inte. Det spelar ingen roll hur många generationer som går om man inte anpassar sig, så kommer man aldrig bli svensk.
Citera
2022-07-13, 10:13
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Belägg tack. En ynka länk går bra. Det är en mycket allvarlig anklagelse utan bäring på trådrubriken.

Det är ingen ”fakta” det är bara mitt enskilda påstående, min åsikt helt enkelt.

Utklipp från lagom om terrorbrott, nyans passar in?
Citera
2022-07-13, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aarmaanta
Mikail Yüksel @MikailYuksel_

Partiet Nyans vill se över Sveriges helgdagar. Även muslimer och andra religiösa grupper (bland annat ortodoxa) har rätt att fira sina högtider med betald ledighet. Vi kommer driva den här frågan hårt när vi väl sitter i riksdagen.

4:02 PM · Jul 11, 2022

https://twitter.com/MikailYuksel_/status/1546495236490272769

Diskutera:
Era tankar om detta?
Borde julen tas bort som helg till förmån för eid al-adha?

Jag har förstått det som att Indien har löst detta genom att ha väldigt få röda dagar för alla. Sen väljer man röda dagar själv, ungefär som vi gör med semester.

Vill man välja islam så tar man ledigt på vissa dagar, kristendom på andra dagar, hinduer på ytterligare andra dagar, sikher, jainister, buddhister på sina dagar, mm, mm.
Citera
2022-07-13, 12:09
Medlem
Sverige ska inte anpassa sig efter islam, vill man ha sina egna helgdagar så från man lämna för andra länder i arabvärlden.
Dags att kasta ut allt pack som inte ska vara i Sverige.
Citera
2022-07-13, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Så du räknar mej som landsförrädare. Undrar vem som förråder Sverige mest. Du som efterlyser inbördeskrig eller jag som vill integrera. Man kan se på flera sätt på landsförräderí. Tror du att ditt inbördeskrig på något sätt skulle gynna eller förbättra Sverige.

Det går inte att integrera de människor som vi pratar om här, de gör allt de kan för att roffa åt sig på den etniskt svenska befolkningens bekostnad.
Sverige behöver en omfattande repatriering inte integration.
Dessa individer är inte kompatibla med Sverige överhuvudtaget.
Islam är en totalitär våldsideologi och ett gift oavsett var i världen denna ideologi får fäste.
Ingenting positivt finns att hämta ut den ideologin utan enbart misär.
Det är hög tid att avsluta detta sociala experiment och rädda Sverige.
Dags att sluta med alla naiva tankar om att Sverige ska rädda världen och hjälpa alla det fungerar inte. Nu är det dags att vi räddar oss själva istället.
Vi förstör Sverige pågrund av att några människor vill leka godhetsknarkare, vi hjälper inte ens 1% av jordens befolkning men vi förstör Sverige på kuppen, helt galet för alla rationella tänkande människor.
Senast redigerad av Mosquitoseven 2022-07-13 kl. 12:26.
Citera
2022-07-13, 12:38
Medlem
Soulflowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreatVoid
Jag har förstått det som att Indien har löst detta genom att ha väldigt få röda dagar för alla. Sen väljer man röda dagar själv, ungefär som vi gör med semester.

Vill man välja islam så tar man ledigt på vissa dagar, kristendom på andra dagar, hinduer på ytterligare andra dagar, sikher, jainister, buddhister på sina dagar, mm, mm.
Ja ta bort alla röda dagar utom nationaldagen och lagstadga 30 dagars semester istället, så kan religiösa och hedningar göra som de vill.
Men i princip är jag emot att religiösa har något som helst att säga till om.
Citera
2022-07-13, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aarmaanta
Mikail Yüksel @MikailYuksel_

Partiet Nyans vill se över Sveriges helgdagar. Även muslimer och andra religiösa grupper (bland annat ortodoxa) har rätt att fira sina högtider med betald ledighet. Vi kommer driva den här frågan hårt när vi väl sitter i riksdagen.

4:02 PM · Jul 11, 2022

https://twitter.com/MikailYuksel_/status/1546495236490272769

Diskutera:
Era tankar om detta?
Borde julen tas bort som helg till förmån för eid al-adha?

När Sverige fortsatt lever bör man göra allt för att se till att Nyans aldrig ska få igenom det förslaget. Har Nyans ens tänkt tanken om judiska helgdagar? Nä precis, de tänker bara på det som gynnar dom.

Sverige är historiskt ett kristet land sedan länge. Muslimer ska, precis som alla andra religioner, anpassa sig till Sverige. Passar inte detta, så får man väl åka till annat land.

Hur tror Nyans att det skulle bli om jag åkte till Saudiarabien och krävde att få kristen helgdag? Saudi skulle inte ens tagit upp den frågan vid nästa regeringsmöte.

Nej, det förslaget om att låta andra religioner få betald helgdag, ska underkännas direkt.
Citera
2022-07-13, 12:59
Medlem
Nyans ska inte få finnas
Citera
2022-07-13, 13:04
Medlem
HerrGickhans avatar
Tycker att alla religiösa röda dagar ska ta bort. Religion får utövas på ledig tid. Mer arbete åt folket är det enda rätta. När jag gick i skolan gick vi på lördagar och folk arbetade även då. Enda lediga dagen var söndag, men även den kan bli arbetsdag tycker jag.

Jag ska starta ett eget parti: Renons.
Citera
2022-07-13, 13:08
Medlem
bomhulls avatar
Tror inte att saudiarabien skulle sätta in några röda dagar till förmån för kristna och judar.
Man får ta seden dit man kommer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in