Citat:
Ursprungligen postat av
Troende1
Jävlar vad dåligt du måste må
Det beror på hur man definierar dåligt. Min depression är borta sedan länge och ångesten under kontroll till typ 90 %.
Det enda som vägrar att ge med sig är insomnian som min psykiatriker (som är överläkare) bedömer som särdeles terapiresistent samt kronisk så det är mest den jag medicinerar för i dagsläget.
Sov rätt bra på kombon 2 mg Iktorivil , 5 mg Nitrazepam, 2 ml Theralen samt 2 propavan.
Efter att Nitrazepamen avregistrerades så fick det bli 2 mg Iktorivil, 2 st Propavan, 2 ml Theralen, 5 mg Melatonin samt max 0.5mg Xanor vid behov, vilket jag sällan tar eftersom jag har en enorm respekt för just Xanor.
Det går åt rätt håll iallafall med insomnian för när jag var riktigt dålig så stod jag på 2 mg Iktorivil, 5 mg Nitrazepam, 2 st Propavan, 2 ml Theralen, 4 mg Melatonin, 400 mg Quetiapine samt 15 mg Mirtazapin till natten för att öht kunna sova någonting och var ofta inlagd.
Idag funderar jag tom på att klippa morgon Iktorivilen då den börjar kännas överflödig och Cipralexen emot depression är utsatt sedan länge och inlagd har jag inte varit på fyra år nu.