2022-07-13, 05:21
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troende1
Har prövat allt och quetiapine klår alla benzos förutom extremt starka och man får ingen tolerans

Den har dock extremt mycket bieffekter och fan vet om inte det är värre avtändning än på många droger.

Inte ens 4 år med imovane varje dag kommer i närheten av några månader med Quetiapin när det gäller utsättningssymptom.

Det är så otroligt korkat att skriva ut neuroleptics för sömnen till folk, framförallt när det finns så bra läkemedel som Zopiklon och Zolpidem.
Citera
2022-07-13, 06:30
Medlem
Muppetys avatar
För mig funkar Theralen (Alimemazin) bäst. Jag har Imovane (Zopiklon) också, men behöver sällan dom, men tar jag ett par sådana tillsammans med Theralen så somnar jag inom 10 min. Sen köper jag Melatonin från Polen också, det ger bättre kvalitet på sömnen. Det är ok för läkaren, han skulle kunna skriva ut de, men de går inte på högkostnadsskyddet o är svindyra i Sverige (men jag tror de finns receptfritt också). I Polen är de billiga, t.ex; https://www.ebay.com/itm/363232826420

Läkarna är väl inte helt glada i att skriva ut Imovane, inte för en längre period i.a.f. Den är ändå narkotikaklassad. Men jag bara frågade om jag kunde få den o det var ok. Sen finns det Stilnoct (Zolpidem) också, men den verkar dom vara lite mer restriktiva med.
Senast redigerad av Muppety 2022-07-13 kl. 06:36.
Citera
2022-07-13, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Den har dock extremt mycket bieffekter och fan vet om inte det är värre avtändning än på många droger.

Inte ens 4 år med imovane varje dag kommer i närheten av några månader med Quetiapin när det gäller utsättningssymptom.

Det är så otroligt korkat att skriva ut neuroleptics för sömnen till folk, framförallt när det finns så bra läkemedel som Zopiklon och Zolpidem.

Zopiklon funkar inte som du tror du får tolerans tillslut är du beroende av det plus inte kan sova.
Citera
2022-07-13, 06:39
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Zopiklon funkar inte som du tror du får tolerans tillslut är du beroende av det plus inte kan sova.

Jag hade Zopiklon i fyra år, slutade med den helt utan några besvär.

Vet dessutom otaligt många andra som också haft imovane under längre perioder.

Beroendepotentialen är överdriven.
Citera
2022-07-13, 09:07
Medlem
AngieDs avatar
styrketräning bästa, äta piller sämsta men måste du välja så ta antipsykotisk , gör en trött som fan, serequel
Citera
2022-07-13, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Herregud Jesus Maria hur kan Du förslå Valeriana?
Då kan man lika gärna onanera innan sömn.
Alprazolam i god tid innan man skall sova är det ända som fungerar idag.
Allt annat skit får man restless legs av och får ta piller för Parkinsons sjukdom.
Jag har testat allt från det bästa till det sämsta, och Valeriana är godis och inget för folk med sömn problem, möjligen om man trädkramare att det hjälper, men lura inte folk i hälsokost skräp.
Nervskador som orsakar avbrott i nervernas signalvägar orsakar stickningar och t.ex. hjärtflimmer när nerverna läker.
Det beror på om man vill att nerverna ska läka eller låta nerverna vara oläkta.
Betablockerare blockerar nervläkningen så att stickningarna och flimret försvinner. Men nervskadorna som uppstår kan aldrig läka och dosen måste höjas allteftersom det blir fler nervskador.
Örtmediciner och grönsaker innehåller signalämnen. När nivån på signalämnena i kroppen ökar leder nerverna signaler bättre vilket får nervernas läkeprocess att öka. När nerverna läker snabbare ökar stickningarna.
Citera
2022-07-13, 10:39
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Har prövat allt och quetiapine klår alla benzos förutom extremt starka och man får ingen tolerans
Den värsta "medicin" jag tagit i hela mitt liv. Kanske bra för de med psykoser, vad vet jag. Men för mig ville jag dö för att bli av med känslan det skiten gav.

Melatonin funkar för många. Jag har ätit det i typ 5 år och aldrig behövt höja dosen. 2-4mg. Tar jag mer mår jag dåligt dagen efter. Imovane slutade funka helt för mig, blev istället "hög" kunde inte sova och sen när det gick ur kroppen mådde jag fruktansvärt och hela veckan var förstörd. Alla borde prova melatonin innan de ger sig på något annat.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2022-07-13 kl. 10:41.
Citera
2022-07-13, 10:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bobthebear
Ingen vettig människa som skulle vilja ha en antipsykotisk medicin dock bara för att kunna sova. Äckliga bieffekter på den medicinen också om man har otur, psyk försökte trycka den skiten på mig , jag hämtade aldrig ut medicinen och kommer aldrig göra det.
På mig har den noll bieffekter på 50 mg.
På doser upp till 100 mg fungerar den som en antihistamin och högre doser som en 5HT2A och D2 antagonism. Det kanske är de du tänker på?
Citera
2022-07-13, 10:54
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Den värsta "medicin" jag tagit i hela mitt liv. Kanske bra för de med psykoser, vad vet jag. Men för mig ville jag dö för att bli av med känslan det skiten gav.

Melatonin funkar för många. Jag har ätit det i typ 5 år och aldrig behövt höja dosen. 2-4mg. Tar jag mer mår jag dåligt dagen efter. Imovane slutade funka helt för mig, blev istället "hög" kunde inte sova och sen när det gick ur kroppen mådde jag fruktansvärt och hela veckan var förstörd. Alla borde prova melatonin innan de ger sig på något annat.
Håller med! Förstår inte varför de inte ska gå på högkostnadsskyddet? Men det är klart, det ingen som har patent på det...
Citera
2022-07-13, 11:20
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Övriga droger --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
2022-07-13, 11:27
Medlem
george-nadas avatar
Några Xanor, det är som ett hammarslag på frontalloben. Då sover man gott.
Citera
2022-07-13, 12:24
Medlem
Melatonin. Ger inga hjärnskador och inget beroende. Härliga intensiva drömmar.
Håll dosen under 1mg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in