2022-07-13, 17:18
Medlem
Reimers avatar
Nu ska det bli åka av

Citat:
It is reported that - For the first time, A2 modification of M777 was noticed, on which all digital modules are installed, although previously they were removed before being sent.

https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1547235918188273666
Citera
2022-07-13, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Det är inte alls svårt att mäta.
Jo det är såklart jättesvårt att mäta eftersom korruption skiljer sig från land till land och summorna och fördelarna är också vitt skilda....
Låter man väst mäta så är det såklart givet att ickevästländer kommer framstå som mer korrupts! Väst har också korruption inbyggt i systemet på ett helt annat sätt...
Citera
2022-07-13, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Nej, men till skillnaden från de flesta här har jag en förståelse att Ryssland gör vad de gör. Jag stödjer det inte. Men om ingen ser att Ryssland känner sig inringade av NATO länder så reagerar de som de gör. Men jag gillar at ställa frågan om ni skulle se det som Kubas inre angelägenhet om de tillät Ryssland placera långdistansmissiler på ön.
Om du nu har den förståelsen på RIKTIGT, så förstår du ju per automatik också att den där frasen om "hot från NATO" är äldre än 1989 och en konstant i det ryska samhället för att kunna luta sig tillbaks på något varje gång man gör en tavla. Och jo, jag har levt i Ryssland, så kom inte med - "men om".....Jag upplevde detta beteendet i många årtionden långt långt innan denna gången när NATO-kortet kom fram. Det blir bara löjligt att försöka få det till sanningsenligt resonemang.
Citera
2022-07-13, 17:28
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Förrädaren Scholtz har gjort det igen, helvete vilken skam för Europa den mannen är.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=922187

Jag hoppas Tyskland kan få något tillbaka, t.ex. fylla upp gasreserver.
Citera
2022-07-13, 17:28
Bannlyst
Citat:
Nej, men till skillnaden från de flesta här har jag en förståelse att Ryssland gör vad de gör. Jag stödjer det inte. Men om ingen ser att Ryssland känner sig inringade av NATO länder så reagerar de som de gör. Men jag gillar at ställa frågan om ni skulle se det som Kubas inre angelägenhet om de tillät Ryssland placera långdistansmissiler på ön.

Kommer NATO att placera ut långdistansmissiler i Ukraina? F-n, det visste jag inte.

Man lär sig nåt nytt varje dag!
Citera
2022-07-13, 17:29
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
"Det børjar med en nål, och slutar med en silverskål.."

Mmm, så sant!

Jag har helt gett upp angående Tyskland, de kommer att sabotera för Ukraina hela tiden, djävla ryska femtekolonnare som de är.

Djävla tur att England och USA står på sig, dessutom så har vi ju Baltländerrna och Polen som motvikt mot tyskarna.
Citera
2022-07-13, 17:30
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag hoppas Tyskland kan få något tillbaka, t.ex. fylla upp gasreserver.

Gas köpt med Ukrainskt blod, vete fan om jag tycker att det är en så djävla bra affär men jag är ju inte tysk.
Citera
2022-07-13, 17:31
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

Men det var aldrig diskussion om att Ukraina skulle placera några kärnvapen öht, faktum är att det fanns ett kärnvapenavtal som stipulerade att Ukraina inte skulle ha några kärnvapen öht om Ryssland respekterade Ukrainas suveränitet och gränser. Vilket Ryssland bröt 2012. Nu däremot så kommer givetvis alla Rysslands grannländer noga överväga att skaffa kärnvapen. Logik finns inte.
Citera
2022-07-13, 17:31
Medlem
svampssons avatar
Citat:

Rysslands(Putin o Co) kritik och tjat om NATO är bara en illa dold skräck inför att demokratiskt valda regeringar i deras närhet hellre frivilligt väljer "Väst" än lever under ett post-sovjetiskt paraply. Putin är en ex KGB-agent som grät inombords när muren föll och det sista som bestod av Rysslands fundament som stormakt raserades.

Att forna underkuvade sovjetrepubliker mer och mer drar sig åt Europa, väst och slutligen NATO ses som ett enormt svek av Putin och delar av Kreml och i förlängningen ett hot mot hela hans sätt att styra sitt land. Att störta Zelensky och röra om ordningen i Europa var en grov miss beräkning vilket hela Ryssland, världen och inte minst Ukraina får betala dyrt för nu
Citera
2022-07-13, 17:33
Medlem
akademikerfyllos avatar
De ukrainska förlusterna är förödande och ökar hela tiden. Väst måste sluta pressa ukrainas män in i en köttkvarn.

Citat:
What is shocking about the Daily Mail article is the admission by Ukrainian officials that they are suffering huge losses–200 kia and 800 wia per day. Just do the math. Two hundred per day times 120 days (i.e. , 4 months) equals at least 24,000 dead. Wounded is in excess of 96,000. The number of casualties is probably much higher. Today, for example, the Russian MOD reported that it killed 300 Ukrainians in the Donestsk and 250 in Kharkov. In addition, Russia reports that 70% of the 25th Air Assault Brigade has been destroyed. That means between 1400 and 2800 soldiers.

https://sonar21.com/the-new-ukrainian-unicorn-the-million-man-army/

Citat:
Conscripts are being given call-up papers on the beaches of Ukraine as Volodymyr Zelensky's army suffers heavy losses.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-10998887/Conscripts-given-call-papers-beaches-Ukraine.html
Citera
2022-07-13, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Kommer NATO att placera ut långdistansmissiler i Ukraina? F-n, det visste jag inte.

Man lär sig nåt nytt varje dag!
Kiev ville på sikt ha kärnvapen - de såg fram emot att få det i framtiden, och de ambitionerna har funnits i åratal. Man ville känna sig som en erkänd Stor Grabb. I nuläget kommer de varken att få långdistansraketer eller, givetvis, kärnvapen - USA vill inte ta den risken med de arga och övermodiga femåringarna i Kiev.

Baltrepublikerna har alltid tackat nej till kärnvapen från NATO på sin mark, just för att de insett att i en kris skulle det bli en direkt måltavla på deras ryggar.
Citera
2022-07-13, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jo det är såklart jättesvårt att mäta eftersom korruption skiljer sig från land till land och summorna och fördelarna är också vitt skilda....
Låter man väst mäta så är det såklart givet att ickevästländer kommer framstå som mer korrupts! Väst har också korruption inbyggt i systemet på ett helt annat sätt...
På ett fungerande, stilfullt och snyggt sätt ja. Precis som det skall vara. Alla blir sedda som en part även om en eller flera tar lite mer av kakan. Symbios kallas det, och kräver en utvecklad skicklighet till att både utföra och samtidigt få fler att vinna på det än antalet förlorare. Det är exakt denna funktion som hos ALLT som Ryssland fortfarande inte förstått, och därav står och stampar på samma plats som för 500 år sedan. Lite som att printa ut ett bestämt påstående med hjälp utav återvunna cola-flaskor men påstå att det fyller funktionen bara för att det faktiskt var sprite-flaskor som användes till försöket att förstå. Mistaget är ett faktum och inte fan är det plasten det är fel på, utan den stackaren(Ryssland) som trodde att det skulle göra skillnad beroende på vilken etikett som används. Det kräver en enorm förnekelse för verkligheten till att missa faktumet utav hur reprocessad pvc reagerar med alkaloider. - Waiter can I have a carburetor like that please?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in