2022-07-13, 15:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zyn1962
Var M.E nån som slog sina ex och sina barn ? En vidrig parasit tycks han vara iaf. Hade varit trevligt att se han slå en kvinna och fått trycka ner nyllet hans rejält

Det hade varit trevliga att trycka ner nyllet hans INNAN han slog någon kvinna. Dom där börjar inte med att slå kvinnan, det börjar med att dom höjer rösten och ev kasta saker ikring sig
Citera
2022-07-13, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Det hade varit trevliga att trycka ner nyllet hans INNAN han slog någon kvinna. Dom där börjar inte med att slå kvinnan, det börjar med att dom höjer rösten och ev kasta saker ikring sig
Sant , men min tanke var att plocka honom när han höjde näven. Jag har noll tolerans för män som slår eller kränker kvinnor
Citera
2022-07-13, 15:59
Avslutad
Citat:
Sant , men min tanke var att plocka honom när han höjde näven. Jag har noll tolerans för män som slår eller kränker kvinnor

Trist att så många vet om det innan det slutliga inträffar. Jobbarkompisar, grannar m.fl
Visst det är svårt att lägga sig i men om man inte kan övertala kvinnan att lämna så kan kanske göra klart för mannen att det som pågår inte är okej. Man kan ju smeka honom lite över kinden, med en vinkelslip
Citera
2022-07-13, 16:51
Medlem
Citat:
Var M.E nån som slog sina ex och sina barn ? En vidrig parasit tycks han vara iaf. Hade varit trevligt att se han slå en kvinna och fått trycka ner nyllet hans rejält
Har ME egna barn ?
Citera
2022-07-13, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Har ME egna barn ?

Ja
Citera
2022-07-13, 17:07
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie

En bra poäng. En kvinna hinner nog inte bli speciellt engagerad i förhållandet och lämnar om partnern dänger till redan första veckorna.
Såg en serie där en psykolog eller kriminolog som hade forskat på mord i nära relation och det ska tydligen väldigt ofta kunna urskiljas 8 faser hur förhållandet fortlöper. Kontrollen släpps och tas tillbaka och det behöver inte ske med fysiskt våld eller hot om våld mot partnern. Det kan ofta handla om en slags känslomässig utpressning av GM där hen ältar sin uselhet och BOs alla goda egenskaper, till ordalydelsen kanske även säger att BO ska hitta någon annan fast detta sker med syfte att BO ska ha dåligt samvete, medkänsla och antagandet att BO någon tid ska rikta positiv bekräftelse för att trösta och bevisa sina känslor. Ett mönster av kontroll, släppt kontroll, avvisande, ta tillbaka kontroll som gradvis bryter ned BO mentalt och fysiskt.
Citera
2022-07-13, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turnpike
Ja
Hur många och hur gamla är dom ? Synd om dom som har en sån pappa!
Citera
2022-07-13, 18:50
Medlem
Citat:
Om han inte gjort dem illa och det innebär också dom inte sett mamman misshandlas av M.E och om de är helsyskon. Men nån bra fadersgestalt kan han inte varit. Med sned kvinnosyn får man hoppas ingen av barnet tar efter
Citera
2022-07-13, 18:58
Bannlyst
Motivet tros vara ekonomiska skäl vad jag har fått till mig enligt mina källor.
Citera
2022-07-13, 18:58
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Om han inte gjort dem illa och det innebär också dom inte sett mamman misshandlas av M.E och om de är helsyskon. Men nån bra fadersgestalt kan han inte varit. Med sned kvinnosyn får man hoppas ingen av barnet tar efter

Har han sned kvinnosyn? Den uppgift som sägs är att han har uselt ölsinne men kanske det drabbar vem som helst som råkar finnas i närheten? Partnern blir utsatt för att partnern finns där men det lika gärna kunnat varit en manlig bekant som gömmer flaskan när det börjar bli gaggigt?
Citera
2022-07-13, 19:03
Medlem
Citat:

2 tror jag , vuxen ålder på båda. Visst är det synd om dom , men man väljer inte sina föräldrar.
Citera
2022-07-13, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turnpike
2 tror jag , vuxen ålder på båda. Visst är det synd om dom , men man väljer inte sina föräldrar.
Enligt källor har M.E tre barn i åldersspannet ca. 20- 30år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in