Citat:
Och hur mäter man och justerar för prestation/produktivitet i statistiken kopplat till undersökningar som MI har gjort? Det går inte. Att då säga: ''Statistiken är bristfällig, de har inte tänkt på X trots att det inte går att räkna på X, därför finns det inga löneskillnader.''
Denna logiken är åt helvete som du säkert ser. Att hitta små imperfektioner och tro att man har rätt (vilket fjollan) tror är att inte förstå att det handlar om att dra allmänna slutsatser. Det går ALDRIG att dra 100 % absoluta kausala slutsatser.
Med hans logik så orsakar inte rökning cancer, för det har inte absolut bevisats att det gör det hos människor.
Att man inte kan justera för en viss parameter, det invaliderar inte statistiken.
Att leka expert som han gör och ta upp variabler som inte går att mäta för och säga: ''Deras statistik är invaliderad, de har inte vägt in parameter X'', när man inte ens kan mäta för det indikerar en grov nivå av mental retardation.
Att leta efter små flisor kan alla göra. Går att hitta imperfektioner överallt. Vad det handlar om är att dra allmänna slutsatser.
Men vissa förstår inte det. Tror man att forskning och statistik idag är 100 % absolut kausal, så är man riktigt hjärndöd.
Denna logiken är åt helvete som du säkert ser. Att hitta små imperfektioner och tro att man har rätt (vilket fjollan) tror är att inte förstå att det handlar om att dra allmänna slutsatser. Det går ALDRIG att dra 100 % absoluta kausala slutsatser.
Med hans logik så orsakar inte rökning cancer, för det har inte absolut bevisats att det gör det hos människor.
Att man inte kan justera för en viss parameter, det invaliderar inte statistiken.
Att leka expert som han gör och ta upp variabler som inte går att mäta för och säga: ''Deras statistik är invaliderad, de har inte vägt in parameter X'', när man inte ens kan mäta för det indikerar en grov nivå av mental retardation.
Att leta efter små flisor kan alla göra. Går att hitta imperfektioner överallt. Vad det handlar om är att dra allmänna slutsatser.
Men vissa förstår inte det. Tror man att forskning och statistik idag är 100 % absolut kausal, så är man riktigt hjärndöd.
Citat:
Som jag sa, en enda rad räcker.
Du är den siste att komma dragandes med personangrepp.
Du kan bäörja om från början och se om du hittar ett enda inlägg från dig utan både åpersonangrepp och tafatta försök till härskartekniker.
Du är en total nolla, men du tror att du sitter på någon form av högre pinne.
Men den har du redan sågat av och sitter "face down" i mossa och rötter.
Bara så att du vet.
Öööööö
Du är den siste att komma dragandes med personangrepp.
Du kan bäörja om från början och se om du hittar ett enda inlägg från dig utan både åpersonangrepp och tafatta försök till härskartekniker.
Du är en total nolla, men du tror att du sitter på någon form av högre pinne.
Men den har du redan sågat av och sitter "face down" i mossa och rötter.
Bara så att du vet.
Öööööö
Du resonerar på följande sätt (se bifogat inlägg ovan av mig). Jag tror inte du förstår hur hjärndöd du är om jag ska vara ärlig.
Ska vi sätta en peng på vem som har högst utbildning? Kan bli skoj. Jag tror ju nämligen inte att du ens har gått ut gymnasiet med dina kunskapsluckor.
Inga egna beräkningar än? Happ, inte ens på 20 år har du lyckats presentera egna beräkningar.
Du har förlorat diskussionen. Hur känns det?
K-O på alla plan.
Gå nu och skaffa dig en gymnasieutbildning. Kan du börja där.
Senast redigerad av Dajmkulan 2022-07-12 kl. 20:37.
Senast redigerad av Dajmkulan 2022-07-12 kl. 20:37.