2022-07-13, 09:28
Medlem
Dåligt betyg på gröna lund om man måste ta till knark för att ha kul där. Se det som ett reklamationsärende.
2022-07-13, 09:41
Medlem
Ghastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Dåligt betyg på gröna lund om man måste ta till knark för att ha kul där. Se det som ett reklamationsärende.

Precis dags att bygga bättre attraktioner. Annars kommer det stå massa langare utanför.

Märkt att fler och fler kändisar åker dit. Förut klarade dem sej bättre men nu sätter äntligen polisen dit dem med.

Riktigt högra straff vore perfekt vid droger i blodet eller i fickan. Sluta göda dem kriminella
2022-07-13, 09:42
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biden
https://www.expressen.se/noje/tv-profil-avslojad-med-kokain-pa-grona-lund/

Jag finner det så otroligt orimligt att man ska få sitt liv förstört bara för att han hade ett vitt pulver som dessutom var i sådan liten mängd att det fick plats i en snusdosa. Max ett par gram, om ens det. Denna TV-profil var ju inte direkt den enda personen där på krogen som hade kokain på sig. Det förekommer över hela landet på varje krog under varje helg. Drogkriget är förlorat och alla vet det men ändå ska vi offra våra egna medborgare på värsta sättet, genom att stämpla dom som fruktansvärda knarkare som inte längre ska få vara på våra arbetsplatser och som ska ses ned på, listas på Lexbase och leva med dessa konsekvenser för resten av sitt liv.

Vad anser ni om att man i Sverige fortfarande kan dömas för något sådant här?

Släpper man knarkandet fritt slutar det i tragedi.
Socialt, ekonomiskt o ur hälsosynpunkt.

O det är slappskallar som TV-profilen som är med o driver på det hela som konsument.

Sam Boyd säger: Hårdare tag. Hårdare straff. Ett krig kan inte drivas halvhjärtat.
2022-07-13, 10:00
Medlem
sleinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Släpper man knarkandet fritt slutar det i tragedi.
Socialt, ekonomiskt o ur hälsosynpunkt.

O det är slappskallar som TV-profilen som är med o driver på det hela som konsument.

Sam Boyd säger: Hårdare tag. Hårdare straff. Ett krig kan inte drivas halvhjärtat.

Det ÄR fritt. Marknaden är öppen för vem som helst, rik som fattig, ung som gammal. Alla världens droger finns tillgängliga för vem som helst, när som helst och ofta med hemkörning - men utan kontroll på innehåll, kvalitet, ålder på köpare osv.

Det funkar jättebra som vi ser.
2022-07-13, 10:01
Medlem
Helt sjukt att folk i detta forum tycker att det är helt okej att ha "lite" kokain på sig. Det är ju som att säga: Jag körde jag bara lite för fort, jag snattade ju bara lite, jag slog honom bara lite på käften, jag kladdade ju bara lite under kjolen, jag sköt ju bara ett skott med pistolen, jag snodde ju bara lite pengar under rånet.

Drogmissbrukare är alltid en drogmissbrukare, oavsett om det är ett gram eller ett kilo tokfan drar in i näsan. Dessutom om man inte klarar sig en kväll på gröna lund, en plats för barn, utan att dra en lina på muggen. Ja då kanske man ska söka hjälp.
2022-07-13, 10:07
Avstängd
Kan det vara en bög som är såå deppad för sin läggning att ha måste droga sig för att orka leva?
2022-07-13, 10:32
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PoljeX
Vad är det med knark är bajs som du inte fattat? Klart att idioten ska dömas för narkotikainnehav, det finns inte ett skit som är positivt med narkotika.
Vi med koll inser dock att "kriget" mot droger orsakar mer skada än själva knarket.

OnT: Samma sak i varenda FB-tråd. Om en person skriver ett namn ska det debatteras om det. Oerhört lätt att trolla här. Media skriver att det är en i 40års-åldern. Personen som namngetts här är i 50års-åldern. Skriver media fel år brukar de ändra det.
2022-07-13, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja

Instämmer
Lite motsägelsefullt eftersom de skriver på sin hemsida:
"Gäster
Vi vill att våra gäster ska kliva in i en annan värld och lämna vardagen utanför grindarna. Parkerna som arenor för glädje och gemenskap är det vi värnar allra mest eftersom vi är övertygade om att skratt och lyckliga stunder är viktiga byggstenar i en hållbar värld."
2022-07-13, 10:54
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiCoLa
Fortfarande ingen som har namn?
Jävla fjantigt, släpp knarket fritt. Jag älskar knark men i lagom mängder. Synd att jag måste stödja kriminella i min stad och på så sätt bidra till skottlossningar och knivdåd på unga bara för att jag vill dra en lina eller ta en knapp ibland
M@gnus c@rlsson.
2022-07-13, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
M@gnus c@rlsson.

Han är inte heller i 40 års åldern din ärthjärna!
2022-07-13, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Går bra nu för honom i så fall.
Först klockrånet och sedan detta.

Men det är inte han han är inte i 40 års ålder och han har inte medverkat i flera stora tv produktioner de senaste åren... jisses!
2022-07-13, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biden
https://www.expressen.se/noje/tv-profil-avslojad-med-kokain-pa-grona-lund/

Jag finner det så otroligt orimligt att man ska få sitt liv förstört bara för att han hade ett vitt pulver som dessutom var i sådan liten mängd att det fick plats i en snusdosa. Max ett par gram, om ens det. Denna TV-profil var ju inte direkt den enda personen där på krogen som hade kokain på sig. Det förekommer över hela landet på varje krog under varje helg. Drogkriget är förlorat och alla vet det men ändå ska vi offra våra egna medborgare på värsta sättet, genom att stämpla dom som fruktansvärda knarkare som inte längre ska få vara på våra arbetsplatser och som ska ses ned på, listas på Lexbase och leva med dessa konsekvenser för resten av sitt liv.

Vad anser ni om att man i Sverige fortfarande kan dömas för något sådant här?
Extremt konstigt resonemang från någon som sprider nyheten på Sveriges största internetforum med en betydande risk att nämnda medborgare kommer avslöjas vid namn. Fram tills du startade tråden kunde han hoppas på att förbli anonym och INTE stämplas som knarkare i all evighet. Bra jobbat kompis.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in