2022-07-13, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Så du hejar inte på Ryssland och invasionen?
Nej jag gläds generellt inte åt människors död och förstörelse…
Jag kan dock förstå varför de invaderade…
Senast redigerad av Nibiru2011 2022-07-13 kl. 01:51.
Citera
2022-07-13, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
200 kr låg min elräkning på, lagomt..

Då kan du antagligen stödja Rysslandsanktionerna med några hundralappar till…
Citera
2022-07-13, 01:59
Medlem
Norrbagg79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Det verkar som att de sibiriska folken har tröttnat på att offra livet för den korrupta kolonialmakten Ryssland.

https://www.newsweek.com/over-100-russian-servicemen-quit-refuse-fight-ukraine-war-buryatia-1723822
Mycket interessant artikel, bra dom vaknar! Ser flera hoppas på och vil ha en federalisering av Ryssland, kanske oundvikligt med tiden.
Citera
2022-07-13, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Jo men om Ryssland tuggar på kommer de gå under i samhällskaos, fattigdom och lidande.

90 tals krisen blir som på steroider.

Nu är jag förvisso emot Ryssland i kriget. Men tror inte det kommer bli någon 90tals kris tyvärr pga Rysk livsmedelsproduktion är mer solid idag och Ryssland har haft ett mer kapitalistisk ekonomi rätt länge nu. 90tals krisen var unik. Svårt och jämföra Rysslands nuvarande situation med nått annat land i världshistorien. Men en ekonomisk kris i paritet med typ Greklandskrisen blandat med en utfrysning och själslig tomhet. Ryssland 2022 är den mest bisarra nationen i världen till och med mer bisarrt än Nordkorea. Man hade rätt goda förutsättningar att fortsätta som vanligt men kastar hela sin befolkning i ovisshet för kriga om hålor som Mauriopol, Severodonetsk osv helt obegripligt.
Citera
2022-07-13, 02:43
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
Nu är jag förvisso emot Ryssland i kriget. Men tror inte det kommer bli någon 90tals kris tyvärr pga Rysk livsmedelsproduktion är mer solid idag och Ryssland har haft ett mer kapitalistisk ekonomi rätt länge nu. 90tals krisen var unik. Svårt och jämföra Rysslands nuvarande situation med nått annat land i världshistorien. Men en ekonomisk kris i paritet med typ Greklandskrisen blandat med en utfrysning och själslig tomhet. Ryssland 2022 är den mest bisarra nationen i världen till och med mer bisarrt än Nordkorea. Man hade rätt goda förutsättningar att fortsätta som vanligt men kastar hela sin befolkning i ovisshet för kriga om hålor som Mauriopol, Severodonetsk osv helt obegripligt.

Kriget går verkligen inte den väg USA och väst hoppats på. Läser man all media och lyssnar
på alla bildade, så blir helhetsbilden att Ukraina förlorar. Oundvikligt. Ryssland kommer undan med smärre blåmärken och skrubbsår, men väst får sina ben och armar avhuggna. Den liknelsen är fullt jämförbar med det kommande årets utveckling. Vänta och se...

https://www.youtube.com/watch?v=CPTsLnydiAQ
Senast redigerad av akademikerfyllo 2022-07-13 kl. 02:50.
Citera
2022-07-13, 02:48
Medlem
Ola Schuberts avatar
Mycket troligt att det börjat röra sig vad gäller Kherson fronten. Inom några dagar så kommer vi säkert att få veta mer ifrån den ukrainska sidan. Men, redan nu, verkar de ryska trupperna vid den östra sidan av fronten blivit, de facto, avskurna ifrån underhåll, då en damm, med tillhörande väg slagits ut i närheten av det vapenlager som slagits ut med hjälp av de amerikanska raketvapnen.Vi vet redan hur värdelösa ryssarna är på flodövergångar. Ryska luftvärnsrobotar verkar vara vänlösa emot detta vapen, och snart kommer sådana med 30 mils räckvidd. Då kan Ukraina slå ut den ryska bron till Krimhalvön.

https://youtu.be/tN85crJ-0bw

(Kherson fronten 11.00)

Rättelse: Själva dammen har inte slagits ut, då det skulle ställa till problem för Kherson nedströms. Men vägen till den verkar ha blivit skadad pga av attacken emot vapenlagret

https://youtu.be/wvlCZU1mAYg

(8.36)

Slava Ukraini!
Senast redigerad av Ola Schubert 2022-07-13 kl. 03:32.
Citera
2022-07-13, 03:08
Medlem
I dag har youtube tagit bort fyra kanaler som jag brukar följa. De kanalerna berättar vad som verkligen händer i Ukraina. Det måste vara väldigt genomtänkt och systematiskt.

Jag tolkar det som en del i att USA och EU inser att loppet är kört. Det oerhörda är att Putin har övertaget, förnedringen för Europa inför världen kommande vinter kan bli för mycket att bära.

Kriget i Ukraina kommer att vara över snart…
Citera
2022-07-13, 03:14
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
I dag har youtube tagit bort fyra kanaler som jag brukar följa. De kanalerna berättar vad som verkligen händer i Ukraina. Det måste vara väldigt genomtänkt och systematiskt.

Jag tolkar det som en del i att USA och EU inser att loppet är kört. Det oerhörda är att Putin har övertaget, förnedringen för Europa inför världen kommande vinter kan bli för mycket att bära.

Kriget i Ukraina kommer att vara över snart…

Censur är nuförtiden västs modus operandi. Väst är det nya Sovjetunionen, och det kan mycket väl vara den största behållningen av detta krig. USA/EU/NATO har tappat masken, och sin tunna fernissa av demokrati, yttrandefrihet och civilitet. Nu brölas det efter summariska rättegångar mot oliktänkande. Fin demokrati....
Citera
2022-07-13, 03:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
De har 3D skrivare och moderna fräsar från hela världen från billiga till extremdyra…

De reservdelsproblem de främst kan lösa med ovanstående maskiner är såklart mest mindre och enklare reservdelar….resten köper de från asien eller reparerar själva…

Har du INTE ETT enda exempel?

Och det som du gjort så stor grej av?
Citera
2022-07-13, 03:19
Medlem
Jag måste säga att jag tycker Ukraina är vulgära som nu tvingar in kvinnor in i sina trupper.
Då har man verkligen nått botten.

UK verkar samtidigt tycka det är helt ok att utbilda unga flickor till kanonmat.
Citera
2022-07-13, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Censur är nuförtiden västs modus operandi. Väst är det nya Sovjetunionen, och det kan mycket väl vara den största behållningen av detta krig. USA/EU/NATO har tappat masken, och sin tunna fernissa av demokrati, yttrandefrihet och civilitet. Nu brölas det efter summariska rättegångar mot oliktänkande. Fin demokrati....

Demokrati är inte längre vad det en gång var…
Citera
2022-07-13, 03:30
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Jag måste säga att jag tycker Ukraina är vulgära som nu tvingar in kvinnor in i sina trupper.
Då har man verkligen nått botten.

UK verkar samtidigt tycka det är helt ok att utbilda unga flickor till kanonmat.
Härligt med jämställdhet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in